სიახლეები
სიახლეები

რატომ ბეზრდებათ ბავშვებს სკოლაში და როგორ დავეხმაროთ მათ
14-05-2023
-
+


ბევრი ბავშვი ებრძვის სკოლაში მოწყენილობას. ეს სხვადასხვა მიზეზით შეიძლება იყოს განპირობებული. ძირითადად, მათ სწავლის მოტივაცია არ აქვთ, ასევე შეიძლება მათთვის რთული იყოს მერხთან დიდი ხნით ჯდომა.

ზოგიერთი ბავშვისთვის საკლასო ოთახში მოწყენა შეიძლება მუდმივი ხასიათის იყოს, რაც სტრესს იწვევს და შესაძლოა, სკოლაში სიარულზე მათ უარი თქვან.

როგორც ამერიკელი ფსიქოლოგი ამბობს, იმისთვის რომ ეს პრობლემა აღმოიფხვრას, პირველ რიგში, მოსწავლეთა მოწყენილობის მიზეზი უნდა იპოვონ - რა განაპირობებს მათში ენთუზიაზმის ნაკლებობას.

საინტერესოა, როგორ უნდა ამოიცნოს მასწავლებელმა მოსწავლის მოწყენილობის მიზეზი და რა უნდა გააკეთოს იმისთვის, რომ მას სწავლის მოტივაცია აუმაღლოს?

1. მათ სჭირდებათ ახალი გამოწვევები:

ზოგჯერ ნიჭიერ მოსწავლეებს სკოლაში ბეზრდებათ, რადგან სასწავლო მასალა არ შეესაბამება მათ ინტერესებსა და შესაძლებლობებს. მოსწავლეები, რომლებსაც არ სჭირდებათ ბევრი „ინსტრუქცია“ დაეუფლონ ახალ მასალას, ხშირად უჩივიან მოწყენილობას. მათ სჭირდებათ მოტივაცია, რათა გაიმდიდრონ ცოდნა.

2. ისინი სწავლის სტიმულს ვერ ხედავენ:

ნაკლებადმოტივირებული მოსწავლეები კლასში მოწყენილობას უჩივიან, რადგან ისინი ფიქრობენ, რომ უკვე იციან ახალი მასალა რასაც ასწავლიან.

ბავშვები ამბობენ: „სკოლა მოსაწყენია, ამიტომ არ ვაკეთებ საქმეს“. ასეთ დროს, ისინი შესაძლოა, ვერ გრძნობდნენ იმ საგნების მნიშვნელობას, რომლებსაც ასწავლიან, მათ შეიძლება არ ესმოდეთ, რატომ სჭირდებათ ამ ინფორმაციის სწავლა.

ნაკლებადმოტივირებული ბავშვი არ ნიშნავს ზარმაცს. ზოგიერთ შემთხვევაში, მოტივაციის ნაკლებობა დაკავშირებულია განცდასთან, რომ ის, რასაც სწავლობენ, არ არის მნიშვნელოვანი   - რომ სწავლის პროცესს არანაირი მნიშვნელობა არ აქვს მათთვის და მათი ცხოვრებისთვის.

როგორც ამერიკელი ფსიქოლოგი ამბობს, არ არსებობს ერთი მიდგომა პრობლემის გადასაჭრელად, ამას კრეატიულობა, მოთმინება, თანაგრძნობა და მოქნილობა სჭირდება.

3. მათ არ აქვთ ურთიერთობა თანატოლებთან ან მასწავლებლებთან (საჭიროა მათთან კომუნიკაცია):

ბავშვებს, რომლებსაც უჭირთ კავშირის დამყარება თანატოლებთან, მასწავლებელთან ან ზოგადად, სასკოლო საზოგადოებასთან შეიძლება სკოლაში მოსწყინდეთ, რადგან თავი იგრძნონ იზოლირებულად - თითქოს სკოლას არ ეკუთვნიან, ან არ არიან მიღებულნი. მათ შესაძლოა იფიქრონ, რომ არც საგაკვეთილო პროცესში უნდა ჩაერთონ და არც დახმარება უნდა  სთხოვონ ვინმეს.

4.  მათი უნარები საჭიროებს გაძლიერებას:

ყველა მოსწავლემ, ახალი მასალის თანაბრად ათვისება შესაძლოა ვერ შეძლოს. ბავშვებს განსაკუთრებული მიდგომები სჭირდებათ.

