მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ადამიანებს, რომლებიც ბავშვებთან ურთიერთობენ, განსაკუთრებული მისია აკისრიათ. ამიტომაც მათ ბავშვის აღზრდის პროცესში მხარდაჭერა სჭირდებათ. სახელმძღვანელო „მშობლების დედაენა“ შექმნილია ევროკავშირის მხარდაჭერითა და მასში სპეციალისტების მიერ პოზიტიური მშობლობის პრინციპების, ბავშვის განვითარების კანონზომიერებისა თუ მშობელსა და ბავშვს შორის კომუნიკაციის თავისებურებების შესახებ არაერთი საინტერსო ინფორმაციაა თავმოყრილი.
გთავაზობთ, მითებსა და რეალობას მშობლობის შესახებ:
მითი: მშობლობა ბუნებრივი რამაა და სწავლა არ სჭირდება.
რეალობა: მნიშვნელოვანია, ინფორმირებული იყო პოზიტიური აღზრდის მეთოდების შესახებ.
მითი: ბავშვს თუ აღზრდისას მკაცრად არ მოექცევი, გაფუჭდება
რეალობა:მკაცრი აღზრდა, რომელიც ბავშვზე ფიზიკურ თუ ფსიქოლოგიურ ძალადობას გულისხმობს, გრძელვადიან პერსპექტივაში ნეგატიურ შედეგებს იწვევს
მითი: ბავშვი უსიტყვოდ უნდა დაემორჩილოს მშობელს
რეალობა: ბავშვს უნდა მოვეპყროთ, როგორც თანასწორს.
მითი: „კარგი ბავშვი“ უნდა იყოს დამჯერი
რეალობა: ბავშვის უპირობო მორჩილება არ უნდა იყოს აღზრდის მიზანი.
მითი: ძალადობის ე.წ. „მსუბუქი ფორმები“ არ შეიძლება ჩაითვალოს ძალადობად.
რეალობა: ყველა ტიპის ძალადობა მიუღებელია. ბავშვისთვის ყურის აწევა, ჩქმეტა, შეჯანჯღარება, წამორტყმა – ეს ყველაფერი ფიზიკური ძალადობის ფორმაა.
მითი: საზოგადოების მხრიდან ძალადობაზე რეაგირებას აზრი არ აქვს
რეალობა: ძალადობაზე სწორი რეაგირების შემთხვევაში ბავშვის დაცვის ორგანიზაციები შესაბამის დახმარებას გაუწევენ და ის უფრო უსაფრთხოდ იგრძნობს თავს.
მითი: ძალადობას აღმზრდელობითი დანიშნულება აქვს.
რეალობა:: ძალადობის გამართლება არ შეიძლება შვილის „კარგად აღზრდის“ სურვილით. ბავშვს ნებისმიერი ფორმის ძალადობა აზიანებს.
მითი: ბავშვის ნაცვლად გადაწყვეტილება ყოველთვის უფროსებმა უნდა მიიღონ, რადგანაც თავად არ შეუძლია განსაზღვროს, რა არის მისთვის კარგი და რა – ცუდი.
რეალობა: ბავშვს უფლება აქვს, თვითონ მიიღოს გადაწყვეტილება, ხოლო უფროსების მოვალეობა მოსალოდნელი შედეგების შესახებ მისი ინფორმირებაა.
იხილეთ სახელმძღვანელო
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საპროტესტო აქციებში მოსწავლეების მონაწილეობასთან დაკავშირებით სახალხო დამცველის აპარატი განცხადებას ავრცელებს
აღმზრდელ-პედაგოგებთან დაკავშირებით მთავრობამ გადაწყვეტილება მიიღო - გამარტივდა თუ გართულდა პროფესიაში შესვლა
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები