მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
კომპლექსურმა დავალებებმა მითქმა-მოთქმა გამოიწვია. აზრები გაიყო, სასკოლო საზოგადოების ნაწილს სიახლე მოსწონს, ნაწილი კი მას სკეპტიკურად უყურებს და იმედოვნებს, რომ „ახალი სკოლის მოდელის“ ფარგლებში „პედაგოგებზე ცდები მალე დასრულდება“ და სწავლება ძველი მეთოდებით გაგრძელდება.
კომპლექსური დავალებებისადმი განსხვავებული დამოკიდებულებაა მშობლების მხრიდანაც. ნაწილი ფიქრობს, რომ ბავშვებისთვის ეს არაფრის მომცემია, ნაწილი კი ამბობს, რომ სიახლე სწორედაც რომ დროულია და მოსწავლეებს არა მხოლოდ საგანში აძლევს ცოდნას, არამედ ცხოვრებისეული გამოწვევებისთვის ამზადებს და ბავშვებს აზროვნებას უვითარებს.
„ახალი სკოლის მოდელში“ ჩართული სკოლებისთვის კომპლექსური დავალებების მომზადება სავალდებულო გახდა, მასწავლებლებმა მრავალსაათიანი ტრენინგები გაიარეს, ამ მიმართულებით ცოდნა მიიღეს, ამჯერად კი კომპლექსური დავალებებით მოსწავლეებს აინტერესებენ. იქიდან გამომდინარე, რომ ბევრი ბავშვისთვის აღნიშნული დავალებები გაუგებარი აღმოჩნდა, მშობლებს აქვთ კითხვა - რა მოხდება თუ კომპლექსური დავალების შესრულებაზე მოსწავლე ან სრულიად კლასი უარს იტყვის?
მასწავლებლების უმრავლესობა კომპლექსური დავალებების შეფასებას შემაჯამებელ გაკვეთილში წერს. ეს გადაწყვეტილება მათ იმიტომ მიიღეს, რომ მოსწავლეები ორმაგად არ დაიტვირთონ და ერთი დავალების სრულყოფილად შესრულებაზე იყვნენ კონცენტრირებულები.
შემაჯამებელი კომპლექსური დავალება განისაზღვრება თემების მიხედვით და წარმოადგენს შინაარსიან, ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირებულ დავალებას, რომლის შესრულება მოითხოვს ფუნქციურ კონტექსტებში სხვადასხვა ცოდნათა ინტეგრირებულად გამოყენებას.
ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, თუ მოსწავლე კომპლექსური დავალების შესრულებაზე უარს იტყვის, მას შეფასება არ დაეწერება და შემაჯამებელის აღდგენა მოუწევს. გამოდის, რომ კომპლექსური დავალებების შესრულება თითოეული მოსწავლისთვის აუცილებელია, რათა მათ განმსაზღვრელი შეფასება დაიმსახურონ.