სიახლეები
სიახლეები

კომპლექსური დავალების 9 წესი, რომელიც ყველა პედაგოგმა უნდა გაითვალისწინოს - სამინისტრო განმარტავს
08-09-2022
-
+


ეროვნული სასწავლო გეგმა განსაზღვრავს ხუთ საგანმანათლებლო პრინციპს, რომელსაც სასწავლო პროცესი უნდა ეფუძნებოდეს. ეს პრინციპებია: აქტიური სწავლა, წინარე ცოდნაზე დაფუძნებით ახალი ცოდნის კონსტრუირება, ცოდნათა ორგანიზება და ურთიერთდაკავშირება, ცოდნის სამ კატეგორიაში გააზრება, სწავლის-სწავლა. ეს პრინციპები სასწავლო პროცესში ბუნებრივადაა დაცული, თუკი მასწავლებელი სწორად აყალიბებს კომპლექსური დავალების პირობასა და მისი განხორციელებისას იცავს შემდეგ წესებს:

• კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა რამდენიმე (მაგ.; 5-6) გაკვეთილს მოიცავს;
• კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობს ყველა მოსწავლე. საჭიროების შემთხვევაში, უნდა მოხდეს კომპლექსური დავალების პირობის ადაპტირება კონკრეტული მოსწავლეების ინტერესებსა და შესაძლებლობებზე (მაგ.
შეიძლება შეიცვალოს დავალების წარმოდგენის ფორმა, შეიძლება შეიცვალოს კრიტერიუმების რაოდენობა, გამარტივდეს სასწავლო რესურსი და სხვა);
• ყველა მოსწავლემ პირველივე გაკვეთილზე უნდა იცოდეს, რა კომპლექსური დავალების შესრულებას ეძღვნება მომდევნო გაკვეთილები;
• ყველა მოსწავლემ უნდა იცოდეს, რომ თითოეულ მათგანს მოსთხოვს მასწავლებელი შესრულებული კომპლექსური დავალების წარდგენას;
• კომპლექსური დავალების პირველი ეტაპი ეძღვნება კომპლექსური დავალების ფორმას: აუცილებელია, რომ მოსწავლეებმა კარგად გაიგონ, რა ფორმით მოეთხოვებათ შესასწავლ საკითხთან მიმართებით საკუთარი ცოდნის წარმოჩენა;
• შეკითხვის ფორმით ჩამოყალიბებული კომპლექსური დავალების შეფასების კრიტერიუმები ეტაპების როლს თამაშობს სწავლების პროცესში;
• სასწავლო პროცესში ყველა აქტივობა უკავშირდება კომპელქსური დავალების შესრულებას. ეს არის „ტრადიციული სასწავლო პროცესის“ ჩანაცვლება და არა ახალი ელემენტის დამატება არსებულ სასწავლო პროცესზე. ამდენად, ყველა აქტივობა, სავარჯიშო, საშინაო თუ საკლასო დავალება ემსახურება კომპლექსური დავალების შესრულებას;
• კომპლექსური დავალება საკლასო აქტივობებია და არა მოსწავლისთვის დამოუკიდებელი სამუშაოს სახით მიცემული დავალება/საშინაო დავალება. დაუშვებელია, მოსწავლემ მასწავლებლის დახმარების/ფასილიტაციის გარეშე იმუშაოს კომპლექსურ დავალებაზე;
• არ არის საკმარისი, მოსწავლემ უბრალოდ შეასრულოს კომპლექსური დავალება. დავალებაზე მუშაობისას და/ან საბოლოო წარდგენისას მან უნდა აღწეროს, რა პროდუქტი შექმნა, როგორ წარიმართა სამუშაო პროცესი, ახსნას რატომ შეასრულა დავალება ამ და არა სხვა სახით, შეაფასოს საკუთარი ნამუშევარი, დაუკავშიროს ის მის ან თანაკლასელების მიერ სხვადასხვა დროს
შესრულებულ დავალებებს.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

„თუკი აბიტურიენტები განაცხადს/დოკუმენტს არ წარმოადგენენ შესაბამის ვადებში, ისინი ვერ მიიღებენ მონაწილეობას ერთიან ეროვნულ გამოცდებში“

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

დირექტორების საყურადღებოდ - სკოლებს მასწავლებელთა რეპორტი მიეწოდათ

მასწავლებელთა შეფასების ჯგუფის მიერ ჩატარებული აპრობაციის შედეგები ცნობილია

ბაღებში აღრიცხვის ელექტრონული სისტემის დამონტაჟება სექტემბრიდან დაიწყება

პიროვნება
„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე
სკოლები

„ვცდილობთ, სასკოლო აქტივობები ისე დავგეგმოთ, დროის გამოწვევებსაც ვუპასუხოთ, ბავშვებიც არ გადავღალოთ“...

ბავშვებმა გაზაფხულის დღესასწაულები უსაყვარელს პედაგოგებსაც მიულოცეს

პატარა ბუნების მოყვარულები თავად პასუხობდნენ დამსწრეთა შეკითხვებს რესურსების შექმნასა და მიზნობრიობის შესახებ
 

ვაჩიანის საჯარო სკოლაში ბილინგვური სწავლების ფარგლებში ღია გაკვეთილი ჩატარდა

საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება