სიახლეები
საინტერესო , რჩევები

კლასში დისციპლინის დამყარების 5 ეფექტური ხერხი
25-08-2019
-
+


ხმაურიანი მოსწავლეები და დისციპლინის გამუდმებული დარღვევა მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების დონეზე პირდაპირ აისახება. ამერიკელი მასწავლებლები გვიზიარებენ თავის იდეებს, როგორ ვაქციოთ კლასთან მუშაობა უფრო ეფექტური. ამასთან ყველა ეს რჩევა სამეცნიერო კვლევებით არის გამყარებული და ნამდვილად ეფექტურია. 

1950-იან წლებში ამერიკელმა ფსიქოლოგებმა ჯეიკობ კუნიმ და პოლ გამპმა საინტერესო „ტალღური ეფექტი“ აღმოაჩინეს -  თუ მასწავლებელი სკოლაში ერთ ბავშვს სჯის, დასჯილი, სავარაუდოდ, გაჩერდება, მაგრამ იმდაგვარივე ქცევა შესაძლოა სხვა ბავშვებმა დაიწყონ. ამასთან დაკავშირებით კუნი და გამპი მივიდნენ დასკვნამდე, რომ ტოტალურ კონტროლს არაპროგნოზირებადი და არასასიამოვნო შედეგების გამოწვევა შეუძლია.

„თუ მასწავლებელს სურს ასეთი „ტალღური ეფექტების“ კონტროლირება“, უკეთესია მოსწავლეს მისცეს მკაფიო მითითებები და არა მასზე ზეწოლა მოახდინოს“, - წერდნენ ისინი ჯერ კიდევ გასულ საუკუნეში.

მოსწავლეებისა და მასწავლებლების ურთიერთობის მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების კვლევამ, რომელიც ამერიკელმა მეცნიერებმა 2016 წელს ჩაატარეს, ასეთივე „ტალღური ეფექტი“ აჩვენა: დასჯამ და საყვედურმა შესაძლოა დროებით დაამყაროს დისციპლინა, მაგრამ შედეგად კლასში ბავშვები დესტრუქციული ქცევისკენ მეტად მიდრეკილნი ხდებიან. 

ამერიკელი მასწავლებლები კლასში დისციპლინის დამყარებასთან დაკავშირებით თავის იდეებს გვიზიარებენ.

მიესალმეთ მოსწავლეებს კართან

ვაშინგტონის დაწყებითი სკოლის მასწავლებელი​​​ ფალონ ტერნერი დღეს მოსწავლეებისთვის ხელის ჩამორთმევითა და ჩახუტებით იწყებს. ტერნერი კართან მისალმებას პაციენტისთვის პულსის გასინჯვას ადარებს, რადგან ასე მასწავლებელი მოსწავლეს უკეთ გრძნობს და მასთან კონტაქტს ამყარებს.

შარშან გამოქვეყნებული კვლევა მის აზრს ამტკიცებს. ასეთი მისალმება დადებით მუხტს იძლევა მთელი დღით,  აკადემიური აქტივობის დონეს 20%-ით ზრდის, მოსწავლეების მიუღებელი ქცევის დონეს კი 9%-ით ამცირებს.



იმუშავეთ ბავშვებთან ურთიერთობაზე

ურთიერთობის მოგვარება ჩახუტების დახმარებით - შესანიშნავი იდეაა, მაგრამ საჭიროა ასევე მისი შენარჩუნება, განვითარება და  კონფლიქტისა და ჩხუბის შემდეგ შერიგება.

ნიუ-იორკის სოციალური პასუხისმგებლობის სწავლების ცენტრის ტრენერი მარიკე ვან ვოერკომი თვლის, რომ „რაც უფრო მჭიდრო და კარგი ურთიერთობაა მოსწავლესა და მასწავლებელს შორის, მის შესახებ მით უფრო მეტი ცოდნისა და კეთილგანწყობის გამოყენება შეგვიძლია, როდესაც სიტუაცია იძაბება“.

ურთიერთობებზე მუშაობის ისეთ სტრატეგიას, როგორიცაა სურვილი კონცეტრირდე არა პრობლემებზე არამედ მის გადაწყვეტაზე, სწავლის პროცესში შეფერხებების75%-ით შემცირება შეუძია. 

კლასში მოსწავლეთა განლაგება საკუთარ თავზე აიღეთ

თუ მოსწავლეები კლასში თავისი სურვილისამებრ სხდებიან, ალბათობა, რომ დისციპლინა დაირღვევა სამჯერ მაღალია, ვიდრე მაშინ თუ ამას თქვენ გააკეთებთ. რატომ ხდება ასე? ბავშვები, სავარაუდოდ აირჩევენ ადგილს მოლაპარაკე მეგობრების გვერდით და მასწავლებლისგან შორს. მოსწავლეები მერხებზე იძულებით, რომ არ გადავანაწილოთ, საინტერესო ალტერნატივის მოძებნა შეიძლება. 

ქალაქ მადისონის სკოლის მე-9 კლასის მასწავლებელმა ემილი პოლაკმა​ კლასში დივანი, სავარძელი და ჟურნალების მაგიდა დადგა. იგი თვლის, რომ მყუდრო გარემო შფოთვას ამცირებს და მოსწავლეთა მოსწრებას აუმჯობესებს. ასევე, მისი აღსაზრდელები თავად წყვეტენ სად დასხდნენ, მაგრამ თუ ისინი დავალებას თავს ვერ გაართმევენ, მაშინ ისევ მერხთან დაბრუნება მოუწევთ. პოლაკი ამბობს, რომ ამ ხერხის წყალობით დისციპლინის საკითხები თითქმის სრულებით აღმოიფხვრა, მოსწავლეებმა კი თავი უფრო მოტივირებულად იგრძნეს.

 

აქეთ კარგი ქცევისთვის

აქეთ კარგი ქცევისთვის, ცუდს იგნორირება გაუკეთეთ და არ დასაჯოთ, ეს ყველაფერი სასწავლო პროცესს დაეხმარება გახდეს უფრო ეფექტური. ყურადღებას ნუ გაამახვილებთ კონკრეტულ მოსწავლეებზე, აქეთ მთელი კლასი იმისთვის, რისი გაუმჯობესებაც გინდათ.

ნუ მოაკლებთ ყურადღებას მოსწავლეებს

მაგიდასთან ჯდომა და დოკუმენტების მოწესრიგება მოსწავლეებისთვის არის ნიშანი, რომ საუბრისა და გართობის დროა. იყავით აქტიურები: გადაადგილდით საკლასო ოთახში, შეამოწმეთ რა გაიგეს მოსწავლეებმა, დასვით კითხვები, იურთიერთეთ მასთთან.

საშუალო სკოლის მასწავლებელი სოლ ჰენიკი  თვლის, რომ„ ეფექტური სწავლებისთვის და კლასში დისციპლინის შესანარჩუნებლად მოსწავლეების მიმართ ყურადღებას გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს“.

2017 წელს ჩატარებული კვლევა ადასტურებს, რომ მასწავლებლის არავერბალური ყურადღების ნიშნებს, მაგალითად, ღიმილს ან მხედველობითი კონტაქტს, მნიშვნელოვნად შეუძლია შეამციროს ფსიქოლოგიური ან ფიზიკური დისტანცია. ასეთი ქცევა ასევე  მოსწავლეებში მასწავლებლის და ზოგადად საგანის მიმართ უფრო პოზიტიურ გრძნობებს იწვევს და ამავდროულად,  კლასში მოსწავლის ქცევას აუმჯობესებს.

მომზადებულია edutopia.org-ის მიხედვით.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
პროფესიული უნარების გამოცდის საცდელი ტესტირების შედეგები ცნობილია
ტესტირებაში მონაწილოება ათასამდე მსურველმა მიიღო
პიროვნება
მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი
სკოლები
საქველმოქმედო აქციას ხელმძღვანელობდნენ პედაგოგები: ინგა კვერნაძე და ზაიარა ტყაბლაძე
როგორც სკოლაში გვიყვებიან, ღონისძიება სახალისო იყო და რაც მთავარია, მშობლიური ენის სიყვარულსა და პატივისცემას აღვივებდა
აქტივობები ძალიან საინტერესო და მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებაზე ორიენტირებული იყო
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ხობის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 23 გუნდი ეჯიბრება
სიახლეები
საზოგადოება