მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
წარმატება მასწავლებლის პროფესიაში, ისევე როგორც ნებისმიერ სფეროში, მთლიანად დამოკიდებულია საქმისადმი მიდგომა-დამოკიდებულებაზე.
ამასთან, წარმატებულ მასწავლებლებს აქვთ ხასიათის საერთო ნიშნები, რომლებიც გარკვეულწილად მათ წარმატებას განაპირობებს. ჩვენ მათგან რამდენიმეს გაგაცნობთ:
იუმორის გრძნობა
იუმორის გრძნობას შეუძლია დაგეხმაროთ გახდეთ წარმატებული მასწავლებელი. იუმორით შეძლებთ კლასში დაძაბულობის შემცირებას. ბევრი მასწავლებელი დაგვეთანხმება, რომ დროულ ხუმრობას ერთ წამში შეუძლია მოსწავლეებს დაღლილობა და დაძაბულობა მოუხსნას.
იუმორის გრძნობა ასევე შეცვლის მასწავლებლისადმი მოსწავლეთა დამოკიდებულებას. ისინი შესაძლოა მოუთმენლადაც კი დაელოდონ ასეთ პედაგოგთან მორიგ შეხვედრას.
ამასთან, მასწავლებლის პროფესია საკმაოდ სტრესულია, ამიტომ იუმორის გრძნობა შესაძლებლობას მოგცემთ უფრო პოზიტიურად უყუროთ ცხოვრებას.
სტრესამტანობა და ცხოვრებისადმი პოზიტიური დამოკიდებულება
მკვლევარები აღნიშნავენ, რომ მასწავლებლობა ისეთივე მძიმე პროფესიაა, როგორც საჰაერო მოძრაობის მარეგულირებელი, პილოტი ან მეხანძრე. სტრესის დონე მათ დაახლოებით ერთ ნიშნულზე აქვთ.
ამიტომ სტრესის ამტანობა და ცხოვრებისადმი პოზიტიური დამოკიდებულება დაგეხმარებათ გაუმკლავდეთ უსიამოვნებებს.
ცხოვრებასა და სამსახურში ბევრი მოულოდნელი ნეგატიური სიტუაცია შეგექმნებათ, მაგალითად, სამსახურში მისვლისას შეიტყობთ, რომ განრიგი შეიცვალა ან რომელიმე ავად გამხდარი კოლეგა სასწრაფოდ უნდა შეცვალოთ, სასიამოვნო, რა თქმა უნდა, არაფერია, მაგრამ მასწავლებელმა უნდა გააკეთოს ყველაფერი, რომ მისი უკმაყოფილება მოსწავლეებზე არ აისახოს.
მოსწავლეებისგან მაღალი მოსწრების მოლოდინი
ეფექტურ მასწავლებელს უნდა ჰქონდეს კარგი შედეგები. თქვენ უნდა იღწვოდეთ აწიოთ თამასა თქვენი მოსწავლეებისთვის. რაც უფრო მეტ შრომას და ძალისხმევას ჩადებთ, მით უფრო კარგ შედეგს მიიღებთ.
თუ დაარწმუნებთ მოსწავლეებს, რომ შეუძლიათ მიაღწიონ ბევრად მეტს, ამით მათ თავდაჯერებულობას შესძენთ. ეს არ ნიშნავს, რომ უნდა დაუსახოთ არარეალური მიზნები. მაგრამ თქვენი მოლოდინები იქნება ერთ-ერთი საკვანძო ფაქტორი, რომელიც მოსწავლეებს დაეხმარება მიაღწიონ უკეთეს შედეგებს. მაგრამ ამისთვის კლასში ეფექტური სასწავლო გარემო უნდა შექმნათ.
რათა მოსწავლეები ხედავდნენ, რომ მათთვის შექმნილია მაქსიმალურად კომფორტული პირობები საკუთარი ძალების და შესაძლებლობების წარმოსაჩენად.
სისტემა საქმეში
იმისთვის, რომ შექმნათ სწავლებისთვის ხელსაყრელი გარემო, თქვენ უნდა შექმნათ სისტემა, რომელშიც მოსწავლეებს ეცოდინებათ, რას უნდა ელოდონ თქვენგან. უნდა იყოთ თანმიმდევრული. ეს მოსწავლეებისთვის არა მხოლოდ სწავლების ხელსაყრელ, არამედ უსაფრთხო გარემოს ქმნის.
რა თქმა უნდა, მოსწავლეები დღის მანძილზე შეძლებენ მასწავლებლის ახალ მოთხოვნებთან შეგუებას. მაგრამ მათ ნაკლებად მოეწონებათ სასწავლო გარემო, რომელშიც წესები გამუდმებით იცვლება.
სამართლიანობა
მოსწავლეები ძალიან მტკივნეულად რეაგირებენ, თუ კლასში ვინმეს გამოარჩევთ. იყავით ყველასთან ერთნაირად სამართლიანი. თუ თქვენ აქებთ ან შენიშვნას აძლევთ მოსწავლეს, აუცილებლად ახსენით და არგუმენტი მოიყვანეთ.
მოქნილობა
განათლებაში მუშაობა მუდმივ ცვლილებებს გულისხმობს. გარემოს ცვლილებებისადმი მოქნილი დამოკიდებულება, მნიშვნელოვანია არა მხოლოდ მოულოდნელი სტრესის თავიდან ასაცილებლად. ეს მნიშვნელოვანია თქვენი მოსწავლეებისთვისაც, რომლებიც ელოდებიან, რომ თქვენ იქნებით პასუხისმგებელი, ყველა სიტუაციას გააკონტროლებთ და დაეხმარებით მათ ცვლად გარემოებებთან გამკლავებაში.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდას აბიტურიენტები 3 და 4 ივლისს ჩაატარებენ
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
ბავშვებმა ლამაზი საღამო აჩუქეს სასკოლო საზოგადოებას
“სასკოლო საზოგადოება გულისტკივილით, გულწრფელი ცრემლებით ემშვიდობება ჩვენს ნაადრევად გაფრენილ ვაჟკაცს„
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს