სიახლეები
სიახლეები

„რეფორმას ვერ დავიწყებთ დღეს, ხვალ... საჭიროა, შეიცვალოს ესგ, გაიზარდოს მასწავლებლის და სკოლის ავტონომიურობა“
26-05-2021
-
+


„ეროვნული გამოცდების ფორმა საჭიროებს რეფორმას არამხოლოდ სტრუქტურის კუთხით, არამედ შინაარსობრივად. ჩვენ ვიხილავთ ასეთ მიდგომას, რომ რეფორმირებული ეროვნული გამოცდების ქულასთან ერთად, გაითვალისწინონ სხვა კომპონენტებიც, როგორიცაა სკოლის საშუალო ნიშანი, რეკომენდაციები მასწავლებლებისგან და კლასგარეშე მუშაობა. ამერიკაში ეს დიდი ხანია აპრობირებულია და ძალიან კარგად მუშაობს, ჩვენც შეგვიძლია ანალოგიური მოდელი დავნერგოთ“, - ასე დააანონსა განათლების მინისტრმა, მიხეილ ჩხენკელმა ის ცვლილებები, რომელიც ეროვნული გამოცდების კუთხით იგეგმება. ბუნებრივია, ამ განცხადებამ, აზრთა სხვადასხვაობა გამოიწვია. განათლების საკითხების სპეციალისტი, პროფესორი შალვა ტაბატაძე ჩხენკელის ინიციატივას აფასებს:

„არსებობს მკვეთრად განსაზღვრული კრიტერიუმები, რითაც შეგვიძლია, გავზომოთ მისაღები გამოცდების სისტემის ეფექტიანობა და ამ თვალსაზრისით, არც სოციალური სამართლიანობის, სასკოლო განათლების გაძლიერების, ასევე უმაღლესი განათლების ავტონომიურობის, არც შრომით ბაზარზე მიბმულობის თვალსაზრისით მისაღები გამოცდების სისტემა არ პასუხობს არსებულ რეალობას და მის შეცვლაზე უნდა ვიფიქროთ.

მრავალკომპონენტიანი სისტემის დამკვიდრებით, სკოლებს ეძლევათ გადაწყვეტილების მიღების შესაბამისი უფლებამოსილება, უბრუნდებათ სტატუსი, ისევე, როგორც დაუბრუნდება პრესტიჟი; ხდება ფოკუსირება არა ერთწლიან მომზადებაზე - რეპეტიტორზე, არამედ მთლიანად სასკოლო ცხოვრებაზე, სასკოლო გამოცდილებაზე, რომელიც აუცილებლად უნდა მიიღოს მოსწავლემ; ასევე იზრდება უნივერსიტეტების ავტონომიურობა“.

თუმცა ასეთ დროს, შეიძლება წავაწყდეთ სოციალური უთანასწორობის ნიშნებს, რადგან მშობლების ნაწილს არ აქვს საშუალება, კლასგარეშე აქტივობებით დაკავდნენ მათი შვილები. შესაბამისად, ისინი ვერ მიიღებენ შეფასებას და არაა გამორიცხული გამწვავდეს სოციალური უთანასწორობის საკითხები, რაზეც შალვა ტაბატაძე პასუხობს:

„მარტივია ამ რისკფაქტორის განეიტრალება - შესაძლებელია კლასგარეშე აქტივობები არ გამოვიყენოთ კონკურენციისთვის, დავაწესოთ მინიმალური სტანდარტი - თუ აპირებს  მისაღებ გამოცდებში მონაწილეობა, უნდა ჰქონდეს კლასგარეშე აქტივობები, კი არ შევაჯიბროთ, ვის აქვს 5, ვის 7 და ვის 10 აქტივობა, არამედ ეს გავხადოთ სკოლის კულტურის ნაწილად“.

რაც შეეხება უნივერსიტეტებისთვის სტუდენტების არჩევის უფლების მინიჭებას, რამაც შესაძლოა ხარისხზე უარყოფითად იმოქმედოს, შალვა ტაბატაძე აღნიშნავს, რომ ეს არ მოხდება თუ დაფინანსების სისტემა შეიცვლება.

„საუბარია ხარისხზე ორიენტირებული სისტემის დაფინანსებაზე და ამ შემთხვევაში აღარ იქნება აუცილებლობა, ხარისხი დაწიონ...

მაგრამ რეფორმას ვერ დავიწყებთ დღეს, ხვალ... ამისთვის საჭიროა შეიცვალოს X-XII კლასებში ეროვნული სასწავლო გეგმა; უნდა შეიცვალოს სკოლების ადმინისტრირება და ის უნდა გახდეს დეცენტრალიზებული; უნდა გაიზარდოს მასწავლებლების, სკოლების ავტონომიურობა და შეფასების სისტემის მიმართულებით მკვეთრი ნაბიჯებია საჭირო. იდეის მთავარი არსი ისაა, რომ აჩენს ორიენტირს, რაც დღეს სკოლებს არ გააჩნიათ და უფუნქციოდ არიან დარჩენილები. მხარს ვუჭერ იდეას, შესაბამისი ინსტრუმენტების გამოყენებით, შესაბამისი საერთო რეფორმების კონტექსტსა და კარგად დაგეგმვის პირობებში. 2026-2027 წლიდან მისი განხორციელება არის სრულიად რეალიზებადი“.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

იქნება ინტენსიური ხასიათის ნაბიჯები გადადგმული იმისთვის რომ რეფორმები დაჩქარდეს

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

„სკოლა ამაყობს თავისი მოსწავლეების წარმატებებით და უსურვებს მათ წინსვლას ცხოვრების ახალ ეტაპზე“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება