სიახლეები
რჩევები, ინტერვიუ

რა შემთხვევაშია სახიფათო თუ ბავშვი გამოგონილ პერსონაჟთან „მეგობრობს“
28-11-2018
-
+


ბავშვები ფანტაზიის უნარით უფროსებს ხშირად აკვირვებენ. მათთვის ხშირ შემთხვევაში დამახასიათებელია არამხოლოდ რომელიმე ცნობილი პერსონაჟის მიბაძვა, არამედ, გამოგონილ არსებებთან „მეგობრობა“. რა ასაკამდეა ეს ბუნებრივი ქცევა და როდის ხდება ის ბავშვისთვის სახიფათო? Etaloni.ge-ს ფსიქოლოგი ქეთი მესხიშვილი ესაუბრა.

- რას ნიშნავს, როცა ბავშვები რომელიმე პერსონაჟთან აიგივებენ თავს?

- ბავშვებს საკუთარი თავის პერსონაჟებთან გაიგივება თვითგამოხატვაში ეხმარებათ, ასევე უვითარდებათ ფანტაზია. მაგალითად, მულტფილმის გმირების განსახიერებით ისინი ხშირად საკუთარ აზრს გამოხატავენ, თუმცა ისე აკეთებენ, თითქოს ამას ესა თუ ის პერსონაჟი ამბობს.

- რამდენად სახიფათოა ეს და რა სირთულეები შეიძლება მოყვეს?

- ხშირად მშობლებს ეშინიათ რომ მაგალითად „ბეთმენის“ ან „ადამიანი ობობას“ განსახიერების დროს ბავშვი რამეს დაიზიანებს. მშობელმა თავისი ამ შფოთვის გამო ბავშვს ამ გმირების როლის თამაში არ უნდა აუკრძალოს, არამედ,   უსაფრთხო გარემო უნდა შეუქმნას, რომ ბავშვმა რაიმე არ დაიზიანოს. თუკი რაიმე ინციდენტს აქვს ადგილი, ეს არ ნიშნავს, რომ აუცილებლად ამ გმირების გავლენით მოხდა. ყველა შემთხვევა მაინც ინდივიდუალურად განიხილება და თუკი მშობელი რაიმე საეჭვოს ამჩნევს, სასურველია სპეციალისტს მიმართოს.

- არის თუ არა ბუნებრივი, როცა  ბავშვი თავისივე გამოგონილ პერსონაჟთან „მეგობრობს“?

- გარკვეულ ასაკში (3-4  წელი)  ეს ნორმაა და  ცუდს არაფერს არ ნიშნავს.  ბავშვებს, რომ   ფანტაზია უვითარდებათ და  სოციალიზაციის მოთხოვნილება უჩნდებათ, ამ დროს ეს ჩვეულებრივი მოვლენაა. მაგრამ, თუკი ასაკის მატებასთან ერთად ფანტაზიაში არსებული მეგობრები რეალურმა მეგობრებმა არ ჩაანაცვლეს, მაშინ შესაძლოა ეს მდგომარეობა  სირთულეზე მიუთითებდეს, რომელსაც ბავშვი დამოუკიდებლად ვერ უმკლავდება და დახმარება სჭირდება.

- როდის არის სახიფათო ბავშვის მიერ გამოგონილი პერსონაჟი ბავშვისთვისვე?

- პერსონაჟების დახმარებით ბავშვები საკუთარ თავს გამოხატავენ. თუკი ბავშვი პერსონაჟის მიბაძვით საფრთხეში ვარდება, მაშინ ეს შესაძლოა აღვიქვათ როგორც პრობლემა. ეს ფანტაზიები ადრეული სასკოლო ასაკის დადგომამდე (5 წლამდე)  უნდა დასრულდეს. თუმცა მაინც უნდა გავითვალისწინოთ სხვადასხვა ბავშვის ფსიქო-ემოციური და ფიზიკური განვითარების ინდივიდუალურობა, მათი ცხოვრებისეული გამოცდილება და ყველა შემთხვევასთან ინდივიდუალური მიდგომა შევინარჩუნოთ.

- შესაბამისად, თუ ეს საჭირო გახდა და თავად არ დაანება თავი, როგორ გადავაჩვოთ ბავშვი პერსონაჟების გამოგონებას, სხვების მიბაძვას და დავაბრუნოთ რეალურ ცხოვრებაში?

- ამას მშობელი დამოუკიდებლად ვერ მოახერხებს და აუცილებლად უნდა მიმართოს სპეციალისტს. ამიტომ კონკრეტული რეკომენდაციის გაცემა დაუშვებელია.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
ტესტირებაში მონაწილოება ათასამდე მსურველმა მიიღო
რის მიხედვით შეფასდებიან აბიტურიენტები თითოეულ საგამოცდო საგანში - იხილეთ კრიტერიუმები დეტალურად 
პიროვნება
მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი
სკოლები
მასწავლებელმა მოსწავლეებს მრავალფეროვანი აქტივობები და სხვადასხვა სასწავლო რესურსი შესთავაზა
 
მოსწავლეებმა ქართულ ენას ხოტბა შეასხეს, ისაუბრეს დედაენის დღის მნიშვნელობაზე და ერის თვითმყოფადობის შენარჩუნებაში მის როლზე
 
მოწაფეებმა ლექსები მხატვრულად წაიკითხეს და შემოქმედებითი ნიჭი და შესაძლებლობები წარმოაჩინეს
 
II კლასის მოსწავლეები ხალისით ჩაერთნენ სხვადასხვა სახის შედეგზე ორიენტირებულ აქტივობაში
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ხობის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 23 გუნდი ეჯიბრება
სიახლეები
საზოგადოება