სიახლეები
სამასწავლებლო

გაამართლა თუ არა, საატესტატო გამოცდების გაუქმებამ? - სკოლის დირექტორების შეფასებები
30-07-2019
-
+


განათლების რეფორმის ფარგლებში, სკოლის გამოსაშვები გამოცდების გაუქმება ერთ-ერთი გადაწყვეტილება იყო. აღნიშნულს არაერთგვაროვანი შეფასებები მოჰყვა. თავად განათლების სამინისტროს განცხადებით,  ეს გადაწყვეტილება სწავლის დონის ამაღლებასა და მოსწავლეების სკოლისაკენ შემობრუნებას შეუწყობს ხელს.

საინტერესოა, როგორ აფასებს სხვადასხვა სკოლის დირექტორი საატესტატო გამოცდების გაუქმების ფაქტს და რა შეიცვალა მას შემდეგ, გაამართლა თუ არა ამ ნაბიჯმა?

ვერა ქოჩიაშვილი თერჯოლის მუნიციპალიტეტის გოგნის საჯარო სკოლის დირექტორი:

გამოცდების გაუქმებას დადებითად შევაფასებდი, არ მომწონდა იმ სტილით ჩატარებული გამოცდები, როგორც აქამდე იყო. ის არაფრის მომცემი იყო არც კარგი და არც ცუდი მოსწავლისათვის. მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ გამოცდები საერთოდ აღარ უნდა იყოს, ჩემი აზრით სტილი უნდა შეიცვალოს.

მალხაზ მახარაძე ხულოს მუნიციპალიტეტის ძმაგულის საჯარო სკოლის დირექტორი:

მივესალმები ამ გადაწყვეტილებას, ის პრინციპი როგორც  ტარდებოდა საატესტატო გამოცდები ჩემთვის მიუღებელი იყო, რადგან მხოლოდ კონკრეტულ საგნებზე იყვნენ მოსწავლეები ორიენტირებულები და სხვა საგნები უყურადღებოდ რჩებოდათ. აღნიშნულმა გამოცდებმა ფაქტობრივად, სწავლის ხარისხი დაბლა დაწია და არა პირიქით.

ავთანდილ მახარაძე ხულოს მუნიციპალიტეტის ყიშლის საჯარო სკოლის დირექტორი:

ეს გადაწყვეტილება ნამდვილად კარგია და ვფიქრობ რომ გაამართლა უკვე, ჯერ სრული სურათი არ გვაქვს, თუმცა, ბავშვების ნათქვამიდან გამომდინარე შემიძლია გითხრათ, რომ აუცილებლად გაამართლებს და მათ მეტად გაუჩნდებათ სურვილი სწავლაზე მობილიზდნენ.

ილია ვადაჭკორია ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტის ჭანჭათის  საჯარო სკოლის დირექტორი:

ჩემი აზრით, გამოცდები უნდა იყოს, რადგან არსებობს კონკრეტული ზღვარი, რომელიც მოსწავლეებს რაღაც სტანდარტებს უწესებს, რაც მათი სწავლის დონეს კიდევ უფრო ამაღლებდა, თუმცა აუცილებლად უნდა ვთქვას, რომ ის გამოცდები რომელიც აქამდე ტარდებოდა ვერ ასახავდა მოსწავლეთა ცოდნის რეალურ დონეს.

იყვნენ კარგი მოსწავლეები რომლებიც საატესტატო გამოცდებზე ჩაიჭრნენ, ხოლო, საშუალო დონის მოსწავლეებმა კი ზღვარი გადალახეს.

ნელი ბალახაშვილი საგარეჯოს N4 საჯარო სკოლის დირექტორი:

ერთ წელში შეუძლებელია განსაზღვრო რა შედეგი გამოიღო ამ გადაწყვეტილებამ. თუმცა, ჩემი შეხედულებით უნდა იყოს საატესტაო გამოცდები და თუკი ეს არ იქნება მაშინ აუცილებლად უნდა იყოს საფეხურის გამოცდები. საატესტატო გამოცდების შედეგად, ხშირად არაადეკვარტური იყო ხოლმე ჩვენი მხრიდან მოსწავლეების  შეფასება, რომლებიც გამოცდებზე სულ სხვა შედეგს დებდნენ.

დალი დიასამიძე ასპინძის მუნიციპალიტეტის რუსთავის საჯარო სკოლის დირექტორი:

საკმაოდ ცოტა დრო გავიდა გაუქმების შემდეგ, რაც არ მაძლევს იმის საფუძველს რომ რეალურად შევაფასო რა მოხდა. მომდევნო წლიდან თუ გაიზარდა მოსწავლეებში მოტივაცია შემდეგ შეგვიძლია დასკვნები გამოვიტანოთ. თუმცა, მოლოდინი მაქვს რომ გაამართლებს და უფრო დიდი სურვილი გაუჩნდებათ მოსწავლეებს სწავლას დაუბრუნდნენ.

გოჩა დანელია სამტრედიის ღანირის სკოლის დირექტორი:

როგორც ვიცი, განათლების სამინისტრო საატესტატო გამოცდების მსგავი გამოცდის შემოღებას გეგმავს, სიახლე კი ალბათ უფრო გაამართლებს ვიდრე ეს აქამდე ხდებოდა. პირადად ჩემთვის, როგორც დირექტორისათვის მობილიზების თვალსაზრისით სჯობდა გამოცდები ყოფილიყო.

მზევინარ გელანტია აფხაზეთის N11 საჯარო სკოლის დირექტორი:

მირჩევნია იყოს საატესტაო გამოცდები, მაგრამ თუკი ეს იქნება ეროვნული გამოცდების გაუქმება უნდა მოხდეს. კარგი იქნება თუ საატესტატოს ქულებით მოხდება უმაღლესში ჩაბარება. ეს ხელს შეუწყობს სასწავლო ავტორიტეტის ამაღლებას.

ავთანდილ ხურციძე ვანის მუნიციპალიტეტის საპრასიის სკოლის დირექტორი:

საატესტატო გამოცდების გაუქმება დადებითად აისახა სასწავლო გარემოზე და ვიმედოვნებ რომ მომავალშიც კარგ შედეგს მივიღებთ.

ამირან დობორჯგინიძე ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტის ნიგვზიანის საჯარო სკოლის დირექტორი:

საატესტატო გამოცდების გაუქმება ნამდვილად სწორი ნაბიჯი იყო, რადგან ბოლო პერიოდში ეს გამოცდები თავის დანიშნულებას ვერ ამართლებდა სხვადასხვა მიზეზების გამო. შესაძლოა გამოცდები იყოს მაგრამ არა ისეთი როგორიც იყო, ჩემი აზრით, რაც მეტი გამოცდები იქნება სკოლაში მით უკეთესია ეს  სწავლის დონის გასაუმჯობესებლად და რეალური ანალიზის გასაკეთებლად.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მერანი“, „ქართლის ჭირი“... - კიდევ რა ნაწარმოებები შეიძლება შეხვდეთ აბიტურიენტებს ხელოვნური ინტელექტის გათვლით

საჯარო სკოლებს ფინანსური ცვლილებები 1-ელი ივლისიდან ეხებათ - დეტალები

მიქანაძეს სკოლაში მასწავლებლად მუშაობის 4 წლიანი გამოცდილება აქვს

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეთა კულტურულ და შემოქმედებით განვითარებას ემსახრება სკოლაში მოქმედი კლუბი „შთაგონება“

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება