სიახლეები
სიახლეები

როგორ ჩამოვაყალიბოთ კომპლექსური დავალების პირობა სწორად?
06-10-2022
-
+


კომპლექსური დავალების მიზანი მოსწავლეების მიერ შემოქმედებითი პროდუქტის დამზადებაა. შემოქმედებითში არ იგულისხმება მაინცდამაინც მხატვრული ნაწარმოების დაწერა, ხელოვნების ნიმუშის შექმნა და მსგავსი ტიპის  დავალებები, თუმცა არც ისაა გამორიცხული, რომ კომპლექსური დავალების ფარგლებში მოსწავლეებმა სწორედაც რომ შედევრები შექმნან.

მოსწავლეებს კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა რომ გაუმარტივდეთ, საჭიროა, მათ დავალების პირობა სწორად მივაწოდოთ. პედაგოგმა კომპლექსური დავალება ნაბიჯ-ნაბიჯ უნდა დაგეგმოს და რაც მთავარია, თითოეული საფეხური დაწვრილებით უნდა განუმარტოს მოსწავლეებს.

კომპლექსური დავალების წარმატებით განხორციელებისთვის აუცილებელია 3 რამის გათვალისწინება:

დავალების პირობის გაცნობა და დეტალური ინსტრუქცია - მკაფიოდ აჩვენეთ მოსწავლეებს, რა შემოქმედებითი პროდუქტი უნდა შეიქმნან, რა მოეთხოვებათ კონკრეტულად? ხშირად, კომპლექსური დავალებები მოსწავლეებში გაურკვევლობას იმიტომ იწვევს, რომ ბავშვები ვერ იგებენ, თუ რა აქვთ გასაკეთებელი, ზეპირად უნდა ისაუბრონ? უნდა დაწერონ? უნდა დახატონ? უნდა მოიფიქრონ? ამიტომ, სანამ დავალებაზე მუშაობას დაიწყებენ, კარგად განუმარტეთ მათ, თუ რა უნდა იყოს საბოლოო პროდუქტი.

აღნიშნეთ რომელი საკითხის ან საკითხების შესახებ გსურთ, რომ გამოავლინოს მოსწავლემ თავისი ცოდნა - მაგალითად: შესწავლილი ტექსტის პერსონაჟის დახასიათება გსურთ თუ სხვა პერსონაჟთან შედარება? იქნებ ავტორის სათქმელი დადგენა? ან იქნებ მოსწავლის ფანტაზიის უნარი გაინტერესებთ და უფლებას აძლევთ, ტექსტი საკუთარი შეხედულებით დაასრულოს? შესაძლოა, გაინტერესებდეთ, თუ რა გაახსენა მოსწავლეს შესწავლილმა ტექსტმა/პერსონაჟმა, კომპლექსური დავალების მთავარი არსი ხომ ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირებაა?! სწორედ ამიტომ ისევ და ისევ, მოსწავლეს კონკრეტულად მიუთითეთ, თუ რა უნდა გააკეთოს და რა მხრივ უნდა წარმოაჩინოს ცოდნა.

წინასწარ განსაზღვრეთ კრიტერიუმები, რომლითაც დადასტურდება, დავალება რამდენად კარგად არის შესრულებული - კომპლექსური დავალებისთვის აუცილებელია შეფასების კრიტერიუმების შედგენა. თუ მოსწავლეებს შეფასების კრიტერიუმები წინასწარ ეცოდინებათ, დავალებაზე მუშაობა მეტად ეფექტიანი იქნება, საბოლოო პროდუქტი კი იმ მიზანთან მიახლოებული, რასაც პედაგოგი დაისახავს.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
უფროსი სპეცმასწავლებლების საგამოცდო ტესტის შეფასების სქემა და ზოგადი კრიტერიუმები
მასწავლებელთა საგამოცდი ტესტის შეფასების კრიტერიუმები ცნობილია
შეუძლიათ თუ არა კანდიდატებს გასაუბრების ეტაპის ვიდეო ან აუდიო ჩაწერა - ინფორმაცია საგანმანათლებლო რესურსცენტრის უფროსის ვაკანსიით დაინტერესებულთათვის
პიროვნება
მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი
სკოლები
აქტივობებს სკოლის მოსწავლეები, პედაგოგები და მშობლები ესწრებოდნენ
მათ ლამაზი სიმღერა შეასრულეს, სიტყვა წარმოთქვეს, ლექსები წაიკითხეს, დრო ნაყოფიერად გაატარეს და შესაძლებლობები კარგად წარმოაჩინეს
წლევანდელ გამოფენას განსაკუთრებული ხიბლი პედაგოგ ლალი ქშუტაშვილის კალიგრაფიულმა ნიმუშებმა შესძინა
აღსანიშნავია, რომ დედაენის დღისადმი მიძღვნილი კვირეული მასწავლებელ მარიამი გიორგაძის სადამრიგებლო IV კლასში დიდი წარმატებით დასრულდა
სკოლაში პატრიოტული ღონისძიება გაიმართა, მოსწავლეებმა კიდევ ერთხელ გაიხსენეს, 9 აპრილის უმძიმესი ტრაგედია, რომელიც საფუძვლად დაედო საქართველოს დამოუკიდებლობის აღდგენას
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ხობის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 23 გუნდი ეჯიბრება
სიახლეები
საზოგადოება