მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სასკოლო სივრცეში აუცილებელია შინაგანაწესით გათვალისწინებული წესების დაცვა. გაკვეთილზე კი მნიშვნელოვანია დისციპლინა. მოსწავლეს გაცნობიერებული უნდა ჰქონდეს რისი უფლება აქვს საკლასო ოთახში და რისი - არა.
თითოეულმა მოსწავლემ კარგად უნდა გაიაზროს და გაითავისოს, როგორი ქცევაა დაუშვებელი საკლასო სივრცეში, ამისთვის საჭიროა კლასის წესების შემუშავება. უმჯობესია, თუ აღნიშნული წესები მხოლოდ მასწავლებლის მიერ ერთპიროვნულად შედგენილი არ იქნება.
კლასის წესების შემუშავებისას გასათვალისწინებელია შემდეგი რეკომენდაციები:
ჩართეთ მოსწავლეები წესების შემუშავების პროცესში. ამ შემთხვევაში მოსწავლეები უკეთესად გაიაზრებენ მოცემული წესის მნიშვნელობას და უფრო დაიცავენ მას.
წესები დაწერეთ ბავშვისთვის გასაგები ენით. მოკლე და კონკრეტული ინფორმაცია უფრო ეფექტურია, ვიდრე ვრცელი და რთული სიტყვებით გამდიდრებული.
წესები უნდა იყოს თვალსაჩინო ადგილას გამოკრული. უმჯობესია ტექსტთან ერთად წარმოდგენილი იყოს ვიზუალური მიმანიშნებლებიც სიმბოლოების ან ნახატების სახით.
წესების ნუსხა არ უნდა იყოს ძალიან გრძელი. ბევრი წესის დამახსოვრება რთულია, განსაკუთრებით დაწყებითი საფეხურის კლასებში. ამიტომ უმჯობესია, თუ 5-6 წესზე მეტს არ ჩამოწერთ.
საჭიროების შემთხვევაში შეცვალეთ ან დაამატეთ წესები. ამ შემთხვევაშიც ჩართეთ მოსწავლეები ქცევის წესების შეცვლის ან გამრავალფეროვნების პროცესში. წესების შედგენისას გაითვალისწინეთ მოსწავლეების ასაკი, განვითარების დონე და სხვა ფაქტორები.
გაითვალისწინეთ, რომ ეფექტურია წესების ფორმულირება პოზიტიური ფორმით. წესები მოსწავლეს უნდა უთითებდეს, თუ რა გააკეთოს, და არა იმას, თუ რისი გაკეთება არ შეიძლება. მაგალითად, ნაცვლად წესებისა „არ იყვიროთ კლასში“, „არ ისაუბროთ ხმამაღლა“, წესი უნდა იყოს ფორმულირებული შემდეგნაირად: „დაიცავით სიჩუმე“, „ისაუბრეთ დაბალ ხმაზე“ და ა.შ.
მასწავლებელმა მოსწავლეებს წესები მუდმივად უნდა შეახსენოს და გასცეს მითითებები მათ შესასრულებლად. პედაგოგმა უნდა წაახალისოს მოსწავლეები და განამტკიცოს წესების შესრულება. აქვე გასათვალისწინებელია, რომ მასწავლებელი უნდა იყოს სამართლიანი, თანმიმდევრული და ობიექტური. ის ყველა მოსწავლეს თანაბრად და სისტემატურად უნდა სთხოვდეს წესების დაცვას. თუ პედაგოგი რომელიმე მოსწავლის მიერ წესების შეუსრულებლობის შემთხვევაში თვალს დახუჭავს, მისი ეს ქცევა სხვა მოსწავლეებში პროტესტის გრძნობას გააღვივებს და წესების შესრულების აუცილებლობას გააქარწყლებს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მიმდინარე სასწავლო წლის დასრულების ვადები კლასებისა და საფეხურების მიხედვით ცნობილია
საბაზო პროფესიული უნარებისა და უფროსი სპეციალური მასწავლებლის ტესტის მაქსიმალური ქულა, საგამოცდო დრო და ბარიერი ცნობილია
„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე
„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა
ქუთაისის N33 საჯარო სკოლაში უფროსკლასელებმა დედაენის დღის შესახებ ცოდნა უმცროსკლასელებს გაუზიარეს