სიახლეები
სიახლეები

2 საგამოცდო დავალება, რომლებმაც სტატუსის ამაღლების მსურველი მასწავლებლები „ჩაჭრა“
28-08-2022
-
+


წამყვანობისა და მენტორობის მსურველთა გამოცდაზე გასული მასწავლებლები მიღებული შედეგების გამო უკმაყოფილებას არ მალავენ. პედაგოგების დიდი ნაწილი აღნიშნავს, რომ ნაშრომები შეფასების კრიტერიუმების მიხედვით, ობიექტურად არაა გასწორებული. შედეგებით ყველაზე მეტად უკმაყოფილოები ის მასწავლებლები არიან, ვინც ტესტის I ვარიანტი წერა.

სოციალურ ქსელში მასწავლებლები საკუთარ ნაშრომებს საჯაროდ აზიარებენ და კოლეგებისგან ითხოვენ შეფასებას. როგორც აღმოჩნდა, იმ მასწავლებლების უმრავლესობას, რომლებმაც პროფესიული უნარების I ვარიანტი წერა, N27 და N31 დავალებების შეფასებაში 0-0 ქულა უწერია მაშინ, როდესაც N27 დავალება 3-ქულიანი იყო N31 კი 4-ქულიანი. მასწავლებლები 0 ქულით შეფასებას არ ეთანხმებიან და აღნიშნავენ, რომ ნაშრომში მინიმუმ 1-2 ქულას იმსახურებდნენ.

გთავაზობთ პროფესიული უნარების იმ 2 საგამოცდო დავალებას, რომლებმაც მასწავლებლები „ჩაჭრა“. აქვე გიზიარებთ შეფასების კრიტერიუმებს, თუ რის საფუძველზე გასწორდა აღნიშნული დავალებები.

დავალება N27

მაქსიმალური ქულა - 3

„ჩემი კლასელების ფანტაზიას ბოლო არ უჩანდა: ერთ დღეს ჩვენივე შეკერილი ტანსაცმლით მოვედით, მეორე დღეს ყველამ თავისი შინაური ცხოველი მოიყვანა... მესამე დღეს ლექსები ვწერეთ, მეოთხე დღეს საკუთარ თავს სახელი შევურჩიეთ და მთელი კვირა ჩვენივე მოფიქრებული სახელები გვერქვა; კიდევ სხვა დღეს ველოსიპედის ტარება გვასწავლეს... და ბოლოს: – ტიტა, შენ რას შემოგვთავაზებ? - განსაკუთრებულს ვერაფერს ვფიქრობდი და მასწავლებელს საცოდავი სახით შევაჩერდი. ჩემი გამოისობით ხვალ ჩვეულებრივი გაკვეთილი არ აგვცდებოდა. – ტიტა? – ვერაფერს ვფიქრობ, მასწ. კლასმა ამოიოხრა. – კარგი, ხვალ ჩვეულებრივი გაკვეთილი გვექნება, ზეგამდე რამე მოიფიქრე. მაგრამ მდგომარეობა არც ზეგ შეიცვალა და არც მაზეგ.“

− აღწერეთ სტრატეგია, რომელიც უნდა გამოიყენოს მასწავლებელმა იმისათვის, რომ დაეხმაროს მოსწავლეს პრობლემის დაძლევაში.
− დაასაბუთეთ თქვენი პასუხი.

დავალება N31

მაქსიმალური ქულა - 4

მონაცემთა ანალიზი 2006 წლიდან საქართველო მონაწილეობას იღებს სხვადასხვა საერთაშორისო შეფასებაში, მათ შორის, წიგნიერების საერთაშორისო კვლევაში (PIRLS). აღნიშნული კვლევის შედეგებმა ცხადყო, რომ საქართველოს სკოლებში აუცილებელია მოსწავლეთა წიგნიერების ამაღლებაზე ზრუნვა. PIRLS-ის კვლევის შედეგად მიღებული ერთ-ერთი შედეგი ასახულია დიაგრამაზე:

გააანალიზეთ დიაგრამაზე ასახული მონაცემები:

− წარმოდგენილ მონაცემებზე დაყრდნობით გამოკვეთეთ საკითხი და გამოიტანეთ დასკვნა.

− აღწერეთ სტრატეგია, რომელიც დაეხმარება მასწავლებელს თქვენ მიერ დასკვნაში ხაზგასმულ საკითხზე მუშაობაში.

− დაასაბუთეთ, როგორ შეუწყობს ის ხელს სწავლის ეფექტიანობას.

გაეცანით შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ გამოქვეყნებულ შეფასების კრიტერიუმებს, თუ როგორ და რის მიხედვით შეფასდა პედაგოგთა 3 და 4-ქულიანი ნამუშევრები.





კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
სიახლეები
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტი დასაქმების პირველ ფორუმს უმასპინძლა
ზგემ-ის საბოლოო დოკუმენტი - რა წერია „სკოლების კონსტიტუციაში“, რომელიც სამინისტრომ პარლამენტს გადაუგზავნა
აბიტურიენტების საყურადღებოდ - 1000-700-500 ლარიან ჯილდოს მიიღებთ სახელმწიფო გრანტის აღების შემთხვევაში
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ღონისძიების ხელმძღვანელი სალომე მესხია გახლდათ
„ვულოცავთ ლიანას და ქალბატონ მადონას ამ დიდ გამარჯვებას და ვუსურვებთ წარმატებებს, შემდგომ საქმიანობაში“,- ამბობენ სკოლაში
ღონისძიებას დაესწრნენ ხარისხის მართვის მენეჯერი მაყვალა ანთაძე და სასწავლო პროცესების მართვის მენეჯერი მზიური კოჩალიძე
სკოლის მე-5 კლასის მოსწავლეებმა, დამრიგებლის - სალომე რუხაძის ხელმძღვანელობით, დედამიწის დღე აღნიშნეს
აღსანიშნავია, რომ ისინი გარემოს დაცვის მნიშვნელობასა და აუცილებლობას ნათლად იაზრებენ
საინტერესო
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
„იფიქრეთ ამაღელვებელ, ექსტაზურ, სასურველ მომავალზე და გაიყვანეთ აწმყო წინ მის შესახვედრად“
ეს შეიძლება სხვადასხვა გზით გამოვლინდეს. მაგალითად, მოსწავლე გაკვეთილზე დაინტერესებას არ გამოხატავს, მოუსვენარია და მოტივაციის ნაკლებობაც შესამჩნევია
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
საზოგადოება