სიახლეები
სიახლეები

რა უნდა გაითვალისწინოს ბაღმა კურიკულუმის შერჩევისას და შექმნისას - დეტალური ინსტრუქცია
14-11-2024
-
+


კურიკულუმის შერჩევის, შექმნის, გაზიარების, შეფასებისა და განვითარების მეთოდოლოგიის დოკუმენტში განხილულია, რომ ავტორიზაციის სტანდარტის მიხედვით კურიკულუმის დაგეგმვის შედეგად დაწესებულებამ უნდა შეარჩიოს ან შექმნას კურიკულუმი, რომელიც:

ორიენტრირებულია ადრეული და სკოლამდელი აღზრდისა და განათლების სახელმწიფო სტანდარტებით დადგენილი შედეგების მიღწევაზე - ეს ნიშნავს, რომ კურიკულუმით გათვალისწინებული სტრატეგიები და აქტივობები ხელს უნდა უწყობდეს ბავშვის აღზრდისა და განათლების სტანდარტით განსაზღვრული და ასაკობრივ ჭრილში გაწერილი შედეგების მიღწევას განვითარების ხუთ სფეროსა და სამ მიმართულებაში:

5 სფეროს ჩამონათავლი: ფიზიკური და სენსორული განვითარება, სოციალურ-ემოციურიგანვითარებაკომუნიკაციური უნარებისენისა და მეტყველების განვითარება, შემეცნებითი განვითარება, დამოუკიდებლობა და ადაპტური ქცევის განვითარება.

მიმართულებები: ხელოვნება; წიგნიერება, მეცნიერება.

კურიკულუმის მიზნები ხელს უნდა უწყობდეს ბავშვებში ამ სფეროებისა და მიმართულებების შესაბამისი ცოდნის, უნარ-ჩვევების, ღირებულებებისა და დამოკიდებულებების განვითარებას. ასევე შესაძლებელია, რომ დაწესებულებამ საკუთარ კურიკულუმში დამატებით, უფრო სიღრმისეული აქცენტი გააკეთოს რომელიმე სფეროსა თუ თემატურ მიმართულებებში მოცემულ საკითხებზე და ეს კურიკულუმის მიზნებში იყოს გაცხადებული. თუმცა თუ კურიკულუმი სრულად არ ფარავს განვითარების ყველა სფეროსა და თემატურ მიმართულებებს, ის არ არის ავტორიზაციის სტანდარტის მოთხოვნების შესაბამისი. მაგალითად, სრულიად დასაშვებია, რომ დაწესებულებაში მოქმედებდეს კურიკულუმი, რომლის მიზანიც ხელოვნების მეშვეობით ბავშვის ემოციური კეთილდღეობის ხელშეწყობაა, თუ მასში წარმოდგენილი სხვადასხვა მრავალფეროვანი საქმიანობები და მიდგომები ხელს უწყობს განვითარების ყველა სფეროსა და მიმართულებებში წარმოდგენილი შედეგების მიღწევას. თუ ეს ასე არ არის, მაშინ დაწესებულებამ მაინც შეიძლება იხელმძღვანელოს ასეთი კურიკულუმით, თუმცა ეს საკმარისი არ იქნება ავტორიზაციის სტანდარტების მოთხოვნების დასაკმაყოფილებლად და მან უნდა გაამდიდროს არსებული ან დამატებით შეარჩიოს სხვა კურიკულუმიც, რომელიც საშუალებას მისცემს დაწესებულებას ის ცოდნა, უნარები, ღირებულებები და დამოკიდებულებები განუვითაროს ბავშვებს, რაც ხელოვნების მეშვეობით ბავშვის ემოციური კეთილდღეობის კურიკულუმში არ გვხვდება.

ეფუძნება თამაშს და აღიარებს ბავშვს,  როგორც საკუთარი სწავლისა და განვითარების პროცესის აქტიურ მონაწილეს;

ითვალისწინებს ოჯახებისა და ადგილობრივი თემის ჩართულობას;

ითვალისწინებს მრავალფეროვან, ბავშვების ასაკისა და განვითარების შესაბამის საქმიანობებს;

გაზიარებულია დაწესებულების პერსონალთან და მშობლებთან/კანონიერ წარმომადგენლებთან.

შესაბამისად სწორედ ამ  მახასიათებლებით ფასდება ადრეული და სკოლამდელი განათლების კურიკულუმი, ავტორიზაციის სტანდარტების მიხედვით. ის თუ როგორ უნდა შეირჩეს ან შეიქმნას ასეთი კურიკულუმი მომდევნო თავებში უფრო დეტალურადაა განხილული.


კომენტარები


ეტალონი

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

„ეტალონის“ შემოდგომის სეზონის საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით დასრულდა

„ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით სრულდება

სიახლეები

სახალხო დამცველი განცხადებას ავრცელებს

მოსწავლის ჯამური შეფასების რეპორტის ნახვა - ინსტრუქცია პედაგოგებისთვის

2026 წლის სიმბოლო წითელი ცეცხლოვანი ცხენია

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს მუხროვანის საჯარო სკოლის დირექტორი სვეტლანა სუხორუკოვა პასუხობს

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს

სკოლები

მოსწავლეებმა იმუშავეს მეტად საინტერესო პროექტზე სახელწოდებით - „ჩვენი სახელოვანი თანამემამულენი - მერაბ კოსტავა“

საინტერესო

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

გავრცელებული შეხედულებით ცაციაობა დაკავშრებულია არასტანდარტულ აზროვნებასთან - თქვენც ასე ფიქრობთ?

სიახლეები
საზოგადოება