მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლებს გამოცდაზე სხვადასხვა ტიპის წერითი დავალების შესრულება ევალებათ. მათ შორისაა ფუნქციური წერა და არგუმენტირებული მსჯელობა წარმოდგენილ საკითხზე.
ფუნქციური წერის ცოდნა მხოლოდ იმ პედაგოგებს მოეთხოვებათ, რომლებიც სტატუსის ამაღლებას აპირებენ, არგუმენტირებული მსჯელობა და ტექსტის ანალიზი კი ქართული ენისა და ლიტერატურის, ასევე დაწყებითის მასწავლებლებს უნდა შეეძლოთ.
როგორც ფუნქციურ წერა, ასევე არგუმენტირებული ესე მოითხოვს მსჯელობასა და საკუთარი მოსაზრების დასაბუთებას. მაშინ რა განსხვავებაა მათ შორის? რა კრიტერიუმებით შემოწმდება ნამუშევრები?
ტესტში, სადაც მასწავლებელს არგუმენტირებული მსჯელობა მოეთხოვება, ძირითადი კრიტერიუმებია: მთავარი სათქმელის განსაზღვრა, პრობლემის აქტუალურობის ხაზგასმა, მსჯელობის დამაჯერებლად დასაბუთება. ამ ტიპის დავალებაში პედაგოგმა უნდა მოიყვანოს თითო არგუმენტი როგორც მოცემული ნააზრევის გასამყარებლად, ასევე მის საწინააღმდეგოდ. ორივე არგუმენტის დასაბუთება აუცილებელია, შემდეგ კი მასწავლებელმა უნდა გამოხატოს, თავად რომელ არგუმენტს ემხრობა, რომელია მისთვის უფრო მისაღები. თუ ამ დავალებაში პედაგოგი დაუშვებს ერთი გრამატიკულ ან პუნქტუაციურ შეცდომას, ან ნაშრომში იქნება სტილისტიკური ხარვეზი, მას 1 ქულა დააკლდება.
რაც შეეხება ფუნქციურ წერას, ამ ტიპის დავალებაში ძირითადი კრიტერიუმებია: მოთხოვნის ჩამოყალიბება და მსჯელობის დასაბუთება, ასევე მნიშვნელობა ენიჭება ნაშრომის აგებას, სტილს, ლექსიკას, სინტაქსურად, ტექსტის მორფოლოგიურად და პუნქტუაციურად გამართვას (არ უნდა იყოს დაშვებული 10 შეცდომაზე მეტი).
შეფასების კრიტერიუმებიდან გამომდინარე, მასწავლებელს არგუმენტირებული ესეს წერის დროს გრამატიკული, პუნქტუაციური და სტილისტიკური შეცდომები არ ეპატიება. ფუნქციურ წერაში კი ამ ტიპის შეცდომა 10-ზე მეტი არ უნდა იყოს. ეს განსხვავება გასაგებიცაა, არგუმენტირებული მსჯელობა ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლებს მოეთხოვებათ, ფუნციური წერა კი სტატუსის ამაღლების მსურველი მასწავლებლებისთვისაა განკუთვნილი, მათ შორის კი მხოლოდ ფილოლოგები არ არიან.
ძირითადი განსხვავება რაც ამ ორი ტიპის დავალებას შორისაა, ისაა, რომ ფუნქციურ წერას ოფიციალური სახე აქვს, ეს არის წერილი, რომელშიც მასწავლებელმა უნდა მიმართოს სხვა პიროვნებას ან ორგანიზაციას რაიმე მიზნით და საკუთარი მოთხოვნა მკაფიოდ, არგუმენტირებულად უნდა ჩამოაყალიბოს.
ამ ორი ტიპის დავალებისთვის საერთოა: დასაბუთებული მსჯელობა, მყარი არგუმენტების მოშველიება და სწორედ იმ საკითხზე წერა, რაც მოგეთხოვებათ. თუ თემას აცდებით, ნაწერი არ გასწორდება.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
„მადლობა განათლებაში შეტანილი წვლილისთვის“... - izrune.ge-ს მნიშვნელობაზე ღონისძიების სტუმრები საუბრობენ
სოციალურ საწარმოში სხვადასხვა ასაკისა და შესაძლებლობის მქონე ადამიანები ერთად სწავლობენ მცენარეების დარგვას
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
„სასიხარულოა, რომ ჩვენი სკოლის მოსწავლეებმა მიაღწიეს სპორტულ წარმატებებს: განსაკუთრებული მადლობა მწვრთნელს, შახინ ბახტიაროვს“
სცენების სანახაობრივ მხარეს აძლიერებდა საგანგებოდ შერჩეული მუსიკა, კოსტიუმი და მოსწავლეთა ხელით შექმნილი რესურსები
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს