მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საქართველოს პარლამენტში ხორავას ქუჩაზე მომხდარი მკვლელობის საქმეზე შექმნილი დროებითი საგამოძიებო კომისიის დასკვნაში ცალკე ქვეთავი სკოლების უსაფრთხოების საკითხს ეთმობა.
დასკვნის თანახმად, ფაქტორები, რომლებიც ხორავას ქუჩაზე მომხდარი ტრაგედიის წინაპირობა გახდა, სისტემური პრობლემაა.
არსებობს სტატისტიკური მონაცემები, რომელიც ცხადად ასახავს სკოლებში უსაფრთხოების კუთხით არსებულ სირთულეებს:
მოსწავლეებს შორის სიტყვიერი და ფიზიკური შეურაცხყოფის ფაქტები საგრძნობლად გაზრდილია: 2015-16 სასწავლო წელი – 2582 შემთხვევა; 2016-17 ს.წ. – 2538 შემთხვევა; 2017-18 ს . წ – 3673 შემთხვევა მოხდა.
მომატებული სკოლაში აკრძალული ნივთიერებების მოხმარებისა (2015-16 ს.წ. – 1806 შემთხვევა; 2016-17 ს.წ. – 1866 შემთხვევა; 2017-18 ს.წ. – 2452 შემთხვევა)
და მაღალი რისკის შემცველი საგნების ამოღების შემთხვევები (2015- 16 ს.წ. – 187 შემთხვევა; 2016 – 2017 ს.წ. – 177 შემთხვევა; 2017-2018 – 176 შემთხვევა).
ბოლო წლებში საგანგაშოდ ზრდადია მოსწავლეთა სკოლიდან ფაქტები (2015-16 ს.წ - 8403 შემთხვევა; 2016-17 ს.წ - 8951; 2017-18 ს.წ. -10838)
და მოსწავლეების მიერ გაკვეთილის ჩაშლის მცდელობა (2015-16 ს.წ. – 4495 შემთხვევა; 2016-17 ს.წ. - 4853; 2017-18 ს.წ - 6553).
დასკვნაში ხაზგასმითაა აღნიშნული, რომ გაკვეთილის ჩაშლის თითოეული შემთხვევა გულისხმობს არა მხოლოდ სასწავლო პროცესის შეწყვეტას, არამედ პედაგოგს, კლასსა და მოსწავლეებს შორის კონფლიქტის წარმოშობას, რაც სასკოლო საზოგადოებაში უსაფრთხო კლიმატს აუარესებს.
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
ინგრევა თუ არა თბილისის N22 საჯარო სკოლა - მშობლები საფრთხეზე საუბრობენ - გთავაზობთ დირექტორის განმარტებებს
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
„გემოსა და ცოდნის სიმთვრალე - ყურძნის ჯიშების საიდუმლოება VI ა კლასში“
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“