სიახლეები
საინტერესო

გაცდენები და „არა“ დისტანციურად - რა ბერკეტები არსებობს, თუ მოსწავლე ონლაინ გაკვეთილებს აცდენს?
07-04-2020
-
+


სკოლები დისტანციური სწავლების რეჟიმზე გადავიდნენ. მიუხედავად იმისა, რომ ეს სიახლე იყო მასწავლებლებისთვის, ცდილობენ, მოსწავლეებს მაქსიმალურად მიაწოდონ ცოდნა, საჭირო საკითხები და მისცენ დავალებებიც.

უკვე რამდენიმე კვირაა, რაც ონლაინ გაკვეთილები მიმდინარეობს. გამოიკვეთა ხარვეზები: ინტერნეტის პრობლემა, ტექნიკური საშუალებების უქონლობა, რის გამოც ყველა მოსწავლე ვერ ერთვება საგანმანათლებლო პროცესში.

ჩვენ დავინტერესდით ხდება თუ არა გაცდენების აღრიცხვა ონლაინ სწავლების ფორმატში და მასწავლებლები წერენ თუ არა დისტანციურ „არას“? 

როგორც მინისტრის მოადგილემ, ეკატერინე დგებუაძემ აღნიშნა, ამ ეტაპზე სწავლის შედეგებზე მონიტორინგი არ გაკეთდება. სამინისტრო თვალს ადევნებს, თუ როგორი აქტივობით არიან ჩართულები სწავლების პროცესში სკოლები და როგორ ხდება კომუნიკაცია მოსწავლესა და მასწავლებელს შორის, სთავაზობს მათ სხვადასხვა პლატფორმას, თუმცა როგორი ხარისხით მიიღებენ ცოდნას მოსწავლეები, ამის შემოწმება ჯერჯერობით ვერ მოხერხდება.

შესაბამისად, როგორც ჩანს, არც არა იწერება და არც აკადემიური მოსწრების აღრიცხვას აწარმოებენ სკოლები. შესაბამისად, ჯერ კიდევ გაურკვეველი რჩება, როგორ მოხდება მეორე სემესტრში მოსწავლის აკადემიური მოსწრების შეფასება. 

მიუხედავად, იმისა, რომ სამინისტრო სწავლების ხარისხის მონიტორინგს არ აწარმოებს, უწყებამ, კანონის ფორმატში რამოდენიმე ცვლილება მაინც შეიმუშავა: 

იმ მოსწავლეებს, რომლებსაც ინტერნეტი არ აქვთ და განათლების სამინისტროს მიერ რეკომენდირებულ პროექტებში ვერ ერთვებიან, მასწავლებლები ტელეფონით დაუკავშირდებიან და გაკვეთილებს აუხსნიან. აქამდე თუ ეს მასწავლებლის სურვილზე იყო დამოკიდებული, ამჯერად, საქართველოს მთავრობის 205-ე დადგენილების მიხედვით, სკოლის მასწავლებლებს მოსწავლეებისთვის დავალებების ტელეფონით მიცემის ვალდებულება დაეკისრათ.

„იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლე ტექნიკური პრობლემების გამო არ/ვერ შეძლებს ჩართვას, საგნის მასწავლებელი ვალდებულია, უზრუნველყოს მოსწავლისათვის ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული დავალებების მიცემა, კონსულტირება. ამ მიზნის მისაღწევად საგნის მასწავლებელი იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას, მათ შორის, სატელეფონო კომუნიკაციას“, - ვკითხულობთ დადგენილებაში.

მაგრამ რა უნდა ქნან მასწავლებლებმა მაშინ, როდესაც მოსწავლეებს არც ინტერნეტი აქვთ და არც ტელეფონი? როგორ უნდა მოხდეს მათთან კომუნიკაცია და დისტანციურ სასწავლო პროცესში ჩართვა? ამ შემთხვევაში მასწავლებლებმა მოსწავლის მშობელთან ან მის მეურვესთან დაკავშირება უნდა მოახერხოს და ასე ჩართოს მშობელიც და ბავშვიც სასწავლო პროცესში.

დადგენილების მიხედვით, მოსწავლის მშობელი ან კანონიერი წარმომადგენელი ვალდებულია, ითანამშრომლოს მოსწავლის ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების ადმინისტრაციასთან, დამრიგებელთან, საგნის მასწავლებელსა და სკოლის სხვა სპეციალისტებთან.

მართალია, განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტრომ სხვადასხვა საშუალებები შესთავაზა სკოლებს, რომ ყველა მოსწავლეს შეძლებოდა სასწავლო პროცესში ჩართვა, თუმცა თუ მშობელთან დაკავშირებაც ვერ ხერხდება და ვერც მოსწავლესთან კონტაქტი, ამ შემთხვევაში სამინისტროს რაიმე ბერკეტი არ გააჩნია, რითაც ყველა მოსწავლეს დაავალდებულებს, ჩაერთოს დისტანციურ საგანმანათლებლო პროცესში. სამინისტრო ვერც მოსწავლეების ცოდნას გააკონტროლებს, თუ როგორ ეუფლებიან მოსწავლეები სხვადასხვა საგანს.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მერანი“, „ქართლის ჭირი“... - კიდევ რა ნაწარმოებები შეიძლება შეხვდეთ აბიტურიენტებს ხელოვნური ინტელექტის გათვლით

საჯარო სკოლებს ფინანსური ცვლილებები 1-ელი ივლისიდან ეხებათ - დეტალები

მიქანაძეს სკოლაში მასწავლებლად მუშაობის 4 წლიანი გამოცდილება აქვს

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეთა კულტურულ და შემოქმედებით განვითარებას ემსახრება სკოლაში მოქმედი კლუბი „შთაგონება“

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება