მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელი, ბერიკა შუკაკიძე განათლების რეფორმის შესახებ საუბრობს. მცირე ამონარიდს სტატიიდან Etaloni.ge უცვლელად გთავაზობთ:
„ნამდვილად არ იქნება აღმოჩენა, თუ ვიტყვით, რომ განათლების რეფორმის ეფექტიანობა მნიშვნელოვნად გაიზრდება, თუ მის დაგეგმვაში გათვალისწინებული იქნება სასკოლო საზოგადოების (დირექტორები, მასწავლებლები, მოსწავლეები, მშობლები) მოსაზრებები.
თუმცა, ეს მიდგომა ეფექტიანია, როცა სასკოლო საზოგადოება კვალიფიციურია და მაღალია მოლოდინი, რომ ცალკეული ჯგუფის კონტრიბუცია დასაბუთებული და პროგრესული იქნება. აქვე უნდა შევნიშნოთ, რომ საპირისპირო შემთხვევაში, განათლების რეფორმის დამგეგმავებმა აუცილებლად უნდა ჩაატარონ სიტუაციის საფუძვლიანი ანალიზი და, საერთაშორისო გამოცდილების გაზიარების პარალელურად, გაითვალისწინონ ადგილობრივი კულტურული კონტექსტი.
დასკვნის სახით, აღვნიშნავთ, რომ განათლების რეფორმა მუდმივად განახლებადი და დაუსრულებელი პროცესია. ის შედგება ეტაპობრივად შესასრულებელი აქტივობებისა და ამ აქტივობებით მიღებული შედეგებისაგან. ჩვენ ვეთანხმებით მოსაზრებას, რომ განათლების სისტემა ქვეყნის ეკონომიკური, პოლიტიკური, სოციალური და კულტურული განვითარების ხედვას უნდა დაექვემდებაროს. თუმცა, დიდი ალბათობით, ეს დაქვემდებარება, განათლების სისტემის რეფორმირების შედეგად, ქვეყანაში კვალიფიციური და კრეატიული ადამიანების ზრდის კვალობაზე, ორმხრივი პროცესით შეიცვლება. ან, უკეთ რომ ვთქვათ, განათლების სისტემას შეეძლება არა მარტო პოლიტიკური ელიტის დაკვეთის ეფექტურად შესრულება, არამედ ქვეყნის (ეკონომიკური, პოლიტიკური, სოციალური და კულტურული) განვითარებისათვის ახალი იდეების გენერირება.
ჩვენი აზრით, განათლების რეფორმის პრაქტიკაში განხორციელება მაღალი სოციოეკონომიკური ტიპის სკოლის შექმნის იდეას უნდა დაეფუძნოს“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულის სკალირების და გათანაბრების გამოთვლის მეთოდები
პირველკლასელთა რეგისტრაცია და სკოლაში დოკუმენტების წარდგენა 2 მაისიდან დაიწყება - რა უნდა იცოდეთ II ეტაპის შესახებ
„ჩვენ ალბათ ვერ ვხვდებით, რომ უკვე მომავლის სკოლაში ვართ...“
საუბარი კითხვა-პასუხის რეჟიმში გადაიზარდა