TOP ნიუსი
სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საინტერესო , სამასწავლებლო

დირექტორების იდეები: როგორ დაიწერება წლიური ნიშანი, როდესაც ონლაინ გაკვეთილები ქულებით არ ფასდება ?
30-04-2020
-
+


უკვე ცნობილია, რომ სასწავლო დაწესებულებებში სწავლა მიმდინარე სემესტრი აღარ განახლდება. მასწავლებლები დროს და ენერგიას არ ზოგავენ, რომ დისტანციური სასწავლო პროცესი გამართულად წარიმართოს და მოსწავლეები ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ პროგრამას არ ჩამორჩნენ. თუმცა ჩნდება კითხვა, როგორ შეფასდებიან მოსწავლეები სასწავლო წლის ბოლოს, როდესაც ონლაინ გაკვეთილებში პედაგოგები მხოლოდ განმავითარებელ შეფასებას იყენებენ?

როგორ აფასებენ მასწავლებლები მოსწავლეების ჩართულობას და იწერება თუ არა ქულები ონლაინ გაკვეთილებზე? -etaloni.ge სკოლის დირექტორებს დაუკავშირდა და ჰკითხა იდეები, როგორ უნდა გამოიყვანონ მოსწავლეების წლიური ნიშანი პედაგოგებმა. გთავაზობთ მათ კომენტარებს:

მარნეულის მუნიციპალიტეტის კასუმლოს საჯარო სკოლის დირექტორი მამედ მირზაევი:

„დისტანციური სწავლების დროს ნიშნებს ვერ დავწერთ. მსჯელობა გვქონდა ამაზე ადმინისტრაციის წევრებთან და მასწავლებლებთან, როგორ უნდა მოხდეს მოსწავლეების შეფასება. ერთადერთი გამოსავალია, რომ მასწავლებლებმა მოხსენებითი ბარათის ფორმით ან როგორც დაწყებით კლასებში ვაკეთებთ ხოლმე, ისე შევაფასოთ. შეფასებას გააკეთებს მასწავლებელი, მაგრამ აქ კონკრეტულ ნიშანზე არ იქნება საუბარი. აქ იქნება გარკვეული სიტყვიერი ახსნა-განმარტება, თუ როგორ ემზადებოდა ბავშვი და ა.შ. სხვანაირად არ გამოვა. დისტანციური სწავლების დროს განმავითარებელ შეფასებას იყენებს მასწავლებელი, მაგრამ ბოლოს უფრო დახასიათებასავით დაწერს. ანგარიშის ფორმასავით დაწერს, რომ ამა და ამ მოსწავლემ ესა და ეს გაიარა, ეს სირთულე ჰქონდა და ა.შ. წინა სემესტრის ნიშნებს ვერ გადმოვიტანთ იქიდან გამომდინარე, რომ შეიძლება, ბავშვი ამ სემესტრში საერთოდ არაფერს სწავლობდეს. კი ყველა ჩართულია, მაგრამ ეს იმას კი არ ნიშნავს, რომ ყველა აქტიურადაა ჩართული და ყველა ყველაფერს სწავლობს?! სამინისტროს რეკომენდაციებს დაველოდებით ჩვენ. თავად მასწავლებელმა რომ ჩაინიშნოს ნიშნები, ეს იგივეა, რასაც მე ვამბობ, დახასიათებასავით დაწერაზე და ამით შემდგომში ნიშნის გამოყვანა ადვილი იქნება, როგორც დაწყებით კლასებში ვაკეთებთ ხოლმე. ნიშანი ხომ არ იწერება? მასწავლებლის შენიშვნებით, კომენტარებით  და რეკომენდაციებით ხდება კლასიდან კლასში გადაყვანა“.

ნოშრევან ჯიშკარიანის სახელობის მარტვილის მუნიციპალიტეტის ზედა ნაგვაზაოს საჯარო სკოლის დირექტორი მანანა შავდია:

„დისტანციური სწავლებისას მოსწავლეებს ვაფასებთ, მაგრამ წლის ბოლოს როგორ იქნება, არ ვიცი. ალბათ, გვეტყვიან როგორ შევაფასოთ. ჩვენ ვინიშნავთ რასაც ვაკეთებთ, ჩვენ ხომ ვაფასებთ მიმდინარე დისტანციურ სასწავლო პროცესში ბავშვებს, ხომ ვხედავთ, რას როგორ ითვისებენ?. ალბათ, ამის მიხედვით შეფასდებიან მოსწავლეები წლის ბოლოს. წინა სემესტრის ნიშანს ვერ გადმოვიტანთ, შეიძლება ბავშვი უარესი შედეგებით იყო და ახლა უკეთესია და ცოდო არ არის? რატომ დავუწეროთ იგივე ნიშანი? დისტანციურ სწავლებაში ისინი აქტიურად არიან ჩართულები და ყველა დავალებას აკეთებენ“.

სენაკის მუნიციპალიტეტის ახალისოფლის საჯარო სკოლის დირექტორი მამუკა ჯოჯუა:

„დისტანციური სწავლების დროს განმავითარებელ შეფასებას ვიყენებთ. დავალებებს ვუგზავნით მოსწავლეებს. ძირითადად, განმავითარებელი კომენტარებით ვაფასებთ, შემაჯამებელს ხომ ვერ გავაკეთებთ ასეთ სიტუაციაში?! წლის ბოლოს როგორ მოხდება მოსწავლეების შეფასება, ეს ძალიან რთული საკითხია. ჯერ არ ვიცი, საბოლოოდ როგორ შეფასდებიან ბავშვები, მაგრამ წინა სემესტრის ნიშანსაც გავითვალისწინებდი და გამოვიყენებდი“.

წალკის მუნიციპალიტეტის ახალშენის საჯარო სკოლის დირექტორი ნოდარ მგელაძე:

„დისტანციურ სწავლებისას არის რიგი პრობლემები, ონლაინ გაკვეთილს ზოგი ისმენს, ზოგი - ვერა, ინტერნეტის ხარვეზის გამო ზოგს ვერ ესმის, ზოგი ვერ პასუხობს. ზოგს ოჯახში არის ერთი ტელეფონი, ზოგთან სამი მოსწავლეა, ამის გამო ვერ ერთვებიან აქტიურად. ეს არის ფორმალური. არ ვიცი ასე როგორ უნდა შევაფასოთ ბავშვი. სულ არაფერს დისტანციური სასწავლო პროცესი ჯობია, მაგრამ ეს ის არ არის, რაც უნდა იყოს.მაგრამ რას ვიზამთ, მთავარი სიცოცხლეა და ჯანმრთელობა“.

შუახევის მუნიციპალიტეტის ლომანაურის საჯარო სკოლის დირექტორი იმედა მუკუტაძე:

„ჯერ ჩვენ შეფასების კრიტერიუმები არ ვიცით, იმიტომ რომ არ მოუწოდებიათ რესურსცენტრს და განათლების სამინისტროს. როგორც კი იქნება, შესაბამისად, ინსტრუქციის მიხედვით ვიმოქმედებთ ჩვენც. ამ ეტაპზე ვაკეთებთ უკუკავშირს მოსწავლის ცოდნასთან დაკავშირებით და შეფასება ჯერჯერობით ასე ხდება. ვიყენებთ განმავითარებელ შეფასებას. ამ ეტაპზე ნამდვილად ვერ ვიტყვი დეტალურად, წლის ბოლოს შეფასება როგორ მოხდება“.

წალკის მუნიციპალიტეტის საყდრიონის საჯარო სკოლის დირექტორი ირაკლი შავაძე:

„დისტანციური სწავლების დროს მშობელი აკეთებს გამოკითხვას, ვიდეოს კი უგზავნის მასწავლებელს დაწყებით კლასებში. ნიშნები არ იწერება, განმავითარებელ კომენტარებს ვწერთ. მაღალ კლასშიც ასევე ვაფასებთ. წლის ბოლოს გავითვალისწინებთ წინა შედეგებსაც და ალბათ, შემაჯამებელი რამე უნდა გაკეთდეს. ვფიქრობ, რომ წინა სემესტრის შედეგების მიხედვით შევაფასოთ“.


კომენტარები


სკოლები
სკოლა საკლასო ოთახებში სწავლის გასაახლებლად მზადაა
სკოლა მასწავლებელს პროფესიულ წინსვლას ულოცავს
სკოლაში სასწავლო პროცესი საკლასო ოთახებში რეგულაციების სრული დაცვით უკვე დაწყებულია
სკოლის დირექტორი ირმა ხარაზიშვილი მასწავლებელს პროფესიულ წინსვლას ულოცავს
სიახლეები
სარეპეტიციო დარბაზში საიზოლაციო სივრცე არ არის გამოყოფილი და საჭიროების შემთხვევაში უნდა მიმართონ 112-ს
„მთელ დროს კომპიუტერთან ვატარებ და ახლა გაკვეთილებიც... სკამის ფორმა მივიღე“
საქართველოში Covid-19-ის სკოლის კლასტერიც გაჩნდა და მონაცემებიც მზარდია
არსებობს პატარა „ხვრელი“ რომელიც საშუალებას იძლევა რეგულაციის გვერდისავლით, სკოლიდან პრაქტიკოსად გათავისუფლებული მასწავლებლები სამუშაო ადგილებს დაუბრუნდნენ
საინტერესო
„მთელ დროს კომპიუტერთან ვატარებ და ახლა გაკვეთილებიც... სკამის ფორმა მივიღე“
მაღალ კლასებში მოსწავლეთა რაოდენობა საუკეთესო სცენარით არ უნდა აღემატებოდეს 10 ადამიანს
„მზე ერთადერთია და არ იმარცვლება; დღეს მზის შუქი გვინათებს და არც „დღე“ იმარცვლება“
პიროვნება
ბავშვობა ჩოხატაურში, შუასურებში გაატარა, თუმცა მოგვიანებით ცხოვრება ქობულეთს დაუკავშირა
ეტალონი
„ეტალონი“, თანამოაზრე მუნიციპალიტეტების ხელშეწყობით, წარმატებულად განაგრძობს საქართველოს ეროვნული ინტელექტ-ჩემპიონატის დისტანციურ რეჟიმში ჩატარებას.
დუშეთის მუნიციპალიტეტში საქართველოს ეროვნული ინტელექტ-ჩემპიონატი „ეტალონი“ ჩატარდა
სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საზოგადოება