სიახლეები
სიახლეები

„დირექტორი და მშობელი მოსწავლის ბედს განიხილავენ“... - რა საკითხები შეხვდათ პედაგოგებს დაწყებითის გამოცდაზე
19-07-2023
-
+


დღეს, 19 ივლისს მასწავლებლები დაწყებითის გამოცდას აბარებენ და პირველი აპლიკანტები ტესტირებიდან უკვე გამოვიდნენ, რომლებიც etaloni.ge-სთან ტესტის სირთულეს აფასებენ, ასევე რიგ საკითხებს განიხილავენ:

„გამოცდა საშუალო სირთულის იყო. წინა წლების ტესტებიც ნანახი მაქვს და დაახლოებით, ერთი სირთულის იყო, ვერ ვიტყვი, რომ გამარტივდა ან გართულდა. თუ მასალა დამუშავებული გაქვს, ჩაბარება მარტივია. თემა, ანალიტიკური წერა იყო მშობლების შვილებისადმი დამოკიდებულება, კერძოდ, როდესაც მშობლები შვილების ნაცვლად საუბრობენ. წაკითხულის გააზრებაც საშუალო სირთულის იყო. პროფესიით მასწავლებელი არ ვარ და მინდა, რომ მომავალში ბავშვებს ვასწავლო“, - განაცხადა აპლიკანტმა.

„ნამდვილად მარტივი ტესტი იყო, ვფიქრობ, კარგად დავწერე. ანალიკიტური წერა იყო, როდესაც მშობლები შვილების ნაცვლად წყვეტენ და რაღაცნაირად, საზოგადოებაც მათ ერთ პიროვნებად განიხილავს. მაგალითად, სკოლის დირექტორი ეუბნება, თქვენ აუცილებლად ჩააბარებთ, მოხვდებით უმაღლეს სასწავლებელშიო. თითქოს ამ ეტაპს ორივე ერთად გადიოდნენ. მასწავლებელი არ ვარ, მაგრამ ბავშვები, მათთან კომუნიკაცია მიყვარს, მგონია, რომ პედაგოგობა გამომივა. თანაც, მოთხოვნადი პროფესიაა და მგონია, დასაქმება არ გამიჭირდება“.

გამოცდა რთული არ მომეჩვენა. ანალიტიკურ წერაში მოყვანილი იყო კონკრეტული სიტუაციები, როლებიც უნდა განგვეხილა. დედამ ბავშვი ექიმთან მიიყვანა, ფეხი ჰქონდა დაზიანებული. ექიმი ბავშვს ეკითხება, რა აწუხებს. ბავშვი საუბარს იწყებს, წინადადებას კი დედა ამთავრებს და ამბობს, ჩვენ გვაწუხებს, ანუ მრავლობითში განიხილავს. მეორე სიტუაცია იყო დირექტორი და მშობელი ერთმანეთს ხვდებიან და მოსწავლის ბედს განიხილავენ. დირექტორიც ეუბნება, თქვენ აუცილებლად ჩააბარებთ და ერთ პიროვნებად განიხილავს თითქოს ორ ადამიანს. იმავე დავალებაში მესამე კომპონენტი იყო ამონარიდი სტატიიდან, სადაც ეწერა, რომ მშობლებს ურჩევნიათ გადაწყვეტილება თავად მიიღონ და ამ გზით, შვილის შეცდომების დაშვების რისკები თავიდან აიცილონ. ჩვენ უნდა განგვეხილა, რასთან გვქონდა საქმე, როგორ აღმოგვეფხვრა პრობლემა. წაკითხულის გააზრება ჩემთვის მარტივი ტესტი იყო. ბავშვის უნარების კონკრეტულ დაქვეითებას ეხებოდა. მაგალითად, კითხვის, წერის უნარის დაქვეითება იყო. ამ დროს მშობლები და მასწავლებელი განიხილავენ, რომ ეს ბავშვი ზარმაცია. მათ არ აქვთ ცნობიერება იმის შესახებ ამაღლებული, რომ ეს სხვა პრობლემაა. პროფესიით ფილოლოგი ვარ, სკოლაში არ ვასწავლი, თუმცა ამის სურვილი მაქვს“, - გვითხრა თამარ ცერცვაძემ.

„გამოცდა საშუალო სირთულის იყო. ყველაზე მეტად გამიჭირდა ერთი ნაწილი - მშობლებისა და შვილების საშუალო ასაკი იყო მოცემული და უნდა დაგვედგინა ოჯახის წევრების რაოდენობა. დანარჩენები საკმაოდ მარტივი იყო. ასევე, მოცემული იყო ერთ-ერთი მოსწავლის შესრულებული საშინაო დავალება, რომელიც უნდა შეგვესწორებინა და სწორი ვარიანტი დაგვეწერა. 1-ქულიანი ტესტებიც საკმაოდ მარტივი იყო. საშუალო სირთულის იყო ქართული და ბუნებისმეტყველება. ანალიტიკური წერის თემა ძალიან საინტერესო და აქტუალური იყო - ესაა, როდესაც მშობლები შვილების ცხოვრებაში ზედმეტად ერევიან, ოღონდ არა ცუდი კუთხით. პრობლემა იყო, რომ თავისუფლებას და ინიციატივის გამოხატვას არ ანებებენ. არ ვარ პროფესიით მასწავლებელი, მაგრამ ვფიქრობ, რომ ამ მიმართულებით დასაქმება ჩემთვის მარტივი იქნება“, - განაცხადა თამარ წიქარიშვილმა.

„ტექსების ანალიზის დავალებაში ვაჟა-ფშაველას „აზრი და გრძნობა“ და „ბემბის“ ნაწარმოებები იყო მოსული. ანალიტიკური ესე დასაწერი იყო მშობლებისა და შვილების დამოკიდებულებაზე, ესეში ჩამოთვლილი იყო რამდენიმე ნაწყვეტი, ერთი ექიმისა და მშობლის დიალოგი იყო, სადაც ექიმის კითხვებს ბავშვის მაგივრად მშობელი პასუხობს, მეორე დიალოგი მასწავლებლისა და მშობლის იყო იგივე ტიპის აქაც მშობელი ამბობდა ყველაფერს და მესამე ნაწყვეტში მოცემული იყო სტატია, სადაც მშობლებმა უკეთ იციან როგორ უნდა წარიმართოს შვილის მომავალი. ასევე,  წაკითხულის გააზრება იყო დისლექციაზე, რა პრობლემებს აწყდებიან ასეთი ბავშვები სკოლაში, ასევე ისტორია იყო, როდის აღმოაჩინეს ეს პრობლემა პირველად და რა არის მისი გადაჭრის გზები. 

რაც შეეხება გრამატიკას, ვერ ვიტყვი, რომ რთული იყო, უნდა გაგერკვია რომელი იყო ირიბი და პირდაპირი დამატება, გასასწორებელ ტექსტში იყო, მაგალითად, რომლებიც და ვინც უნდა გაგესწორებინა, ასევე, წინადადებაში გეკითხებოდნენ მსაზღვრელ- საზღვრულსაც უნდ აგაგერკვია რომელი იყო მსაზღვრელი და რომელი საზღვრული და განგემარტა. საბოლოო ჯამში ვიტყვი რომ რტული ნამდვილად არ ყოფილა“, - გვითხრა თამარ ჭიჭინაძემ. 


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
დაინიშნა, ავტობუსის ცხრა დროებითი მარშრუტი, რომელიც სასაფლაოების მიმართაულებით იმოძრავებს
რატომ გავდივართ აღდგომის მეორე დღეს საფლავზე და რატომ ვაგორებთ კვერცხს
სამდღიანი ძებნის შემდეგ მაშველებმა 16 წლის მოზარდის ცხედარი იპოვეს - ტრაგედია სვანეთში
„სიმართლე აუცილებლად იზეიმებს... ჩვენ უნდა გვაერთიანებდეს სამშობლოს სიყვარული...“ - პატრიარქის ეპისტოლე
შეიძლება თუ არა აღდგომას სასაფლაოზე გასვლა - პასუხი აქტუალურ კითხვაზე
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ღონისძიება მუსიკის მასწავლებლის - ნათია ბაუჟაძის მომზადებულმა სიმღერებმა კიდევ უფრო გაამრავალფეროვნა
აღსანიშნავია, რომ თითოეული მოსწავლე შესაბამის ფორმაში გამოეწყო და შეჯიბრმა წარმატებით ჩაიარა
შიდა სასკოლო ტური გაიმართა, რომელშიც მოსწავლეებით დაკომპლექტებული გუნდები მონაწილეობდნენ
მოსწავლეები პასუხობდნენ წამყვანის მიერ დასმულ ლოგიკურ და ანალიტიკურ უნარებზე გათვლილ კითხვებს
საინტერესო
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
სიახლეები
საზოგადოება