მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ამერიკელი მეცნიერები დაინტერესდნენ თუ რა გავლენას ახდენს სასკოლო ფორმა მოსწავლეებზე და ამ მიზნით საინტერესო კვლევა ჩაატარეს.
მათ გადაწყვიტეს შემოწმება, არის თუ არა ფორმა კარგად სწავლის, დისციპლინურობის და სასკოლო საზოგადოებისადმი კუთვნილების განცდის წინაპირობა. კვლევის შედეგები ჟურნალ Early Childhood Research Quarterly-ში გამოქვეყნდა.
კვლევის ფარგლებში სხვადასხვა სკოლის 6320 მოზარდი გამოიკითხა, რომელთა ნაწილი სწავლობდა საშუალო საგანმანათლებლო დაწესებულებაში, რომელშიც სასკოლო ფორმა მოქმედებდა. კვლევის ავტორებმა ასევე გამოკითხეს მასწავლებლები, მათი მოსწავლეების აკადემიური მიღწევებისა და ყოფა-ქცევის შესახებ.
რა გაირკვა?
მეცნიერები მივიდნენ დასკვნამდე, რომ სასკოლო ფორმა მოსწავლეთა აკადემიურ მოსწრებასა და ყოფა-ქცევაზე გავლენას არ ახდენს. უფრო მეტიც, იმ სკოლების მოსწავლეები, რომლებშიც ფორმა მოქმედებს, აღნიშნავდნენ, რომ სასკოლო საზოგადოებისადმი ნაკლებ კუთვნილებას გრძნობდნენ, ვიდრე ისინი, რომელთა სასწავლო დაწესებულებებში სამოსის არჩევანი არ იყო შეზღუდული.
მკვლევარები თვლიან, რომ სასკოლო საზოგადოებისადმი კუთვნილების ნაკლებობა, შესაძლოა, სწორედ რომ, დაკავშირებული იყოს თვითგამოხატვის შესაძლებლობის არქონასთან. მეცნიერთა თქმით, მოდის მიმდევრობა - სასკოლო გამოცდილების მნიშვნელოვანი ნაწილია.
აღსანიშნავია, რომ აშშ-ს სახელმწიფო სკოლების უმეტესობაში სასკოლო ფორმა არ არის, მაგრამ იმ სასწავლო დაწესებულებების რაოდენობა, რომლებშიც სპეციალური სამოსი მოქმედებს წლიდან-წლამდე იზრდება. კერძო სკოლების უმეტესობაში (დაახლოებით 60%) კი სასკოლო ფორმა მიღებულია.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„პირველკლასელთა აკადემია“ - შემეცნებითი საოჯახო წიგნი-რვეული თქვენი პატარებისთვის
„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე
„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა