სიახლეები
სიახლეები, მსოფლიო, საინტერესო

ღია საგანმანათლებლო გარემოს იდეამ არ გაამართლა - ახალი ზელანდიის სკოლები ტრადიციულ საკლასო ოთახებს უბრუნდებიან 
24-03-2024
-
+


ახალზელანდიური სკოლები, რომლებიც ღია საგანმანათლებლო გარემოს მოდელის მიხედვითაა აგებული, სულ უფრო და უფრო ხშირად იცვლიან შენობის სტრუქტურას. ამის შესახებ გამოცემა Stuff წერს.

რა ხდება ახალი ზელანდიის სკოლებში?

ახალი ზელანდიის განათლების სამინისტრომ საგანმანათლებლო სივრცის ორგანიზაციის ახალი მიდგომის დანერგვა დაახლოებით 2011 წელს დაიწყო. სკოლების კლასები მაშინ ღია გეგმარების სივრცულ შენობებად გადაკეთდა. ასეთ სასწავლო სივრცეში ერთდროულად ბევრად მეტი მოსწავლე სწავლობს, ვიდრე ტრადიციულ კლასებში. ამათან, მოსწავლეებთან მუშაობს რამდენიმე მასწავლებლისგან შემდგარი გუნდი, რომელთც საჭიროების შემთხვევაში ერთმანეთის ჩანაცვლება შეუძლიათ.

რეფორმიდან არც ისე დიდი დრო გასულა, მაგრამ საგანმანათლებლო დაწესებულებები ღია გეგმარებას ცვლიან. ისინი ცდილობენ, მასწავლებლებს ჰქონდეთ შესაძლებლობა შენობა სტანდარტულ კლასებლად დაყონ. მაგალითად, ქალაქ ნელსონის ერთ-ერთმა დაწყებითმა სკოლამ არაერთი მოძრავი კარი დააყენა. 

როგორც სკოლის დირექტორი ბარბარა ბოუენი განმარტავს, ღია სივრცის აკუსტიკა საშუალებას არ იძლეოდა მასში ერთდორულად ასობით მოსწავლე ყოფილიყო. ყველამ ვერ შეძლო ხმაურიან შენობაში კონცენტრირება და კომფორტულად სწავლა. შედეგად მოსწავლე-მასწავლებლებს უხდებოდათ რეგულარულად ქუჩაში გასვლა - მაგალითად, მცირე ჯგუფებად სამუშაოდ ან უბრალოდ გასამარტოვებლად. 

ამავე დროს, ბარბარა ბოუენი, ისევე როგორც სხვა სკოლების ხელმძღვანელები, თვლის, რომ არიან მოსწავლეები, რომელთაც ასეთი გარემო მოსწონთ. დირექტორების აზრით, რადგან არიან ბავშვები, რომლებიც ღია დაგეგმარების სკოლებში წარმატებით სწავლობენ, სკოლებმა მიდგომის ელემენტები უნდა შეინარჩუნონ. 

როგორ გაჩნდა ღია საგანმანათლებლო სივრცის იდეა?

ღია საგანმანათლებლო სივრცის აქტიური მომხრეებიც კი თვლიან, რომ კლასებს უფრო კლასიკური ფორმა უნდა ჰქონდეს - საჭიროების შემთხვევაში, ტრანსფორმირების შესაძლებლობით. საინტერესოა, რატომ დაინერგა ახალ ზელანდიაში მიდგომა ასე მასიურად?

საქმე ის არის, რომ ღია კლასები იყო ნაბიჯი უფრო ღრმა ცვლილებებისკენ – მოსწავლეზე ორიენტირებული, კონსტრუქტივისტული განათლებისკენ. ტრადიციული სწავლებისგან განსხვავებით, კონსტრუქტივისტული ორიენტირებულია არა მზა ცოდნის გაცემაზე, არამედ უნარ-ჩვევების გამომუშავებაზე. გაკვეთილები კი აგებულია მოსწავლეთა კითხვებსა და პასუხებზე. მასწავლებელი მოსწავლესთან აწარმოებს დიალოგს, ბავშვები კი ხშირად მუშაობენ ჯგუფებში. ითვლება, რომ კლასის ღია ფორმატით მოწყობა ამ მოდელით სწავლებას უწყობს ხელს. 

მიუხედავად იმისა, რომ ახალი ზელანდიის სკოლები სტანდარტული გეგმარების კლასებს უბრუნდებიან, უარს არ ამბობენ, სივრცე მეცადინეობების ნაწილისთვის მაინც გახსნან. ნათელია, რომ სწავლების პროგრესიულ მიდგომებზე მასწავლებლები უარს არ იტყვიან. 


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებული სამეულის ვინაობა 20 კითხვის შედეგებით გახდება ცნობილი
ღონისძიებას წალენჯიხის N4 საჯარო სკოლა მასპინძლობდა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი მარტვილის მუნიციპალიტეტით დაიწყო
ღონისძიებას „ეტალონის“ ავტორი და უცვლელი წამყვანი გოჩა ტყეშელაშვილი უძღვება
გაზაფხულის სეზონის გუნდური ჩემპიონატი სტარტს 10 აპრილიდან აიღებს
სიახლეები
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად მესტიაში გაიმართა
მინისტრმა დირექტორების ახალი სტანდარტი დაამტკიცა - ბრძანება სამინისტროს მიერ დაფუძნებულ კოლეჯებს ეხება
როგორ და სად უნდა ნახოთ ტესტის ქულა - ინსტრუქცია
პიროვნება
მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი
სკოლები
სასკოლო საზოგადოება ხელმძღვანელის შედეგებითა და მიღწევებით ამაყობს
„ვფიქრობთ, ეს შთამბეჭდავი გაკვეთილი კარგად ჩარჩება მეხსიერებაში V კლასის ყველა მოსწავლეს და გაკვეთილზე დამსწრეებს“
პედაგოგის წარმატებაზე სკოლის დირექტორი ვერა ბენიძეც დიდი სიამაყით საუბრობს და უხარია, რომ პედაგოგი შორენა ქავზინაძე მისი გუნდის ღირსეული წევრია
პირველკლასელებმა დედაენისადმი მიძღვნილი ლექსები მხატვრულად გააჟღერეს და დღე მეტად ემოციური გახადეს
გაკვეთილზე შექმნილმა მხიარულმა ატმოსფერომ და შთამბეჭდავმა აქტივობებმა, მომავალი გამოფენის მოლოდინი დაუტოვა ბავშვებს
საინტერესო
გამარჯვებული სამეულის ვინაობა 20 კითხვის შედეგებით გახდება ცნობილი
ღონისძიებას წალენჯიხის N4 საჯარო სკოლა მასპინძლობდა
ღონისძიებას „ეტალონის“ ავტორი და უცვლელი წამყვანი გოჩა ტყეშელაშვილი უძღვება
მნიშვნელოვანია მასწავლებლებმა იფიქრონ იმაზე, თუ რა სტრატეგიები აქვთ უკვე დანერგილი, რომლები მუშაობს კარგად და რომლები საჭიროებს განმტკიცებას
სიახლეები
საზოგადოება