სიახლეები
სკოლები

„ჩემს მოსწავლეებთან ურთიერთობამ მასწავლა საკუთარი შვილების სწორად აღზრდა და პირიქით“- ბლიც-ინტერვიუ ჭარნალის საჯარო სკოლის პედაგოგ ნანა ზოიძესთან
13-07-2021
-
+


ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჭარნალის საჯარო სკოლის ადმინისტრაცია სკოლის მასწავლებელთან ბლიც-ინტერვიუს გვთავაზობს. ბლიც-ინტერვიუს რესპონდენტი ნიჭიერი, წარმატებული, შრომისმოყვარე და ყველასათვის საყვარელი პედაგოგი ნანა ზოიძეა (ბერიძე). ინტერვიუ სკოლის მენეჯერმა გურანდა ქოქოლაძემ მოამზადა.

- სახელი და გვარი? 

- ნანა ზოიძე  (ბერიძე)

- რა საგანს ასწავლით?  

- ბიოლოგიას და ბუნებისმეტყველებას.

- მოგვიყევით თქვენზე.

- ამ შეკითხვაზე ყოველთვის დედა მახსენდება. პატარა ვიყავი, როცა დედას კითხეს: რატომ არასოდეს არაფერს ყვები შენი შვილების შესახებო? დედამ უპასუხა: ჩემი შვილები  მთელი ჩემი სამყაროა, ცუდის სათქმელად ვერ გავიმეტებ, კარგის თქმა კი სხვებისგან გამიხარდებაო. მეც საკუთარ თავს ხომ არ დავძრახავ ან დავაქებ  მხოლოდ ერთს ვიტყვი:  ვარ ის და ისეთი, როგორიც სინამდვილეში/რეალურად ვარ, არასოდეს ვირგებ ნიღაბს.

- რამდენი წელია ხართ დასაქმებული ჩვენს სკოლაში?

- 27 წელია (1994 წლიდან).

- პედაგოგიური საქმიანობისა და წარმატებების შესახებ  მოგვიყევი.

- როდესაც ბრძანება დაიწერა ჩემი პედაგოგიური საქმიანობის შესახებ და პირველად შევდგი ფეხი სკოლაში ბიოლოგიის მასწავლებლად, მეორე დღეს შემისრულდა 20 წელი (მე-3 კურსის სტუდენტი ვიყავი). იმ დღიდან დაწყებული, არასოდეს მქონია გაკვეთილზე მოსწავლეებთან ურთიერთობაში პრობლემა, არასოდეს დამკლებია მოსწავლეების, მშობლების, მოსახლეობის სითბო, სიყვარული და ნდობა. როგორი ენერგიითაც 20 წლის ასაკში დავიწყე მუშაობა, დღემდე იმ ენერგიით ვაგრძელებ,  არ მიყვარს ზედაპირულად საქმის კეთება, მოღვაწეობის 27 წლის მანძილზე მაქვს მიღებული მრავალი სიგელი, ჯილდო, მადლობის ფურცელი, წარმატებული მონაწილეობა მიმიღია  როგორც რაიონულ, ასევე რეგიონალურ კონფერენციებზე, პროექტებში.
სიახლეების გაცნობის მიზნით ვესწრებოდი სხვადსხვა ტრენინგებს და მაქვს აღებული მრავალი სერთიფიკატი სხვადასხვა აქტივობაში. მაქვს უფროსი მასწავლებლის სტატუსი როგორც ბიოლოგიაში (Vll-Xl კლ), ასევე ბუნებისმეტყველებაში (l-lV კლ). მაგრამ  არა ამბიციურობის გამო არ ვიზრუნე წინსვლაზე, ამიტომ მომავალში ბევრი სამუშაო მელოდება.

- რას თვლით  თქვენს  ძლიერ და სუსტ მხარედ?

- ჩემს როგორც ძლიერ, ისე  სუსტ  მხარედ მივიჩნევ ერთი და იგივე თვისებებს: პირდაპირობას და გულწრფელობას,  რადგან ამ თვისებების გამო ზოგჯერ მომიგია,  ზოგჯერ კი  წამიგია და გული საშინლად მტკენია.

- რატომ გადაწყვიტეთ მასწავლებლობა?

- ოჯახშიც და  ახლო ნათესაურ წრეშიც პროფესიით პედაგოგი არავინ არ მყავს, ამიტომ არც მე მიფიქრია ამაზე ბავშვობაში, უფრო მედიცინა მიზიდავდა და მაინტერესებდა, რომელიც დღემდე ჩემი ინტერესის სფეროა, როცა არჩევანი ბიოლოგიის ფაკულტეტზე შევაჯერე და ჯერ კიდე სტუდენტმა სკოლაში მუშაობა დავიწყე, მივეჯაჭვე სკოლას, ჩემს ერთგულ, თბილ  კოლეგებს  და ბევრი სხვა არჩევანის მიუხედავად დავრჩი ამ პროფესიის ერთგული. 

- რას ფიქრობთ განათლების სისტემის შესახებ?
 
- სიახლეების და თანამედროვეობაზე ნაბიჯის აწყობის მომხრე ყოველთვის ვარ, მაგრამ არ მომწონს, როცა განათლების სფეროში/სკოლაში ყოველ წელს რეფორმებს ნერგავენ და მათ შორის ძალიან ბევრ უაზრო რეფორმას, რის გამოც მოსწავლეებიც და მასწავლებლებიც საცდელ ობიექტებად ვართ ქცეული. დადებით შედეგებს კი უსაზრვრო დროით ველოდებით. 

- რას ნიშნავს თქვენთვის ბავშვებთან ურთიერთობა?

- მე ჩემს მოსწავლეებთან ურთიერთობამ მასწავლა საკუთარი შვილების სწორად აღზრდა და პირიქით, საკუთარ შვილებზე დაკვირვებით ვისწავლე მოსწავლეებთან სწორი მიდგომა და ურთიერთობა; როცა მათ ვასწავლი, ვეფერები, ვუბრაზდები თუ რჩევას ვაძლევ, თვალწინ ჩემი შვილები მიდგას, ამიტომ არ შეიძლება ასეთი ურთიერთობა ზედაპირული,  გრძნობას, სითბოს და სიყვარულს მოკლებული იყოს; თუმცა ყოველთვის ვცდილობ  სკოლაში ეს ურთიერთობა ზომიერების საზღვრებს არასდროს არ გასცდეს. 

- რას შეცვლიდით ჩვენი სკოლისა და მოსწავლეების წარმატებისთვის? 

- სკოლის წარმატებისათვის სათანადო ინვენტარის შეძენა და აღჭურვას, ლაბორატორიების არსებობას და მეტი პრაქტიკული სამუშაოს შესრულების შესაძლებლობის საშუალებას, კლასკაბინეტების შექმნას, რათა მასწავლებელს გაკვეთილის მოდიფიცირების დროს ადგილზე ჰქონდეს რესურსის შერჩევის საშუალება და ა. შ. 

- რას გეგმავთ და აკეთებთ სასკოლო და საგაკვეთილო პროცესის გაუმჯობესებისთვის?

- ვეცნობი სიახლეებს და ვმუშაობ საკუთარი პროფესიული განვითარების კუთხით. გაკვეთილზე ვცდილობ ვიყო პოზიტიური, ინტერესის გაზრდის მიზნით შესასწავლ საკითხს ვუკავშირებ ყოველდღიურ ცხოვრებას და  საჭიროებას,  ვმუშაობ როგორც ცოდნის მოსწავლისათვის მარტივად/გასაგები ენით მიწოდებაზე, ასევე უნარების განვითარებაზე, რათა შეძლონ ნასწავლის რეალიზება ცხოვრებაში. ვეცნობი კოლეგების გამოცდილებებს და ვნერგავ ჩემს პრაქტიკაში.                                                                                                                                                                          -თქვენი აზრით როგორია მშობელთა ჩართულობა ჩვენს სკოლაში? რა დადებითი მხარეები აქვს მშობელთა ჩართულობას?

- სკოლის და მოსწავლის წარმატების მისაღწევად აუცილებელია სამ რგოლს შორის უწყვეტი კავშირი, ეს რგოლებია: სკოლა, მოსწავლე, მშობელი. მშობელთა ჩართულობა  ბოლო წლების მონაცემებით არა მარტო ჩვენს სკოლაში, არამედ საერთოდ, აქილევსის ქუსლად იქცა.  დაწყებით საფეხურზე, მშობელთა ჩართულობა შედარებით მაღალია, მაგრამ საბაზო და საშუალოზე ძალიან დაბალი. 

- თქვენი აზრით რა პოტენციალი აქვს ჩვენს სკოლას?

- ის რაც სკოლის განვითარებისთვის აუცილებელია: მიზნები (რეალისტური) და მოტივაცია, სკოლის განვითარების გეგმა და მონიტორინგი,  ხარისხის კულტურა, თანამშრომლობა და თანამონაწილეობა,  ყველა ეს ნაბიჯები დიდი ხანია გადადგმულია ჩვენი სკოლის მიერ, უბრალოდ დახვეწა სჭირდება . 

- რას უსურვებდით სკოლას და მოსწავლეებს?

- უსაფრთხო, მშვიდობიან გარემოში მუშაობის პროცესს და წარმატებებს.

- შემდეგი ბლიც ინტერვიუ ვის მოვუწყოთ გამოიწვიეთ

- ბლიც ინტერვიუში ვიწვევ ჩემს მეწყვილეს, თბილ, ღუღუნა ქალბატონს-გუგული გორგაძეს.
 
ავტორი: გურანდა ქოქოლაძე

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

პროგრამული ნაწილიდან „ვეფხისტყაოსნი“ მოვიდა - ქართულის გამოცდის თემები ცნობილია

„ეროვნული გამოცდების პროცესში“ აბიტურიენტები „თავის გახალისებას ახორციელებენ“ - აპლიკანტების ახალი გასართობი

ვაჟა-ფშაველას ლექსი და გურამ რჩეულიშვილი - ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდიდან პირველი აბიტურიენტები გამოვიდნენ

სოციალურ საწარმოში მეორადი ქაღალდი გარდაიქმნება ხელნაკეთ, სასარგებლო პროდუქტად

ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდას აბიტურიენტები 3 და 4 ივლისს ჩაატარებენ

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება