სიახლეები
საინტერესო

შეკითხვა, როგორც მოსწავლის გააქტიურების გზა
09-09-2019
-
+


შეკითხვების დასმა ეფექტური გზაა მოსწავლეების საგაკვეთილო პროცესში ჩასართავად. etaloni.ge გირჩევთ, როდის და რა სახის შეკითხვები გამოიყენოთ გაკვეთილზე.

პირველი შეკითხვის დასმა ძალიან მნიშვნელოვანია. შეკითხვით გაკვეთილის დაწყებისთანავე უნდა მიიქციოთ მოსწავლეების ყურადღება:

  • პირველი შეკითხვა დაწერეთ დაფაზე, რათა მოსწავლეების ცნობისმოყვარეობა გაზარდოთ;
  • ცოდნის შემამოწმებელი შეკითხვები მოამზადეთ. გაკვეთილამდე კარგად დაფიქრდით, თქვენი შეკითხვებით თემას ბოლომდე მოიცავთ თუ არა და მიიღებთ თუ არა სასურველ პასუხებს.
შეკითხვები  შეარჩიეთ სწორად

  • თუ გსურთ კარგი დისკუსია წარმართოთ გამოიყენეთ ღია დაბოლოებიანი პირდაპირი შეკითხვები. მაგალითად, რა? როდის? როგორ? რატომ გიყვართ სანაპიროზე სეირნობა? და ა. შ. დახურულ დაბოლოებიანი შეკითხვებით ამომწურავ პასუხებს ვერ მიიღებთ;
  • ერთი შეკითხვა შეიძლება გამოდგეს ჯაჭვად რამდენიმე მოსწავლის გასააქტიურებლად. მაგალითად, „რას ფიქრობ, გიორგი, ეთანხმები მარიამს?“
  • კარგად დაფიქრდით სანამ თქვენს შეკითხვას თქვენვე უპასუხებთ, რადგან ასე შესაძლოა დომინანტი აღმოჩნდეთ და მოსწავლეებსაც სტიმული დაუკარგოთ.
მოსწავლეებს მიეცით დრო პასუხის მოსაფიქრებლად 

თქვენმა ენთუზიაზმმა მოსწავლეებს დროულად მიაწოდოთ ინფორმაცია და არ მისცეთ დრო პასუხის მოსაფიქრებლად, შესაძლოა, ისინი ჩაკეტოს. გახსოვდეთ, მოსწავლეებს შეკითხვის გასააზრებლად დრო სჭირდებათ. 

დაიცავით „ფიქრის დრო“, რადგან ასე

  • პასუხის „არ ვიცი“ სიხშირე მცირდება;
  • მოსწავლეების პასუხის უფრო სრულყოფილი და მოცულობითია;
  • გზა და გზა თქვენც უკეთეს შეკითხვებს მოიფიქრებთ, რათა მოსწავლეებს​ ჩაეკითხოთ ​ და სიღრმისეულად მოიცვათ საკითხი;
  • ნუ დაგაფრთხობთ მოსწავლეების სიჩუმე - მიეცით წამები ან რამდენიმე წუთი, რომ მოიფიქრონ და დაალაგონ პასუხი;
  • თუ ამჩნევთ, რომ მოსწავლეებს არ შეუძლიათ პასუხის გაცემა დიდხანს ნუ დაელოდებით, რადგან მათ თავი დამცირებულად არ იგრძნონ.
მოსწავლეებს მიეცით შესაძლებლობა ერთმანეთს დაეხმარონ 

  • მოსწავლეები გაამხნევეთ  პასუხის გაცემისას;
  • ნება მიეცით პასუხები ერთმანეთთან განიხილონ  და ეს შესაძლებლობა გაკვეთილის დაწყებისთანავე გააცანით;
  • ნუ დაეყრდნობით მხოლოდ ერთ სწორ პასუხს. მოისმინეთ სხვადასხვა ვარიანტი, რათა მთელი კლასი ჩართოთ დისკუსიაში.

კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 18 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
თუ ნაკვერჩხალზე დადებული ბზა აბრიალდებოდა, ეს ნიშნავდა, რომ პატრონი დიდხანს იცოცხლებდა...
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
„შედგა სიყვარულის ,სითბოს და სიხარულის ერთმანთთან გაზიარების კიდევ ერთი ლამაზი დღე“,- ასე შეაფასეს ღონისძიება სკოლაში
საინტერესო
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
„იფიქრეთ ამაღელვებელ, ექსტაზურ, სასურველ მომავალზე და გაიყვანეთ აწმყო წინ მის შესახვედრად“
ეს შეიძლება სხვადასხვა გზით გამოვლინდეს. მაგალითად, მოსწავლე გაკვეთილზე დაინტერესებას არ გამოხატავს, მოუსვენარია და მოტივაციის ნაკლებობაც შესამჩნევია
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
სიახლეები
საზოგადოება