სიახლეები
სიახლეები

თუ მოსწავლე გაკვეთილზე არ გისმენთ - სტრატეგიები, რომლებიც ყურადღების კონცენტრირებას უწყობს ხელს
28-01-2023
-
+


ყველა მოსწავლე პედაგოგს თანაბარი ინტერესით არ უსმენს, ზოგიერთს სასწავლ მასალაზე კონცენტრირება უჭირს და უძნელდება მასწავლებლის მოსმენა, ზოგიერთს კი გაკვეთილზე განხილული მნიშვნელოვანი საკითხები ყურადღების მიღმა რჩება. როგორ შეიძლება მოიქცეს ასეთ დროს მასწავლებელი?

პედაგოგმა სასწავლო პროცესში შესაბამისი სტრატეგიებით უნდა შეარჩიოს. თუ მასწავლებელს სურს, რომ ყველა მოსწავლე ყურადღებით უსმენდეს და გაკვეთილზე განხილულმა საკითხებმა თითოეულზე შთაბეჭდილება მოახდინოს, პედაგოგმა მოსწავლეებთან სწავლების სხვადასხვა მეთოდი უნდა გამოიყენოს. შეარჩიეთ სტრატეგიები, რომლებიც: ხელს უწყობს მოსწავლეს ყურადღების მობილიზებაში, ააქტიურებს ბავშვის გონებაში არსებულ ცოდნას, ავითარებს კრიტიკულ აზროვნებას; ამაღლებს მოტივაციას; ავითარებს წერით უნარ-ჩვევებსა და კითხვის დასმის უნარ-ჩვევას; მოსწავლეს ეხმარება გააზრებაში, რა ისწავლა მან ამ მასალის დამუშავებით; მიუთითებს რა არის მნიშვნელოვანი მოცემულ მასალაში და ა.შ.

სტრატეგიები და აქტივობები პედაგოგმა გაკვეთილის თემის შესაბამისად უნდა დაგეგმოს.

  • ყურადღების კონცენტრირების მიზნით გამოიყენეთ, მნიშვნელოვანი ინფორმაციის მიწოდებამდე გამოიყენეთ ფრაზები: „ეს მნიშვნელოვანია“, „მომისმინეთ ყურადღებით“ და ა.შ.
  • ბავშვები წაახალისეთ, რომ ინსტრუქციის გაგების სირთულის შემთხვევაში დასვან დამაზუსტებელი შეკითხვები.
  • გამოიყენეთ მცირე ზომის ინსტრუქციები. სიტყვიერად გაცემული ინსტრუქციის დროს ისაუბრეთ ყველასთვის გასაგებად და გარკვევით. წერილობითი ინსტრუქცია კი უმჯობესია, იყოს მოკლე და მკაფიო მითითებებით.
  • მითითების მიცემისას ბავშვებთან დაამყარეთ თვალით კონტაქტი.
  • მოსწავლეების ყურადღების მისაპყრობად და შესამოწმებლად, გისმენენ თუ არა; გაიგეს თუ არა მითითება, დასვით კითხვები.
  • ეცადეთ, გაკვეთილი არ იყოს მოსაწყენი. შეანაცვლეთ დავალებები, რომლებიც გონებრივ და ფიზიკურ ძალისხმევას მოითხოვენ.
  • გაკვეთილის ახსნისას გამოიყენეთ ვიზუალური მასალა, ახალ თემაზე წარადგინეთ პრეზენტაცია.
  • საგაკვეთილო პროცესში გამოიყენეთ ინტერნეტრესურსები.
  • თუ ამჩნევთ, რომ მოსწავლე არ გისმენთ, მიმართეთ სახელით, დაუსვით მარტივი კითხვა თემის გარშემო, გამოიყენეთ არავერბალური მინიშნებები.

საგაკვეთილო პროცესში მოსწავლეები ინტერესით და ყურადღებით მოგისმენენ, თუ გამოიყენებთ შემდეგ სტრატეგიებს: „ვიცი - მინდა ვიცოდე - გავიგე“, „კორნელის გრაფა“, სააზროვნო სქემები, „სტრატეგია 3,2,1“ და ა.შ

იხილეთ ასევე: „ვიცი - მინდა ვიცოდე - გავიგე“ - როგორ უნდა გამოიყენოთ სტრატეგია ეფექტურად?

ეფექტური სტრატეგია 3, 2, 1 - რას ნიშნავს ეს მეთოდი და როდის უნდა გამოიყენოთ?


კომენტარები


ეტალონი

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

„ეტალონის“ შემოდგომის სეზონის საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით დასრულდა

„ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით სრულდება

სიახლეები

მასწავლებლებს ვადა 23 დეკემბრის ჩათვლით აქვთ - ვინ უნდა შეავსოს განაცხადი და რა უნდა გაითვალისიწნოთ

როგორ უნდა შეფასდნენ მოსწავლეები, განმავითარებელი შეფასებით სემესტრის ბოლოს - დეტალური ინფორმაცია პედაგოგებისთვის 

წინასააახალწლო სახალისო და შთამაგონებელი აქტივობები მოსწავლეებისთვის - იდეები პედაგოგებს

მოსწავლეთა მობილობა - როგორ უნდა მოიქცეთ თუ სკოლის შეცვლა გსურთ

 Izrune.ge-ს წარმატებული „ვარსკვლავების“დაჯილდოება მიმდინარეობს

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს მუხროვანის საჯარო სკოლის დირექტორი სვეტლანა სუხორუკოვა პასუხობს

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს

სკოლები

პროექტის პრეზენტაციამ დამსწრე საზოგადოების დიდი მოწონება დაიმსახურა

მოსწავლეები დიდი ინტერესით ჩაერთნენ, ცოდნა და შესაძლებლობები წარმატებით წარმოაჩინეს

მწერალმა მოსწავლეები წიგნებითა დაასაჩუქრა

საინტერესო

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

გავრცელებული შეხედულებით ცაციაობა დაკავშრებულია არასტანდარტულ აზროვნებასთან - თქვენც ასე ფიქრობთ?

სიახლეები
საზოგადოება