5. აუცილებელია კითხვების დასმა:

მოსწავლეთა წახალისება მნიშვნელოვანია. ჰკითხეთ დეტალები - თუ რისი სწავლა და გაკეთება ურჩევნიათ გაკვეთილზე, რა მიაჩნიათ მოსაწყენად და რა არა.

რა შეიძლება იყოს მათთვის საინტერესო გამოწვევა.
კითხვები: „ზოგადად, მოგწონთ თემა?“, „რა აღმოჩნდა დამაბნეველი?“, „იყო რამე, რაც მოგეწონათ დავალებაში?“

ასეთი საუბრებით მათი ინტერესებისა და მოტივაციის შესახებ მეტ ინფორმაციას მიიღებთ და რაც მთავარია, მათი მოწყენილობის საფუძველს გაიგებთ.

როგორც კი გაიგებთ რა არის დაუკმაყოფილებელი მოთხოვნები და დაიწყებთ მათ მოგვარებას, მოსწავლე უფრო მეტად გახდება ჩართული და ნაკლებად მოწყენილი სკოლაში.

6. აქტიურად ჩართეთ ისინი საგაკვეთილო პროცესში:

კლასში ჩაატარეთ ისეთი აქტივობები, რომლებიც ყველა მოსწავლეს დააინტერესებს. მათთან ერთად მოიფიქრეთ სახალისო და საინტერესო დავალებები. მათი თითოეული ქმედება და მონდომება წაახალისეთ და მიეცით მათ მოტივაცია.

ისეთი დავალებები, რომლებიც გადაწყვეტილების მიღებას საჭიროებს მათ პასუხისმგებლობის გრძნობას უღვივებს და თავს მნიშვნელოვან პიროვნებებად აგრძნობინებთ. ასევე, სასწავლო პროცესში გამოყენებული ვიზუალური მასალები მოსწავლეებს სწავლის წყურვილს უღვიძებს.

და ბოლოს, მნიშვნელოვანია მათი მოწყენილობის გამომწვევი მიზეზის აღმოჩენა. ესაუბროთ თქვენს მოსწავლეს - აუცილებელია, რომ შეხვიდეთ მათ მდგომარეობაში, თუ ნამდვილად გესმით და სერიოზულად მიიღებთ მათ პრობლემებს - რა ხდება და რას გრძნობენ ისინი სკოლაში მათ ნდობას მოიპოვებთ.

ნაჩქარევი დასკვნების გამოტანამდე აუცილებელია გაიგოთ, რას ამბობს ბავშვი სინამდვილეში, როდესაც ამბობს: „მოწყენილი ვარ სკოლაში“, აცილებელია თან განამრტონ, რას გულისხმობენ.

როგორიც არ უნდა იყოს გამომწვევი მიზეზები, მათ სჭირდებათ დახმარება, რათა დაინტერესდნენ თავიანთი სასკოლო საქმით.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მადლობა განათლებაში შეტანილი წვლილისთვის“... - izrune.ge-ს მნიშვნელობაზე ღონისძიების სტუმრები საუბრობენ 

სოციალურ საწარმოში სხვადასხვა ასაკისა და შესაძლებლობის მქონე ადამიანები ერთად სწავლობენ მცენარეების დარგვას

საგამოცდო ბარათებსა და საგამოცდო პროცესზე დეტალურ ინფორმაციას აპლიკანტებს გააცნობენ

სამინისტრომ განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნულ ცენტრს ჯამში 11 ნივთი გადასცა, რომელთა საერთო ღირებულებაც - 84 079,75 ლარია

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

„სასიხარულოა, რომ ჩვენი სკოლის მოსწავლეებმა მიაღწიეს სპორტულ წარმატებებს: განსაკუთრებული მადლობა მწვრთნელს, შახინ ბახტიაროვს“

სცენების სანახაობრივ მხარეს აძლიერებდა საგანგებოდ შერჩეული მუსიკა, კოსტიუმი და მოსწავლეთა ხელით შექმნილი რესურსები

„ვულოცავთ ჩვენს მოსწავლეებს ამ გამარჯვებას და ვუსურვებთ შემდგომ წარმატებებს“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება