სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

კუბის მეთოდი - სააზროვნო უნარების განსავითარებელი საინტერესო საშუალება
04-03-2023
-
+


კუბის მეთოდი მოსწავლეთა სააზროვნო უნარების განსავითარებელი საინტერესო მეთოდია, ამასთან, ის სასწავლო პროცესს ააქტიურებს. აღნიშნული მეთოდი საშუალებას იძლევა, მოსწავლეებმა თემა სხვადასხვა კუთხიდან დაინახონ.

მეთოდის აღწერა და მისი გამოყენების ინსტრუქცია მასწავლებლებისთვის განკუთვნილ ინტერაქტიური მეთოდების სახელმძღვანელოშია მოცემული.

როგორ გამოვიყენოთ?

მასწავლებელმა წინასწარ უნდა მოამზადოს კუბის ფორმის პატარა ყუთი ან დახაზოს კუბის შლილი დაფაზე, რომლის თითოეულ გვერდზე უნდა ეწეროს მოქმედებები: აღწერე, შეადარე, გააანალიზე, გამოიყენე, დაიცავი, საწინააღმდეგო გამოთქვი.

მასწავლებელს შეაქვს სასწავლო თემა და განუმარტავს მოსწავლეებს, რომ დაწერონ მოცემული თემის, მოვლენისა თუ ლიტერატურული პერსონაჟის შესახებ კუბის გვერდებზე მოცემული ოპერაციების მიხედვით. სამუშაო დრო წინასწარ უნდა იყოს განსაზღვრული.

I გვერდი - აღწერეთ საგანი, მოვლენა, პერსონაჟი და ა.შ.

II გვერდი - შეადარეთ რას/ვის ჰგავს საგანი, მოვლენა, პერსონაჟი. რას გახსენებთ? რასთან დააკავშირებთ?

III გვერდი - გააანალიზეთ რა გამოიწვია აღნიშნული მოვლენა? რისგანაა დამზადებული საგანი? რა დამახასიათებელი ნიშნები აქვს პერსონაჟს?

IV გვერდი - გამოიყენეთ. როგორ გამოიყენებთ?

V გვერდი - დაიცავით. მოიყვანეთ საჭირო არგუმენტები.

VI გვერდი - გამოთქვით საწინააღმდეგო აზრი და გაამყარეთ არგუმენტით.

პირველ ეტაპზე მასწავლებელი მოსწავლეებს აწყვილებს და ავალებს, მეწყვილეებმა გაინაწილონ კუბის გვერდები (3-3), შემდეგ კი ფურცელზე დაწერონ ნააზრევი. აქტივობისთვის აძლევს გარკვეულ დროს. შემდეგ ეტაპზე მეწყვილეებმა ერთმანეთს უნდა წაუკითხონ ნამუშევრები და დაუსვან კითხვები. მოსწავლეებმა კონკრეტულად უნდა განმარტონ რა მოეწონათ და რა - არა. ბოლო ეტაპზე კი მოსწავლეებმა, სურვილის მიხედვით, საკუთარი ნამუშევარი კლასს უნდა წაუკითხონ.

მეთოდის მიმდინარეობისას მასწავლებელმა უნდა დაიცვას კუბის მხარეების თანმიმდევრობა ბლუმის საფეხურების მიხედვით დაბალი სააზროვნო უნარებიდან მაღალი სააზროვნო უნარებისკენ.

კუბის მეთოდი ხელს უწყობს:

  • საკუთარი აზრის გამოთქმის;
  • კომუნიკაციის;
  • ინფორმაციის დახარისხების;
  • ანალიზის,
  • მსჯელობის,
  • შეფასებისა და
  • შედარების უნარ-ჩვევების გამომუშავებას.
იხილეთ ასევე: ბლუმის ტაქსონომია და მისი გამოყენება სხვადასხვა სასწავლო დისციპლინაში

კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ქობულეთის 39 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ქობულეთის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
სიახლეები
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
ზგემ-ის 17 პრინციპი ცნობილია - საბოლოო დოკუმენტი მზადაა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ქობულეთის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
მოსწავლეები მუზეუმიდან ახალი ცოდნითა და დაუვიწყარი შთაბეჭდილებებით დატვირთულნი დაბრუნდნენ
საინტერესო აქტივობებს ორგანიზება გაუწიეს მე და საზოგადოებისა და ხელოვნების ბილინგვური სწავლების სპეციალისტებმა  - ასია ანტონიანმა და დალი ყავრელიშვილმა
მოსწავლეებისთვის აქტივობები მეტად საინტერესო აღმოჩნდა და გამოთქვეს მზაობა, რომ გარემოზე ყოველთვის იზრუნებენ
სკოლა ულოცავს მას ამ გამარჯვებას და კიდევ ბევრ წარმატებას უსურვებს
 
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ქობულეთის 39 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
როგორ უნდა გამოიყენოთ ნოველები სასწავლო პროცესში, როგორც სწავლების სტრატეგია?
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
სიახლეები
საზოგადოება