მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
აღმზრდელ პედაგოგის პროფესიულ სტანდარტში ცვლილება შევიდა, სადაც გაწერილია კადრისთვის აუიცლებელი ყველა მახასიათებელი.
უფრო კონკრეტულად, აღმზრდელ-პედაგოგის პროფესიული მახასიათებლებია:
1.გააზრებული აქვს ბავშვის სწავლისა და განვითარების თეორიები, განვითარების სფეროები და განვითარების კანონზომიერებები, მასზე მოქმედი ფაქტორები.
2.საგანმანათლებლო პროცესის დაგეგმვისა და წარმართვისას ეყრდნობა ადრეული და სკოლამდელი აღზრდისა და განათლების სფეროში არსებულ სტანდარტებს, სხვადასხვა პედაგოგიურ მოდელს, კურიკულუმებსა და თანამედროვე კვლევებს.
3.უზრუნველყოფს ბავშვზე ორიენტირებულ, ბავშვისადმი კეთილგანწყობილ და ბავშვის მოტივაციისკენ მიმართულ საგანმანათლებლო პროცესს.
4.საგანმანათლებლო პროცესის წარმართვისას ითვალისწინებს ჰუმანურობის, თანასწორობისა და ტოლერანტობის პრინციპებს.
5. აღმზრდელ-პედაგოგი პროფესიული საქმიანობის შესრულებისას ავლენს ეფექტიანი კომუნიკაციის უნარს. გაწონასწორებული, კეთილგანწყობილი და ობიექტურია, ავლენს ემპათიას, იცავს ეთიკის ნორმებს.
6. კურიკულუმის, სწავლების მეთოდების, აქტივობების შერჩევისას და სამოქმედო გეგმების შედგენისას ითვალისწინებს თითოეული ბავშვის ასაკს, განვითარების დონეს, საჭიროებებს, შესაძლებლობებსა და ინტერესებს. იცავს თანაფარდობას აქტიურ და მშვიდ, მცირე და დიდ ჯგუფებში განსახორციელებელ, ბავშვებისა და უფროსის მიერ ინიციირებულ მოქმედებებს შორის.
7. საგანმანათლებლო პროცესში აქტივობების დაგეგმვისას და თითოეულ ბავშვთან ინდივიდუალურად მუშაობისას იყენებს დარგობრივ ცოდნას, ირჩევს კურიკულუმით განსაზღვრული სივრცეების შესაბამის რესურსებსა და მასალებს, ბავშვების შესაძლებლობებისა და მზაობის გათვალისწინებით.
8. შეუძლია, უზრუნველყოს თითოეული ბავშვის აქტიური ჩართვა საგანმანათლებლო პროცესის სხვადასხვა ეტაპის დაგეგმვასა და წარმართვაში (მაგ.: მათთან ერთად ქმნის საგანმანათლებლო რესურსებს, ადგენს დღის განრიგს, ჯგუფის წესებს და ა. შ.).
9. იცის თამაშის მნიშვნელობის თეორიული საფუძვლები, თავისუფალი თამაშის წახალისების სტრატეგიები, თამაშის ტიპები, ფორმები და იყენებს მას როგორც სწავლებისა და განვითარების ძირითად მეთოდს.
10. იცის ინკლუზიური განათლების სფეროში არსებული კანონმდებლობა და ინკლუზიური განათლების პრინციპები.
11. იცნობს ბავშვის განვითარების სხვადასხვა მდგომარეობას; შეუძლია ინტელექტუალური, სენსო-მოტორული, კომუნიკაციური თუ ქცევით ემოციური საჭიროებების დანახვა, რაც ხელს უშლის ბავშვის სწავლასა და დამოუკიდებელ ფუნქციონირებას; ხელს უწყობს სპეციალური საჭიროების მქონე ბავშვის სწავლასა და განვითარებას.
12. იცის სახელმწიფო ენა და აქვს ენობრივი სენსიბილიზაციის/მგრძნობელობის კომპეტენცია.
13. ესმის ბავშვის სანდო მიჯაჭვულობის მნიშვნელობა და შეუძლია ზრუნვა ბავშვის საბავშვო ბაღთან უმტკივნეულო ადაპტაციაზე.
14. იცის სკოლაში ტრანზიციასთან დაკავშირებული საკითხები, თანამშრომლობს მიმღებ დაწესებულებასთან, ბავშვის ოჯახთან და შეუძლია, ხელი შეუწყოს ბავშვის ტრანზიციის პროცესს.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
სკოლებისა და ბაღების რეაბილიტაცია-მშენებლობას თბილისის მერია გადაიბარებს
ახალი სასწავლო წლიდან „დიფერენცირებული სწავლება“ იწყება - საპილოტე სკოლებს სამინისტრო შეარჩევს - 7 მთავარი რეკომენდაცია ცნობილია
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს