მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
2021-2022 სასწავლო წლისთვის ქართულენოვანი და არაქართულენოვანი სკოლებისთვის ეროვნულ სასწავლო გეგმაში ცვლილებები შევიდა. ცვლილება შეეხო შემაჯამებელი დავალებების მინიმალურ რაოდენობასაც. განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის, მიხეილ ჩხენკელის ბრძანება 4 აგვისტოს გამოქვეყნდა.
მოგეხსენებათ, სემესტრის განმავლობაში მოსწავლეები ფასდებიან შემდეგი სამი კომპონენტის მიხედვით: მიმდინარე საშინაო დავალება; მიმდინარე საკლასო დავალება და შემაჯამებელი დავალება.
ეროვნული სასწავლო გეგმა განსაზღვრავს V კლასის მეორე სემესტრის, ასევე VI კლასის და საბაზო-საშუალო საფეხურების თითოეული საგნისათვის სემესტრის განმავლობაში ჩასატარებელი შემაჯამებელი დავალებების სავალდებულო მინიმალურ რაოდენობას.
მოსწავლე ვალდებულია შეასრულოს კლასში ჩატარებული ყველა შემაჯამებელი დავალება (ეროვნული სასწავლო გეგმით დადგენილი სავალდებულო მინიმუმი და სკოლის მიერ დამატებით დადგენილი).
თუ მოსწავლე არ შეასრულებს რომელიმე შემაჯამებელ დავალებას გაცდენის გამო, სკოლა ვალდებულია, მისცეს მას გაცდენილი შემაჯამებელი დავალებების აღდგენის საშუალება. შემაჯამებელი დავალებების აღდგენის ვადები და მისი ჩატარების ფორმა განისაზღვრება სასკოლო სასწავლო გეგმით.
თითოეული მასწავლებელი ვალდებულია, კათედრას წარუდგინოს მის მიერ კლასში ჩატარებული შემაჯამებელი დავალებების დოკუმენტაცია. აღნიშნულ დოკუმენტაციაში წარმოდგენილი უნდა იყოს: შემაჯამებელი დავალების ნომერი, შემაჯამებელი დავალების პირობა, საგნის სტანდარტის ის შედეგი/შედეგები, რომლის შეფასებასაც ემსახურება კონკრეტული შემაჯამებელი დავალება; კრიტერიუმები, რომლითაც შეფასდება ეს დავალებები; ასევე, მოსწავლეების მიერ შესრულებული და მასწავლებლის მიერ შეფასებული შემაჯამებელი დავალების რამდენიმე ნიმუში ან შესრულებული შემაჯამებელი დავალების ამსახველი ვიზუალური მასალა.
რაც შეეხება შემაჯამებელი დავალებების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობას საგნების მიხედვით:
ქართულ ენასა და ლიტერატურაში მე-7, მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასებში პირველ სემესტრში მინიმუმ 4, მეორე სემესტრში კი მინიმუმ 5 შემაჯამებელი დავალება უნდა ჩატარდეს, მე-12 კლასში კი პირველ სემესტრში მინიმუმ 3, მეორეში - 4.
მათემატიკა - მე-7, მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასებში პირველ სემესტრში 4, მეორეში - 6 შემაჯამებელი უნდა შესრულდეს, მე-12 კლასში კი პირველში - 4, მეორეში - 4.
პირველ უცხო ენაში - მე-7, მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასებში პირველ სემესტრში მინიმუმ 2, მეორეში კი მინიმუმ 3 შემაჯამებელი უნდა ჩატარდეს. რაც შეეხება მე-12 კლასს, აქ პირველ სემესტრში მინიმუმ 3, მეორეში კი -2.
ისტორია - მე-7, მე-8, მე-10 და მე-11 კლასებში პირველ სემესტრში მინიმუმ 2, მეორეში კი 3 შემაჯამებელი უნდა შესრულდეს, მე-9 კლასში პირველ სემესტრში მინიმუმ 3, მეორეში - 4, მე-12-ში კი პირველსა და მეორე სემესტრში თითო-თითო შემაჯამებელი.
გეოგრაფია - მე-7, მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასებში პირველ სემესტრში 2, მეორეში - 3 შემაჯამებელია საჭირო, მე-12 კლასში კი არცერთი.
ბიოლოგია - მე-7, მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასებში პირველ სემესტრში მინიმუმ 2, მეორე სემესტრში 3 შემაჯამებელი უნდა ჩატარდეს, მე-12-ში არცერთი.
უფრო ვრცლად და დეტალურად, თუ რომელ საგანს რამდენი საათი დაეთმობა და რამდენი იქნება შემაჯამებელი დავალებების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა ქართულენოვან და არაქართულენოვან საჯარო სკოლებისთვის/სექტორებისთვის, კლასების მიხედვით, იხილეთ დანართი.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
გამოცდაზე მაინც დაგიშვებენ, თუ პირადობა დაგრჩათ... - განახლებული ინფორმაცია NAEC-ისგან
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
“სასკოლო საზოგადოება გულისტკივილით, გულწრფელი ცრემლებით ემშვიდობება ჩვენს ნაადრევად გაფრენილ ვაჟკაცს„
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს