სიახლეები
სიახლეები

მასწავლებლებს ესგ-ს შედეგების აღქმა უჭირთ
24-10-2021
-
+


საქართველოს სკოლებში მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვა მიმდინარეობს. როგორ განათლების სამინისტროს ანგარიშში ვკითხულობთ 2020 წლის შემოდგომის სემესტრში არაერთმა გაუთვალისწინებელმა ფაქტორმა იჩინა თავი. მაგალითდ, მასწავლებლებს უჭირთ ერთმანეთისგან გამიჯნონ მიმდინარე და შემაჯამებელი განმავითარებელი კომენტარები, სკოლის დირექტორების ნაწილი კი არ იღებს სათანადო პასუხისმგებლობას სკოლის თემის განვითარებაზე ორიენტირებულ პროექტებთან დაკავშირებით.

ანგარიშის თანახმად პრობლმები გამოვლინდა შემდეგი 4 მიმართულებით: კომპლექსური დავალების კლასში განხორციელება მასწავლებლების მხრიდან, განმავითარებელი შეფასების წარმოება, კვლევის შედეგების (სასკოლო კულტურის კვლევა, მოსწავლეთა მიღწევები) შესწავლა, სასკოლო კურიკულუმის შექმნა-განვითარება.

კომპლექსური დავალების კლასში განხორციელება მასწავლებლების მხრიდან

„მიუხედავად მკაცრი მოთხოვნისა, ქოუჩების დიდმა ნაწილმა პირველ ნაბიჯად არ დაისახეს პროცესების კომპლექსური დავალების შეტანით დაწყება. ამის გამო, ბევრ სკოლასა და საგანში პირველი კომპლექსური დავალებები ნოემბრის თვეში განხორციელდა. ამის შედეგია ის, რომ ზოგიერთი მასწავლებელი მხოლოდ ერთი კომპლექსური დავალებით შემოიფარგლა. სწავლა-სწავლების დისტანციურ რეჟიმში გადასვლასთან დაკავშირებით ტექნოლოგიური თუ სხვა ტიპის სირთულეების დამატებასთან ერთად, მასწავლებლებს გაუჭირდათ კომპლექსური დავალებების შესაბამისად დანერგვა“, - ვკითხულობთ ანგარიშში.

რაც შეეხება შინაარსობრივ მხარეს, როოგრც ანგარიშშია აღნიშნული აქ პრობლემა შეიქმნა შეფასების კრიტერიუმების სამიზნე ცნების მკვიდრ წარმოდგენებთან დაკავშირებისა და სასწავლო პროცესში კომპლექსური დავალების ადგილის მართებულად განსაზღვრის მიმართულებით.

განმავითარებელი შეფასების წარმოება

„განმავითარებელი შეფასების კომპონენტთან დაკავშირებით ინსტრუქციები დაქსაქსულად მივიდა სკოლაში, რამაც ამოცანის არაერთმნიშვნელოვანი აღქმა გამოიწვია“, - ვკითხულობთ დოკუმენტში.

აქვე აღნიშნულია, რომ მასწავლებლებს უჭირთ ერთმანეთისგან გამიჯნონ მიმდინარე და შემაჯამებელი განმავითარებელი კომენტარები, უჭირთ, რომ განმავითარებელი შეფასება მიმართონ გრძელვადიანი მიზნისკენ (სამიზნე ცნებისკენ). ასევე ისინი საკმარისად კარგად ვერ ხედავენ კომპლექსური დავალების პოტენციალს განმავითარებელი შეფასების საქმეში და უჭირთ განმავითარებელი შეფასების წარმოება/შემაჯამებელი კომენტარის ჩამოყალიბება.

კვლევის შედეგების (სასკოლო კულტურის კვლევა, მოსწავლეთა მიღწევები) შესწავლა

ამ მიმართულებით პროცედურულ პრობლემებში გამოვლინდა, რომ პანდემიური სიტუაციის გამო გაჭირდა შეხვედრების გამართვა სასკოლო საზოგადოების წევრებს შორის, სკოლის დირექტორების ნაწილი კი არ იღებს სათანადო პასუხისმგებლობას სკოლის თემის განვითარებაზე ორიენტირებულ პროექტებთან დაკავშირებით.

რაც შეეხება მიმართულების შინაარსობრივ პრობლემებს, ანგარიშის თანახმად ჭირს სასკოლო პროექტებისთვის ორიგინალური იდეების ჩამოყალიბება, რომლებიც ერთდროულად პრიორიტეტულ თემებზე და სკოლის, როგორც ორგანიზაციის, განვითარებაზეც იქნება ორიენტირებული.

სასკოლო კურიკულუმის შექმნა-განვითარება

დოკუმენტში არნიშნულია, რომ დაგვიანდა სამინისტროს მხრიდან სრულყოფილი ნიმუშების მიწოდება სკოლებისთვის. ფრაგმენტული მაგალითებით კი მთლიანობითი სურათის დანახვა გაჭირდა, ხოლო მასწავლებლებს უჭირთ სასწავლო პროცესის დაგეგმვისას მთავარ მაორგანიზებლად სამიზნე ცნებების და ეროვნული სასწავლო გეგმის შედეგების აღქმა.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

საჯარო სკოლებს ფინანსური ცვლილებები 1-ელი ივლისიდან ეხებათ - დეტალები

მიქანაძეს სკოლაში მასწავლებლად მუშაობის 4 წლიანი გამოცდილება აქვს

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეთა კულტურულ და შემოქმედებით განვითარებას ემსახრება სკოლაში მოქმედი კლუბი „შთაგონება“

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება