სიახლეები
საინტერესო , რჩევები

როგორ უნდა გაიხსნას სკოლები პანდემიის შემდეგ - კლასის გაყოფა, მონიშვნები იატაკზე, ზოგი მეცადინეობის ონლაინ ჩატარება, გარე სივრცეების გამოყენება
22-05-2020
-
+


მილიარდნახევარი მოსწავლის სკოლაში დაბრუნება მნიშვნელოვანი შვება იქნება, როგორც მშობლებისთვის, ისე მთავრობებისთვის. მშობლები შეძლებენ დაუბრუნდნენ სამუშაოს, ქვეყნების ეკონომიკა გააგრძელებს მუშაობას. მაგრამ ​კორონავირუსის მომავალი აფეთქებების საფრთხე კვლავ რჩება. რადგან სკოლები, ამ სრულიად უჩვეულო სიტუაციასთან გამკლავებას ჯერ მხოლოდ სწავლობენ, არსებობს ბევრი კითხვა, რომლებიც უნდა გადაწყდეს. კერძოდ, როგორ უზრუნველყონ სასწავლო დაწესებულებებმა მოსწავლეთა უსაფრთხოება და როგორ გაზარდონ ონლაინ სწავლების პოტენციალი.

ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ორგანიზაციის ექსპერტები საიტ - OECDeduToday.com-ის პუბლიკაციაში გვიზიარებენ რჩევებს თუ როგორ უნდა გაიხსნას სკოლები კარანტინის შემდეგ.

ზოგიერთი ქვეყნები პანდემიის დასაძლევად ღონისძიებების შემოღებას მხოლოდ იწყებენ, სხვები კი შეზღუდვებს ხსნიან. სკოლები უკვე გაიხსნა დანიასა და ნორვეგიაში. სკოლების გახსნისთვის კარგი დროის განსაზღვრა რთულია. ტესტირება და კვლევა - იმ მნიშვნელოვან მეთოდებს შორისაა, რომლებიც ამ საკითხის გადაწყვეტაში უნდა იყოს დამხმარე.

ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი პრობლემაა ფიზიკური სწავლებისთვის გარემოს შექმნა.

„სკოლების გახსნა საგულდაგულოდ უნდა იყოს დაგეგმილი, ჯანმრთელობის სამინისტროების რეკომენდაციების გათვალისწინებით და შეთანხმებით“, - გვირჩევს ახალი ზელანდიის განათლების სამინისტროს განათლების ინფრასტრუქტურის სამსახურის უფროსი კიმ შენონი. რა თქმა უნდა, ბევრი რამ დამოკიდებული იქნება იმაზე, რა გავლენას მოახდენს კორონავირუსის პანდემია ცალკეულ ქვეყნებსა და მათ მდგრადობაზე.

ექსპერტები ხაზგასმით აღნიშნავენ სამი სფეროს მნიშვნელობას:

  • ახალი ჰიგიენური ჩვევების წახალისება;
  • სკოლებში სოციალური დისტანციის ხელშეწყობა;
  • ინტერნეტში სწავლების დახვეწა;
როგორც კი სკოლები ისევ გაიხსნება, ყველას მოსთხოვენ ხელების რეგულარულ დაბანას და ხველისა და ცემინების დროს ცხვირსახოცის ან იდაყვის აფარებას. სკოლებმა უნდა იფიქრონ იმაზე, თუ როგორ უნდა განახორციელონ რიგი დამატებითი ზომები, კერძოდ, შემდეგი:

  • სივრცე და მომსახურება: სკოლებს დასჭირდებათ სანიტარულ-ჰიგიენური შენობები, რომლებიც სოციალური დისტანცირების შესაძლებლობას იძლევა. შესაძლოა საჭირო გახდეს შენობა, რომელიც უზრუნველყოფს, მათ იზოლაციას, რომელთა მიმართაც ინფექციის არსებობის შესახებ ეჭვი არსებობს. ​საჭირო გახდება სკოლის შენობების დამატებით დალაგება და ღრმა დასუფთავება ან რეგულარული ინტერვალებით დეზინფექცია.
  • ჰიგიენური საშუალებების შესყიდვა: სანიტარულ-სადეზინფექციო გელები, მაგალითად, აუდიტორიაში შესვლამდე გამოსაყენებლად, ანტიბაქტერიული ხელსახოცები მაგიდებისა და სკამების გასაწმენდად, პირბადეები და/ან ხელთათმანები. ალბათ, უპირატესობა უნდა მივანიჭოთ დისპენსერის თხევად საპონს და არა მის მყარ ფორმებს.
  • სპეციალური სწავლება: სკოლებში შესაძლოა საჭირო გახდეს მოსწავლეებისთვის, მასწავლებლებისთვის და პერსონალისთვის ჰიგიენური და ბარიერული წესების და ასევე კორონავირუსის სიმპტომების და მისი შედეგების შესახებ დამატებითი სწავლება.
სოციალური დისტანცირება სკოლებში

სკოლებში სოციალური ან ფიზიკური დისტანცია ნიშნავს, რომ სკოლის მოსწავლეები ერთმანეთისგან და მასწავლებლისგან არანაკლებ ორი მეტრის დაშორებით უნდა იმყოფებოდნენ. პატარა ბავშვებისთვის ეს მარტივი არ არის. ასევე, ეს შუძლებელია სტანდარტული ზომის - 60 მ², 30 მოსწავლისგან შემდგარ კლასში.

კლასებში მოსწავლეთა რაოდენობის შემცირება შესაძლებელია სასწავლო განრიგის შეცვლით. მაგალითად: თითოეული კლასის დაყოფა მცირე ჯგუფებად, სასკოლო საათების შემცირება, დილის და საღამოს ცვლების შემოღება, დიდი სივრცეების, ( მაგ: სასადილოს, სპორტდარბაზების, ბიბლიოთეკების და დარბაზების) გარდაქმნა. ჰიბრიდული ვარიანტი შესაძლოა იყოს, ზოგიერთი მეცადინეობის სკოლაში ჩატარება, სხვების კი ონლაინ რეჟიმში.

ძირითადი ყურადღება გამახვილებულია იმაზე, რაც სკოლის შენობის შიგნით ხდება, ახლა კი რაც შეეხება, გარე სივრცეს - ზომიერ კლიმატურ პირობებში, შესაძლებელია სკოლების შენობების გარშემო არსებული გარე სივრცეების გამოყენება სწავლა-სწავლებისთვის, სანამ ამინდი ამის შესაძლებლობას იძლევა.

სკოლის შენობის კარგად განიავება, კიდევ უფრო მნიშვნელოვანი ხდება, ვიდრე ადრე. სკოლის ავეჯი შესაძლოა გამოყენებული იყოს მოსწავლეთა დასარწმუნებლად, რომ ერთმანეთს ორ მეტრზე ნაკლები მანძილით არ მიუახლოვდნენ, სხვა გადაწყვეტილებები, მინიმალური მანძილის უზრუნველსაყოფად, იატაკზე გრაფიკულ ელემენტებს დატანას მოიცავს (როგორც სუპერმარკეტებში რიგებში).


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
სიახლეები
ბაღებში ხელფასთან ერთად 100-ლარიანი ჯილდო წინასააღდგომოდ გაიცემა - დეტალები
სწავლა 13 მაისს განახლდება - განათლების სამინისტრო ადასტურებს
ბაღებში სააღდგომო არდადეგები 3 მაისიდან 12 მაისის ჩათვლით გაგრძელდება
7, 8 და 10 მაისი უქმე დღეებად გამოცხადდა - მთავრობის გადაწყვეტილება
როგორ შეფასდებიან დაწყებითი საფხეურის პედაგოგებისთვის - naec კრიტერიუმებს ასაჯაროებს
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
აქტივობას სპორტის მასწავლებელი - გარიკ კირაკოსიანი ხელმძღვანელობდა
ღონისძიების ორგანიზატორი სომხური ენის მასწავლებელი რიმა სანოსიანი იყო
სასკოლო საზოგადოება გუნდებს შემდეგ ეტაპზე წარმატებას და კვლავ გამარჯვებას უსურვებს
 
შესწავლილი ლექსის მიხედვით, მოსწავლეებმა წყლის მოვლა-პატრონობასა და მის სწორად ხარჯვაზე ისაუბრეს
რამდენიმე მათგანმა აუდიტორიის წინაშე საინტერესო პრეზენტაციაც კი წარადგინა
საინტერესო
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
„იფიქრეთ ამაღელვებელ, ექსტაზურ, სასურველ მომავალზე და გაიყვანეთ აწმყო წინ მის შესახვედრად“
ეს შეიძლება სხვადასხვა გზით გამოვლინდეს. მაგალითად, მოსწავლე გაკვეთილზე დაინტერესებას არ გამოხატავს, მოუსვენარია და მოტივაციის ნაკლებობაც შესამჩნევია
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
საზოგადოება