სიახლეები
სიახლეები

გზამკვლევი სპეცმასწავლებლებისთვის - რა დრო უნდა გაატაროს მოსწავლემ რესურს ოთახში?
22-03-2025
-
+


რა დრო უნდა გაატაროს მოსწავლემ რესურს ოთახში? - ამ კითხვაზე ერთი უნივერსალური პასუხი არ არსებობს, თუმცა არსებობს რეკომენდაციები, რომელიც მოცემულია „ზოგადსაგანმანათელბლო დაწესებულებაში რესურს ოთახების ორგანიზებისა და ფუნქციონირების გზამკვლევში“.

დოკუმენტის მიხედვით, რესურს ოთახში მოსწავლესთან სამუშაოდ განსაზღვრული დრო ვარირებს მოსწავლეების საჭიროებების, შესაძლებლობების, ინტერესების, ასაკის და განათლების საფეხურის მიხედვით. ყველა აკადემიურ თუ თერაპიულ მიზნებზე მუშაობის გათვალისწინებით, მოსწავლე რესურს ოთახში იმაზე მეტ დროს არ უნდა ატარებდეს, ვიდრე თავის საკლასო ოთახში თანატოლებთან ერთად ატრებს.

რესურს ოთახში მოსწავლესთან სამუშაოდ გამოყოფილი დროის მაგალითი შეიძლება იყოს კვირაში სამი აკადემიური საათი, თითო ვიზიტი 45 წუთიანი ხანგძლივობით ან იგივე სამი საათი, სხვა მოსწავლის შემთხვევაში, შესაძლოა სხვაგვარად იყოს განაწილებული და თითო ვიზიტი 25-30 წუთს არ აღემატებოდეს. ზოგიერთი მოსწავლე, შესაძლოა მხოლოდ კვირაში ერთხელ ან თვეში ერთხელ სარგებლობდეს რესურს ოთახის მომსახურებით. რაც უფრო მეტ მზაობას და თავდაჯერებულობას იძენს მოსწავლე, იცვლება რესურს ოთახში მისთვის გაწეული მხარდაჭერის ხანგრძლივობაც. იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლესთან რესურს ოთახში მუშაობა საგაკვეთილო პროცესის შემდგომ არის დაგეგმილი, აღნიშნულიც გონივრულ დაგეგმვას მოითხოვს, რათა მოსწავლის ზედმეტი გადაღლა და გამოფიტვა არ გამოიწვიოს. ამასთანავე, გასათვალისწინებელია შემთხვევებიც, როდესაც მოსწავლე იმაზე ნაკლებ მომსახურებას იღებს რესურს ოთახში, ვიდრე სჭირდება. აღნიშნული, სკოლაში პროფესიული რესურსის ნაკლებობით ან რესურს ოთახის გადატვირთული გრაფიკით შეიძლება იყოს განპირობებული. ყველა შემთხვევაში, კრიტიკულია მოსწავლესთან რესურს ოთახში მუშაობის იმ ოპტიმალური დროის განსაზღვრა, რომელიც ყველაზე მეტად ეხმიანება მოსწავლის საჭიროებებს.

აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ „ზოგადსაგანმანათელბლო დაწესებულებაში რეუსრ ოთახების ორგანიზებისა და ფუნქციონირების გზამკვლევი“ მომზადებულია ორგანიზაციის „ინოვაციები ინკლუზიური საზოგადოებისთვის“ მიერ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროსთან თანამშრომლობით, გაეროს ბავშვთა ფონდის და ნორვეგიის მთავრობის მხარდაჭერით.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ახალი სახელმძღვანელოების გრიფირების გამოცხადების ვადა ცნობილია

თბილისის საბავშვო ბაღებში რეგისტრაცია 7 ივლისიდან დაიწყება - ვადები და ინსტრუქცია

„საქვეყნო მნიშვნელობის ოჯახები“ ზრდიან სახელმწიფოებრივ განვითარებაზე ორიენტირებულ შვილებს“...

რა უნდა იცოდეთ, რომ მაღლი ქულა მიიღოთ ინგლისურის გამოცდაში - მნიშვნელოვანი რჩევები, სიტყვებისა და დამხმარე სიტყვების ჩასმის დავალების კარგად შესასრულებლად

თითოეულ ბაღში აღსაზრდელთა სწრებადობა და თანამშრომელთა გამოცხადება დროის კონკრეტულ მონაკვეთში ციფრული მატარებლებით გადამოწმდება

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეები დაინტერესდნენ კანიონებით, ჩანჩქერებით, მოეწონათ ნავებით გასეირნება

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება