სიახლეები
საინტერესო

გაცდენები და „არა“ დისტანციურად - რა ბერკეტები არსებობს, თუ მოსწავლე ონლაინ გაკვეთილებს აცდენს?
07-04-2020
-
+


სკოლები დისტანციური სწავლების რეჟიმზე გადავიდნენ. მიუხედავად იმისა, რომ ეს სიახლე იყო მასწავლებლებისთვის, ცდილობენ, მოსწავლეებს მაქსიმალურად მიაწოდონ ცოდნა, საჭირო საკითხები და მისცენ დავალებებიც.

უკვე რამდენიმე კვირაა, რაც ონლაინ გაკვეთილები მიმდინარეობს. გამოიკვეთა ხარვეზები: ინტერნეტის პრობლემა, ტექნიკური საშუალებების უქონლობა, რის გამოც ყველა მოსწავლე ვერ ერთვება საგანმანათლებლო პროცესში.

ჩვენ დავინტერესდით ხდება თუ არა გაცდენების აღრიცხვა ონლაინ სწავლების ფორმატში და მასწავლებლები წერენ თუ არა დისტანციურ „არას“? 

როგორც მინისტრის მოადგილემ, ეკატერინე დგებუაძემ აღნიშნა, ამ ეტაპზე სწავლის შედეგებზე მონიტორინგი არ გაკეთდება. სამინისტრო თვალს ადევნებს, თუ როგორი აქტივობით არიან ჩართულები სწავლების პროცესში სკოლები და როგორ ხდება კომუნიკაცია მოსწავლესა და მასწავლებელს შორის, სთავაზობს მათ სხვადასხვა პლატფორმას, თუმცა როგორი ხარისხით მიიღებენ ცოდნას მოსწავლეები, ამის შემოწმება ჯერჯერობით ვერ მოხერხდება.

შესაბამისად, როგორც ჩანს, არც არა იწერება და არც აკადემიური მოსწრების აღრიცხვას აწარმოებენ სკოლები. შესაბამისად, ჯერ კიდევ გაურკვეველი რჩება, როგორ მოხდება მეორე სემესტრში მოსწავლის აკადემიური მოსწრების შეფასება. 

მიუხედავად, იმისა, რომ სამინისტრო სწავლების ხარისხის მონიტორინგს არ აწარმოებს, უწყებამ, კანონის ფორმატში რამოდენიმე ცვლილება მაინც შეიმუშავა: 

იმ მოსწავლეებს, რომლებსაც ინტერნეტი არ აქვთ და განათლების სამინისტროს მიერ რეკომენდირებულ პროექტებში ვერ ერთვებიან, მასწავლებლები ტელეფონით დაუკავშირდებიან და გაკვეთილებს აუხსნიან. აქამდე თუ ეს მასწავლებლის სურვილზე იყო დამოკიდებული, ამჯერად, საქართველოს მთავრობის 205-ე დადგენილების მიხედვით, სკოლის მასწავლებლებს მოსწავლეებისთვის დავალებების ტელეფონით მიცემის ვალდებულება დაეკისრათ.

„იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლე ტექნიკური პრობლემების გამო არ/ვერ შეძლებს ჩართვას, საგნის მასწავლებელი ვალდებულია, უზრუნველყოს მოსწავლისათვის ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული დავალებების მიცემა, კონსულტირება. ამ მიზნის მისაღწევად საგნის მასწავლებელი იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას, მათ შორის, სატელეფონო კომუნიკაციას“, - ვკითხულობთ დადგენილებაში.

მაგრამ რა უნდა ქნან მასწავლებლებმა მაშინ, როდესაც მოსწავლეებს არც ინტერნეტი აქვთ და არც ტელეფონი? როგორ უნდა მოხდეს მათთან კომუნიკაცია და დისტანციურ სასწავლო პროცესში ჩართვა? ამ შემთხვევაში მასწავლებლებმა მოსწავლის მშობელთან ან მის მეურვესთან დაკავშირება უნდა მოახერხოს და ასე ჩართოს მშობელიც და ბავშვიც სასწავლო პროცესში.

დადგენილების მიხედვით, მოსწავლის მშობელი ან კანონიერი წარმომადგენელი ვალდებულია, ითანამშრომლოს მოსწავლის ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების ადმინისტრაციასთან, დამრიგებელთან, საგნის მასწავლებელსა და სკოლის სხვა სპეციალისტებთან.

მართალია, განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტრომ სხვადასხვა საშუალებები შესთავაზა სკოლებს, რომ ყველა მოსწავლეს შეძლებოდა სასწავლო პროცესში ჩართვა, თუმცა თუ მშობელთან დაკავშირებაც ვერ ხერხდება და ვერც მოსწავლესთან კონტაქტი, ამ შემთხვევაში სამინისტროს რაიმე ბერკეტი არ გააჩნია, რითაც ყველა მოსწავლეს დაავალდებულებს, ჩაერთოს დისტანციურ საგანმანათლებლო პროცესში. სამინისტრო ვერც მოსწავლეების ცოდნას გააკონტროლებს, თუ როგორ ეუფლებიან მოსწავლეები სხვადასხვა საგანს.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ვაკის პარკში ღია გავკეთილის დროს ხე წაიქცა - დაშავდა პედაგოგი, რომელიც მოსწავლეებს გადაეფარა

უფროსის სტატუსი 167 პედაგოგს და 47 სპეცმასწავლებელს მიენიჭა - ფინანსთა სამინისტროს ანგარიში

მასწავლებლის გამოცდის ჩატარების წესში ცვლილებები შევიდა - მინისტრის ბრძანება ძალაშია

რა ფუქნცია აქვს დისციპლინური კომიტეტს სკოლაში - უფლებამოსილების ვადა და სხვა დეტალები

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები
სკოლაში კურსდამთავრებულის სასწავლო მიღწევებით ამაყობენ და მას წარმატებულ მომავალს უსურვებენ
 

სკოლის დირექტორმა და პედაგოგებმა მოსწავლეებს სწავლის დაწყება მიულოცეს

მოსწავლეებმა წაიკითხეს ლექსები და შეასრულეს ცეკვები

საინტერესო

ამერიკის შეერთებულ შტატებში ზოგიერთი სკოლა შეკვეცილი ოთხდღიანი განრიგით მუშაობს

რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

როგორ უნდა მიხვდეთ, რომ თქვენი შვილი ბაღისთვის მზად არ არის?

სიახლეები
საზოგადოება