სიახლეები
სიახლეები

შესასვლელი და გასასვლელი ბილეთები - როდის გამოიყენება განმავითარებელი შეფასების ეს ინსტრუმენტები და რაში ეხმარება ის მასწავლებელს?
25-07-2022
-
+


განმავითარებელი შეფასება მოსწავლეთა ცოდნის გაუმჯობესებისთვის უმნიშვნელოვანესია. უამრავი სტრატეგია თუ ინსტრუმენტი არსებობს, რომლის საშუალებითაც მასწავლებლებს შეუძლიათ დაადგინონ, რა ცოდნა მიიღო თითოეულმა მოსწავლემ გაკვეთილის დასაწყისიდან დასასრულამდე, შესასვლელი და გასასვლელი ბილეთები სწორედ ასეთ ინსტრუმენტებს მიეკუთვნება.

რა მიზნით გამოიყენება შესასვლელი ბილეთები?

შესასვლელი ბილეთების მიზანია, გაკვეთილის დასაწყისში მოსწავლეთა წინარე ცოდნის, ასევე ინტერესებისა და ღირებულებების გაგება. მასწავლებელს შეუძლია, მიღებული ინფორმაცია გაკვეთილში ცვლილებების შესატანად გამოიყენოს.

რა მიზნით გამოიყენება გასასვლელი ბილეთები?

გასასვლელი ბილეთების გამოყენებით მასწავლებელს შეუძლია, გაკვეთილის ბოლოს გაიგოს, როგორ გაიაზრეს მოსწავლეებმა ახსნილი თემა? რა შეხედულებები ჩამოუყალიბდათ? რას ფიქრობენ სწავლა-სწავლების პროცესთან დაკავშირებით? მასწავლებელმა მიღებული ინფორმაცია, მოსწავლეთა საჭიროებებისა და ინტერესების გათვალისწინებით, მომდევნო გაკვეთილის დასაგეგმად უნდა გამოიყენოს.

რა უპირატესობა აქვს შესასვლელ და გასასვლელ ბილეთებს?

შესასვლელი და გასასვლელი ბილეთების საშუალებით მასწავლებელი მოსწავლეებისგან მოკლე დროში მნიშვნელოვან ინფორმაციას იღებს.  შესასვლელი ბილეთი ეხმარება მასწავლე­ბელს, გაკვეთილის დაწყების პირველივე წუთებიდან მიმართოს მოსწავლეთა ყურადღება შესასწავლ საკითხზე და შექმნას ეფექტური სასწავლო გარემო. ხოლო გასასვლელი ბილე­თების შევსების მოლოდინი ხელს უწყობს მოსწავლეთა ყურადღების შენარჩუნებას გაკვე­თილის ბოლომდე.

შესასვლელი და გასასვლელი ბილეთების საშუალებით მოსწავლეები თავად იაზრებენ, რა იცოდნენ, რა გაიგეს ახალი, აფასებენ წინარე და ახალ ცოდნას, რაც ააქტიურებს მაღალი დონის სააზროვნო უნარებს, იზრდება მოსწავლეთა პასუხისმგებლობა და საკლასო აქტივობებში მონაწილეობის ხარისხი.

როდის და როგორ გამოვიყენოთ შესასვლელი და გასასვლელი ბილეთები?

მასწავლებელს შეუძლია მოსწავლეებს საკლასო ოთახში შესვლისთანავე დაურიგოს შესასვლელი ბილეთები და სთხოვს მათ, უპასუხონ კითხვებს. კითხვები უნდა უკავშირდებოდეს ისეთ საკითხს, რისი განხილვაც მასწავლებელს გაკვეთილზე სურს. ამ გზით მოსწავ­ლეებს შესაძლებლობა ეძლევათ, თავიდანვე ჩაერთონ გაკვეთილში და შეუდგნენ მუშაობას. პედაგოგს შესასვლელი ბილეთებით შეუძლია ერთმანეთს დაუკავშიროს წინა და მიმდინარე დღის გაკვეთილი, ან შეამოწმოს, რამდენად კარგად გაართვეს თავი მოსწავლეებმა მიცემულ საშინაო დავალებას.

მას­წავლებელმა მიღებული ინფორმაცია გაკვეთილის მიმდინარეობი­სას უნდა გაითვალისწინოს, მოახდინოს დაგეგმილი აქტივობების მოდიფიცირება, შეცვალოს ზოგიერთი აქტივობის ინსტრუქცია ან გადადოს რომელიმე აქ­ტივობა მომდევნო გაკვეთლისთვის. ასევე შესაძლებელია, რომ შესასვლელი ბილეთების გადახედვის შემდეგ მასწავლებელმა გამართოს დისკუსია და მოსწავლეებთან ერთად იმსჯელოს მათ მიერ დასმული შეკითხვების ან გამოთქმული მოსაზრებების შესახებ.

რაც შეეხება გასასვლელი ბილეთებს, მისი გამოყენება გაკვეთილის დასრულებისას ხდება. კითხვები შესაძლოა იყოს შემდეგი: 3 ყველაზე მნიშვნელოვანი რამ, რაც ამ გაკვეთილიდან დამამახსოვრდა...დღევანდელი გაკვეთილის მიზანი იყო...გაკვეთილზე მიღებული ცოდნა რეალურ ცხოვრებაში დამეხმარება ...

შესასვლელი და გასასვლელი ბილეთების გამოყენებამდე საჭიროა აუხსნათ მოსწავლეებს, რას გულისხმობს ეს პროცესი, რამდენი წუთი ექნებათ მათ კითხვებზე პასუხისთვის და რა არის აქტივობის მიზანი.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

პედაგოგთა ნაწილი ყოველ თვე 50 ლარს მიიღებს - ვის ეხება და რას ითვალისწინებს მასწავლებელთა ფინანსური წახალისების წესი

სამი საგნის გამოცდის დეტალები - აბიტურიენტებისთვის შეხვედრა 8 მაისს ჩატარდება 

დამრიგებლებისა და მოსწავლეებისთვის 50 ათასამდე კომპიუტერი და 7 ათასამდე მედალია გამოყოფილი - მინისტრის მოადგილე დეტალებზე საუბრობს

საკონსულტაციო საბჭოები ბაღებში - ფუნქციები, უფლებები და ვალდებულებები

625-ლარიანი სახელფასო დანამატი საჯარო სკოლის მოქმედი პედაგოგებისთვის - ყველა დეტალი

პიროვნება

„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე

„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

სკოლები
მოსწავლეთა წარმოდგენილმა თემებმა მსმენელთა დიდი ინტერესი და მოწონება დაიმსახურა
 
გაკვეთილზე მოსწავლეებმა ისაუბრეს იმ მნიშვნელივან საკითხებზე, რომლებიც შეიმეცნეს ტექსტზე მუშაობისას
 
საინტერესო

ისინი, ერთი შეხედვით, ნორმისგან განსხვავდება, თუმცა ყოველთვის გასათვალისწინებელია, რომ თითოეულ ქვეყანას თავისი კულტურა და ისტორია აქვს

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება