სიახლეები
სიახლეები

სისტემური პრობლემა, რომლითაც შესაძლოა მასწავლებლებს სტატუსი ჩამოერთვათ - ანგარიში
09-04-2024
-
+


სახალხო დამცველის ანგარიშში საუბარია იმ გამოწვევებზე, რომლის წინაშეც არაქართულენოვანი სკოლებისა თუ სექტორების პედაგოგები დგანან.

დოკუმენტში საუბარია, რომ არაქართულენოვან სკოლებში/სექტორებში დასაქმებული პრაქტიკოსი მასწავლებლებისთვის საგულისხმოა უფროსის, წამყვანისა და მენტორის სტატუსის მოპოვების სირთულე, რამაც, „შესაძლოა, გამოიწვიოს მათი პრაქტიკოსი მასწავლებლების კატეგორიიდან ამორიცხვა და მასწავლებლის სტატუსის ჩამორთმევა“.

2019 წლის მაისში მასწავლებელთა სტატუსის შენარჩუნებისა და თვითშეფასების კითხვარის კომპონენტები შეიცვალა. განხორციელებული ცვლილებები მასწავლებელთა მხოლოდ სამ კატეგორიას - უფროსის, წამყვანისა და მენტორის სტატუსს მოიაზრებს. პრაქტიკოსი სტატუსის მქონე პედაგოგები კი, პროფესიული განვითარების გარეშე სისტემაში დარჩენას ვეღარ შეძლებენ, - ამ ცვლილებიდან გამომდინარე, სახალხო დამცველი აძლევს რეკომენდაციას შესაბამის უწყებებს, განიხილონ პროფესიული განვითარების სქემა და დაგეგმონ ისეთი აქტივობები, „რომლებიც დროულად და ეფექტიანად უზრუნველყოფს არაქართულენოვანი სკოლების/სექტორების მასწავლებლებისთვის სტატუსების შეცვლის შესაძლებლობას“.

დოკუმენტში საუბარია, რომ ეს საკითხი კომპლექსური ხასიათისაა და არაერთი მიზეზით არის განპირობებული, მათ შორისაა: სახელმწიფო ენის ცოდნის დაბალი დონე, უფროსი თაობის მიერ ენის შესწავლის სირთულე და მათ ინდივიდუალურ საჭიროებებზე მორგებული მეთოდებისა და წამახალისებელი აქტივობების სიმწირე, უფროსი თაობის ადამიანებში ქართული ენის შესწავლის ნაკლები მოტივაცია, სახელმწიფო ენის შემსწავლელი პროგრამების არასაკმარისი გეოგრაფიული არეალი და სხვ. გარდა ამისა, საყურადღებოა, რომ არაქართულენოვანი სკოლების/სექტორების მასწავლებლებს პროფესიული კომპეტენციების დადასტურებისა და კარიერული წინსვლის შესაძლებლობა დაგვიანებით მიეცათ, რამაც ამ სკოლის/სექტორების მასწავლებლები, ქართულენოვანი სკოლების მასწავლებლებთან შედარებით, არათანაბარ პირობებში ჩააყენა.

სახალხო დამცველმა განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მოუწოდა, განიხილოს პროფესიული განვითარების სქემა და შესაბამის უწყებებთან კოორდინირებული თანამშრომლობით, დაგეგმოს აქტივობები, რომლებიც დროულად და ეფექტიანად უზრუნველყოფს არაქართულენოვანი  სკოლების/სექტორების მასწავლებლებისთვის სტატუსების ცვლის შესაძლებლობას; ასევე, სახელმწიფო ენის სწავლების პროგრამის პოპულარიზაციის მიზნით, გააფართოოს პროგრამის განხორციელების გეოგრაფიული არეალი, ეთნიკური უმცირესობებით კომპაქტურად დასახლებულ ყველა ტერიტორიულ ერთეულში და დანერგოს ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი უფროსი თაობის საჭიროებებზე მორგებული სწავლების კომპონენტები.

 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ინფორმაცია აბიტურიენტებისთვის - საგამოცდო დრო და მაქსიმალური ქულები ცნობილია

რამდენი ქულა უნდა აიღოთ თითოეულ საგანში, რომ გამოცდა ჩაბარებულად ჩაგეთვალოთ - ინფორმაცია მასწავლებლის გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის

პროგრამების ჩამონათვალი, რომელთაც შესაძლოა აკრედიტაცია შეუჩერდეს

ქულის სკალირების და გათანაბრების გამოთვლის მეთოდები

პირველკლასელთა რეგისტრაცია და სკოლაში დოკუმენტების წარდგენა 2 მაისიდან დაიწყება - რა უნდა იცოდეთ II ეტაპის შესახებ

პიროვნება

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე
სკოლები

ღონისძიებას ხელმძღვანელობდა ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი, ნინო ხუხუნი

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი ნონა ელკანიშვილი

ქვედა ცაგერის საჯარო სკოლის გუნდმა ინტელექტუალურ ვიქტორინაში საპრიზო ადგილი დაგიკავა
 
კონკურსის მონაწილეებსა და გამარჯვებულებს გადაეცათ სერტიფიკატები და სამახსოვრო საჩუქრები
 გავაზის საჯარო სკოლის მე-9 კლასის მოსწავლეებიპროფესიულ კოლეჯში იმყოფებოდნენ, სადაც საგანმანათლებლო პროგრამებს გაეცნენ
საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება