მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ეროვნული სასწავლო გეგმა განსაზღვრავს ხუთ საგანმანათლებლო პრინციპს, რომელსაც სასწავლო პროცესი უნდა ეფუძნებოდეს. ეს პრინციპებია: აქტიური სწავლა, წინარე ცოდნაზე დაფუძნებით ახალი ცოდნის კონსტრუირება, ცოდნათა ორგანიზება და ურთიერთდაკავშირება, ცოდნის სამ კატეგორიაში გააზრება, სწავლის-სწავლა. ეს პრინციპები სასწავლო პროცესში ბუნებრივადაა დაცული, თუკი მასწავლებელი სწორად აყალიბებს კომპლექსური დავალების პირობასა და მისი განხორციელებისას იცავს შემდეგ წესებს:
• კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა რამდენიმე (მაგ.; 5-6) გაკვეთილს მოიცავს;
• კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობს ყველა მოსწავლე. საჭიროების შემთხვევაში, უნდა მოხდეს კომპლექსური დავალების პირობის ადაპტირება კონკრეტული მოსწავლეების ინტერესებსა და შესაძლებლობებზე (მაგ.
შეიძლება შეიცვალოს დავალების წარმოდგენის ფორმა, შეიძლება შეიცვალოს კრიტერიუმების რაოდენობა, გამარტივდეს სასწავლო რესურსი და სხვა);
• ყველა მოსწავლემ პირველივე გაკვეთილზე უნდა იცოდეს, რა კომპლექსური დავალების შესრულებას ეძღვნება მომდევნო გაკვეთილები;
• ყველა მოსწავლემ უნდა იცოდეს, რომ თითოეულ მათგანს მოსთხოვს მასწავლებელი შესრულებული კომპლექსური დავალების წარდგენას;
• კომპლექსური დავალების პირველი ეტაპი ეძღვნება კომპლექსური დავალების ფორმას: აუცილებელია, რომ მოსწავლეებმა კარგად გაიგონ, რა ფორმით მოეთხოვებათ შესასწავლ საკითხთან მიმართებით საკუთარი ცოდნის წარმოჩენა;
• შეკითხვის ფორმით ჩამოყალიბებული კომპლექსური დავალების შეფასების კრიტერიუმები ეტაპების როლს თამაშობს სწავლების პროცესში;
• სასწავლო პროცესში ყველა აქტივობა უკავშირდება კომპელქსური დავალების შესრულებას. ეს არის „ტრადიციული სასწავლო პროცესის“ ჩანაცვლება და არა ახალი ელემენტის დამატება არსებულ სასწავლო პროცესზე. ამდენად, ყველა აქტივობა, სავარჯიშო, საშინაო თუ საკლასო დავალება ემსახურება კომპლექსური დავალების შესრულებას;
• კომპლექსური დავალება საკლასო აქტივობებია და არა მოსწავლისთვის დამოუკიდებელი სამუშაოს სახით მიცემული დავალება/საშინაო დავალება. დაუშვებელია, მოსწავლემ მასწავლებლის დახმარების/ფასილიტაციის გარეშე იმუშაოს კომპლექსურ დავალებაზე;
• არ არის საკმარისი, მოსწავლემ უბრალოდ შეასრულოს კომპლექსური დავალება. დავალებაზე მუშაობისას და/ან საბოლოო წარდგენისას მან უნდა აღწეროს, რა პროდუქტი შექმნა, როგორ წარიმართა სამუშაო პროცესი, ახსნას რატომ შეასრულა დავალება ამ და არა სხვა სახით, შეაფასოს საკუთარი ნამუშევარი, დაუკავშიროს ის მის ან თანაკლასელების მიერ სხვადასხვა დროს
შესრულებულ დავალებებს.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
სკოლებისა და ბაღების რეაბილიტაცია-მშენებლობას თბილისის მერია გადაიბარებს
ახალი სასწავლო წლიდან „დიფერენცირებული სწავლება“ იწყება - საპილოტე სკოლებს სამინისტრო შეარჩევს - 7 მთავარი რეკომენდაცია ცნობილია
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს