სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

როგორ შევადგინოთ კარგი კომპლექსური დავალების პირობა - რა მიზანს უნდა ემსახურებოდეს მოსწავლის მიერ შექმნილი პროდუქტი
16-10-2021
-
+


კომპლექსური დავალებები „ახალი სკოლის მოდელის“ ფარგლებში დაინერგა. თავდაპირველად, დავალებები დაწყებითი საფეხურისთვის იყო განკუთვნილი, ამჯერად კი ბავშვებს კომპლექსურ დავალებებზე მუშაობა საბაზო და საშუალო საფეხურზეც უწევთ. პედაგოგებს კომპლექსური დავალებების უკეთ გასააზრებლად და დასანერგად ტრენინგები ჩაუტარდათ.

რა მიზანს ემსახურება კომპლექსური დავალება?

კომპლექსური დავალება - ეს არის შემოქმედებითი პროდუქტი, რომლითაც მოსწავლე ავლენს, თუ რა გაიგო და ისწავლა შესასწავლ თემაზე. ჩვეულებრივი დავალებისაგან განსხვავებით, რომელიც დამახსოვრებაზეა ორიენტირებული, კომპლექსური დავალება მოითხოვს მოსწავლისაგან საკითხის ღრმად გააზრებას, უფრო კონკრეტულად კი მოსწავლემ შესწავლილი საკითხი ცხოვრებისეულ თემებთან უნდა დააკავშიროს და კომპლექსურად გაიაზროს, რათა მიღებული ცოდნის გამოყენება შეძლოს.

კომპლექსური დავალების შესრულებისას მოსწავლე ქმნის პროდუქტს, დავალება კი აუცილებლად  უნდა შეესაბამებოდეს ესგ-ს და საგნობრივ პროგრამას.

საგნობრივ სტანდარტში ცნებები და მათი შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენებია განსაზღვრული. სწორედ ცნებები და მათი შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენები არის მთავარი საწყისი კომპლექსური დავალების პირობის შედგენისას. ყველა პედაგოგს შეუძლია, კომპლექსური დავალებით სამიზნე ცნებაზე მისთვის სასურველი საკითხებით გავიდეს.

კომპლექსური დავალების ფარგლებში მოსწავლის მიერ შექმნილი შემოქმედებითი პროდუქტი შეიძლება იყოს: სხვადასხვა ჟანრის ტექსტები, პრეზენტაცია კონკრეტულ საკითხზე, პოსტერი, კომიქსი, ანიმაცია, წერილი, მოთხრობა, წარმოსახვითი ინტერვიუ, რეპორტაჟი და ა.შ.

როგორ უნდა შევქმნათ კომპლექსური დავალების პირობა და რა უნდა იცოდეს მოსწავლემ იქამდე, სანამ დავალებას შეასრულებს?

სანამ მოსწავლეს დავალებას მისცემთ, მკაფიოდ აუხსენით, რა შემოქმედებითი პროდუქტი უნდა შეიქმნას. რომელი საკითხების შესახებ გამოავლინოს თავისი ცოდნა (მაგალითად, რა გაგახსენა ამ ამბავმა? რომელი ორი თვისებით გამოარჩევდი პერსონაჟს? და ა.შ.). მიეცით მსჯელობის და საკუთარი ცოდნის წარმოჩენის საშუალება, მიუთითეთ, რომ მან თეორიული მასალა ცხოვრებისეულ მოვლენებს დაუკავშიროს.

კომპლექსური დავალების ყველაზე მნიშვნელოვანი ნაწილი ნამუშევრის წარდგენაა, სადაც მოსწავლე საუბრობს იმაზე, რა სტრატეგიები გამოიყენა, აღწერს, რა გააკეთა, რატომ გააკეთა ასე და არა სხვაგვარად ან რას შეცვლიდა, ახლა რომ იწყებდეს დავალების შესრულებას. ამ დროს მასწავლებლის მიერ დასმული კითხვები და საკითხში ჩაღრმავება მნიშვნელოვანია.

აუცილებელია შეფასების კრიტერიუმების წინასწარ განსაზღვრა. იმისთვის, რომ მოსწავლემ სრულყოფილი პროდუქტი შექმნას, მან აუცილებლად წინასწარ უნდა იცოდეს რის მიხედვით შემოწმდება მისი ნამუშევარი.


კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

სკოლებში შემოწმებები ბრუნდება (?) - ვის ეხება ინიციატივა

თბილისის ბაგა-ბაღების სააგენტოს ახალი ხელმძღვანელი ჰყავს

სკოლებმა 200 ახალი ვაკანსია ხუთ დღეში გამოაცხადეს - რომელ სპეციალისტებზეა მოთხოვნა

„ვფიქრობ, განსაკუთრებით დროული იქნება ამ ინფორმაციის მე-9, მე-10 კლასის მოსწავლეებისთვის მიწოდება“

საშემოდგომო არდადეგები სკოლებში - ქვეყნების ჩამონათვალი და საინტერესო პრაქტიკა 

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები

მოსწავლეებმა შეისწავლეს მიხეილ ჯავახიშვილის მოთხრობა - „მიწის ყივილი“ და უყურეს გუგული მგელაძის ფილმს - „ფესვები“

მე-8 კლასის მოსწავლეებმა შეძლეს ქორონიკონის მიხედვით წლების მოქცევებში გადაყვანა
„გმადლობთ, ამ დაუვიწყარი დღისათვის და შთაგონებისთვის!“
 
საინტერესო

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება