სიახლეები
სიახლეები

რომელ პედაგოგებს უნდა მიანიჭონ პრიორიტეტი სკოლებმა - სამინისტროს რეკომენდაციები
29-07-2025
-
+


2025-2026 სასწავლო წლიდან დაგეგმილია გაძლიერებული აკადემიური მიმართულების პილოტირება - სკოლებმა სამინისტროსგან წერილი და რეკომენდაციები უკვე მიიღეს.

ოფიციალურ დოკუმენტში ვკითხულობთ: 

„საშუალო საფეხურის ახალი მოდელის დანერგვა დაიწყება 2025-2026 სასწავლო წლიდან და განხორციელდება ეტაპობრივად პილოტირების შედეგების გათვალისწინებით.  შესაბამისად, პირველ ეტაპზე შერჩეული იქნება დიდკონტინგენტიანი სკოლები, რომლებსაც თეორიულად უფრო მაღალი მზაობა ექნება, როგორც ადამიანური რესურსის, ისე მატერიალურ-ტექნიკური ბაზიდან გამომდინარე. 

სამინისტროს მხრიდან განხორციელდება გაძლიერებული საგნის მასწავლებელთა პირველადი ტრენინგი და უწყვეტი პროფესიული მხარდაჭერა სწავლა-სწავლების პროცესში მთელი წლის განმავლობაში.

ტრენინგების დასრულების შემდეგ მოხდება იმ მასწავლებლების და სკოლების იდენტიფიცირება, რომლებიც ჩაერთვებიან პილოტირებაში“;

როგორ უნდა შეირჩნენ გაძლიერებული საგნების პედაგოგები? - სამინისტროს მიერ გაცემულ რეკომენდაციებში ნათქვამია:

„სკოლამ გაძლიერებული საგნების შერჩევისას უნდა იხელმძღვანელოს, პირველ რიგში, მოსწავლეების ინტერესების გათვალისწინებით, რასაც თანხვედრაში მოიყვანს სკოლის ადამიანურ და მატერიალურ რესურსებთან...

გაძლიერებული საგნების მასწავლებლების შერჩევისას პრიორიტეტი უნდა მიენიჭოს მასწავლებელს, რომელსაც საბაზო-საშუალო საფეხურზე დადასტურებული აქვს საგნობრივი კომპეტენცია. შერჩევის შემთხვევაშიც მაქსიმალურად უნდა იქნას გათვალისწინებული მოსწავლეთა სურვილი“.

შესაბამისი დოკუმენტი, თუ როგორ უნდა დაკომპლექტდეს კლასები და საათობრივი ბადე სასწავლო წლის დაწყებისას გახდება ცნობილი და პირველ ეტაპზე შეირჩევა დიდკონტინგენტიანი სკოლები, რომლებსაც თეორიულად უფრო მაღალი მზაობა ექნებათ, როგორც ადამიანური რესურსის, ისე მატერიალურ-ტექნიკური ბაზიდან გამომდინარე.

„2025-2026 სასწავლო წლიდან დაგეგმილია გაძლიერებული აკადემიური მიმართულების პილოტირება.  

გაძლიერებული აკადემიური მიმართულება ემსახურება ორ მიზანს: მოსწავლისთვის სასურველი საგნის შესწავლას გაძლიერებულად ან მოკლევადიანი კურსების შეთავაზებას და მის თვითგამორკვევას. 

შესაბამისად, ყველა მოსწავლე გაივლის სავალდებულო ძირითად კურსს, რომელიც მისი დატვირთვის დაახლოებით 40%-ს მოიცავს, ხოლო დარჩენილი 60%-ს შეადგენს მოსწავლის მიერ არჩეული საგნები, რასაც ირჩევს საკუთარი ინტერესიდან გამომდინარე.  

სავალდებულო კურსი მოიცავს შემდეგ საგნებს: ქართული ენა და ლიტერატურა, საქართველოს ისტორია, ინგლისური ენა, სპორტი, ზუსტი და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების (STEAM), საზოგადოებრივი მეცნიერებების ინტეგრირებული სწავლება. 

არჩევითი გაძლიერებული კურსი მოიცავს - ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგნების გაღრმავებულად სწავლებას ან/და მოკლევადიანი კურსების აღებას, როგორიცაა: ფსიქოლოგია, ფილოსოფია, სამართალი, მედიაწიგნიერება, ფინანსური წიგნიერება და სხვა.  

საშუალო საფეხურის ახალი მოდელის დანერგვა დაიწყება 2025-2026 სასწავლო წლიდან და განხორციელდება ეტაპობრივად პილოტირების შედეგების გათვალისწინებით.  შესაბამისად, პირველ ეტაპზე შერჩეული იქნება დიდკონტინგენტიანი სკოლები, რომლებსაც თეორიულად უფრო მაღალი მზაობა ექნება, როგორც ადამიანური რესურსის, ისე მატერიალურ-ტექნიკური ბაზიდან გამომდინარე. 

სამინისტროს მხრიდან განხორციელდება გაძლიერებული საგნის მასწავლებელთა პირველადი ტრენინგი და უწყვეტი პროფესიული მხარდაჭერა სწავლა-სწავლების პროცესში მთელი წლის განმავლობაში.

ტრენინგების დასრულების შემდეგ მოხდება იმ მასწავლებლების და სკოლების იდენტიფიცირება, რომლებიც ჩაერთვებიან პილოტირებაში“. 


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მიეცით მეცამეტე ხელფასი პედაგოგებს და პენსია სტაჟის მიხედვით... დამრიგებლობის დანამატიც მოამატეთ“ - მასწავლებლების გამოხმაურებები

ცნობილია, ახალი სასწავლო წლიდან სკოლის მოსწავლეთა ტრანსპორტის მარშრუტები თბილისში - დეტალები

რომელ პედაგოგებს უნდა მიანიჭონ პრიორიტეტი სკოლებმა - სამინისტროს რეკომენდაციები

რა შემთხვევაში არ აქვს ბაღის დირექტორს ხმის უფლება - კანონი სკოლამდელი განათლების შესახებ

სკალირებული ქულის გამოთვლა და გათანაბრება - შედეგების გამოქვეყნებისას ეს უნდა იცოდეთ

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

განვითარებული კოგნიტური შესაძლებლობები, ემოციური არასტაბილურობა - მეცნიერებმა გაარკვიეს, როგორია მკარი დედების გავლენა ბავშვებზე 

ათასობით მასწავლებელი „ფსიქოლოგიური აშლილობის“ გამო შვებულებას იღებს - იაპონიაში პრობლემა წლიდან წლამდე იზრდება

 

შვებულება ათასობით მასწავლებლისთვის  - „ფსიქოლოგიურ აშლილობას“ პედაგოგები იაპონიაში უჩივიან

სიახლეები
საზოგადოება