სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

რომელი დარღვევებია მოსწავლეებში გავრცელებული? 
11-11-2023
-
+


სწავლასთან დაკავშირებული რიგი დარღვევები ბავშვებში თავს სკოლის ასაკიდანვე იჩენს, მათი არსებობის შესახებ კი ზოგიერთმა მასწავლებელმა, მშობელმა და თავად ბავშვმაც შეიძლება არაფერი იცოდეს.

ბავშვების განვითარებისთვის მნიშვნელოვანია, რომ მსგავს საკითხებში გარკვეული ცოდნა პედაგოგებსა და მშობლებს ჰქონეთ. ძირითადად, მოსწავლეებში, სწავლასთან დაკავშირებული, შემდეგი დარღვევები გვხვდება: 

დისლექსია

დისლექსია არის ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული გართულება, რომელსაც ბავშვები სწავლის დროს აწყდებიან. ის კითხვის და მოსმენილის გაგების გართულებაში ხასიათდება, თუმცა ამ დროს მხედველობისა და სმენის ფუნქცია დარღვეული არ არის.
განასხვავებენ დისლექსიის სხვადასხვა ხარისხს. მისი პირველი ნიშნები სწავლის დასაწყისშივე ვლინდება და შემდეგნაირად გამოიხატება - ნელი კითხვა (ბგერების ან ასოების მიხედვით); წაკითხულის ცუდად გაგება; ბავშვი ცდილობს გაარკვიოს რა წერია, უშვებს შეცდომას, რაც ასოების გამოტოვებაში ან შეცვლაში გამოიხატება.

დისგრაფია

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა. ამ დროს ადამიანს საკუთარი აზრის წერილობითი სახით გამოხატვა უჭირს. მეცნიერები დანამდვილებით ვერ ამბობენ, რა იწვევს მას. ცუდი ხელწერა დისგრაფიის დამახასიათებელი ნიშანია, მაგრამ ერთადერთი სიმპტომი არაა. ამ დარღვევის მქონე მოსწავლეები გრამატიკულ შეცდომებს უშვებენ, პრობლემები აქვთ პუნქტუაციასთან და წინადადების სწორად დაწერა უჭირთ

დისკალკულია

დისკალკულიის დროს, ადამიანებს მათემატიკასთან დაკავშირებული გამოთვლები, შესაბამისი ცნებებისა და უნარების დაუფლება უჭირთ. დისკალკულიის მქონე მოსწავლეებს შეიძლება რიცხვების ამოცნობა და გაგება, არითმეტიკული ოპერაციების შესრულება, მათემატიკური სიმბოლოების გაგება და მათემატიკური ცნებების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენება გაუჭირდეთ. ძირითადი სიმპტომები შემდეგნაირად ვლონდება, მოსწავლეს დამატება, გაოკლება, გამრავლება, გაყოფა და მსგავსი მათემატიკური მოქმედებების შესრულება უძნელდება. 

სმენასთან დაკავშირებული დარღვევა

ამ დროს, მოსწავლემ შესაძლოა ვერ აღიქვას თუ რა უთხრეს, მას ბგერები თითქოს ჰაერში გაფანტულად ესმის და მასწავლებლის ხმაც ფონურ ხმაურად ჩაემას.

ვიზუალური მოტორული დეფიციტი

ვიზუალური აღქმის/ვიზუალური მოტორული დეფიციტის მქონე პირებს ცუდი კოორდინაციის უნარი აქვთ. ისინი ტექსტის კითხვისას ხშირად კარგავენ იმ ადგილს, სადაც გაჩერდნენ. შესაძლოა, ფანქრების, წებოს, მაკრატლისა და მსგავსი რესურსების გამოყენება უჭირდეთ. მათ შეიძლება სხვადასხვა ასო ერთმანეთში აერიოთ.

აუცილებელია, რომ მსგავსი დარღვევების შესახებ, მასწავლებლებმა და მშობლებმა იცოდნენ, რათა ბავშვებთან სწორი მიდგომები შეიმუშაონ და მაგალითად, თუ მოსწავლე ტექსტს ვერ აღიქვამს, მის სიზარმაცეს არ დააბრალონ.

კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
სიახლეები
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტი დასაქმების პირველ ფორუმს უმასპინძლა
ზგემ-ის საბოლოო დოკუმენტი - რა წერია „სკოლების კონსტიტუციაში“, რომელიც სამინისტრომ პარლამენტს გადაუგზავნა
აბიტურიენტების საყურადღებოდ - 1000-700-500 ლარიან ჯილდოს მიიღებთ სახელმწიფო გრანტის აღების შემთხვევაში
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
დამსწრე საზოგადოება გაეცნო ბიბლიოთეკის მკითხველების - გივი ძველაიასა და გოგუცა გვაზავას შემოქმედებას.
ღონისძიების ხელმძღვანელი სალომე მესხია გახლდათ
„ვულოცავთ ლიანას და ქალბატონ მადონას ამ დიდ გამარჯვებას და ვუსურვებთ წარმატებებს, შემდგომ საქმიანობაში“,- ამბობენ სკოლაში
აღსანიშნავია, რომ საზეიმო განწყობა მთელ სკოლაში სუფევდა
მოსწავლეებმა ჩვენი საქართველოს პედაგოგის - მარინა მიქელაძის ხელმძღვანელობით, აქტივობები განახორციელეს
საინტერესო
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
„იფიქრეთ ამაღელვებელ, ექსტაზურ, სასურველ მომავალზე და გაიყვანეთ აწმყო წინ მის შესახვედრად“
ეს შეიძლება სხვადასხვა გზით გამოვლინდეს. მაგალითად, მოსწავლე გაკვეთილზე დაინტერესებას არ გამოხატავს, მოუსვენარია და მოტივაციის ნაკლებობაც შესამჩნევია
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
საზოგადოება