სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

როგორ შევადგინოთ კარგი კომპლექსური დავალების პირობა - რა მიზანს უნდა ემსახურებოდეს მოსწავლის მიერ შექმნილი პროდუქტი
16-10-2021
-
+


კომპლექსური დავალებები „ახალი სკოლის მოდელის“ ფარგლებში დაინერგა. თავდაპირველად, დავალებები დაწყებითი საფეხურისთვის იყო განკუთვნილი, ამჯერად კი ბავშვებს კომპლექსურ დავალებებზე მუშაობა საბაზო და საშუალო საფეხურზეც უწევთ. პედაგოგებს კომპლექსური დავალებების უკეთ გასააზრებლად და დასანერგად ტრენინგები ჩაუტარდათ.

რა მიზანს ემსახურება კომპლექსური დავალება?

კომპლექსური დავალება - ეს არის შემოქმედებითი პროდუქტი, რომლითაც მოსწავლე ავლენს, თუ რა გაიგო და ისწავლა შესასწავლ თემაზე. ჩვეულებრივი დავალებისაგან განსხვავებით, რომელიც დამახსოვრებაზეა ორიენტირებული, კომპლექსური დავალება მოითხოვს მოსწავლისაგან საკითხის ღრმად გააზრებას, უფრო კონკრეტულად კი მოსწავლემ შესწავლილი საკითხი ცხოვრებისეულ თემებთან უნდა დააკავშიროს და კომპლექსურად გაიაზროს, რათა მიღებული ცოდნის გამოყენება შეძლოს.

კომპლექსური დავალების შესრულებისას მოსწავლე ქმნის პროდუქტს, დავალება კი აუცილებლად  უნდა შეესაბამებოდეს ესგ-ს და საგნობრივ პროგრამას.

საგნობრივ სტანდარტში ცნებები და მათი შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენებია განსაზღვრული. სწორედ ცნებები და მათი შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენები არის მთავარი საწყისი კომპლექსური დავალების პირობის შედგენისას. ყველა პედაგოგს შეუძლია, კომპლექსური დავალებით სამიზნე ცნებაზე მისთვის სასურველი საკითხებით გავიდეს.

კომპლექსური დავალების ფარგლებში მოსწავლის მიერ შექმნილი შემოქმედებითი პროდუქტი შეიძლება იყოს: სხვადასხვა ჟანრის ტექსტები, პრეზენტაცია კონკრეტულ საკითხზე, პოსტერი, კომიქსი, ანიმაცია, წერილი, მოთხრობა, წარმოსახვითი ინტერვიუ, რეპორტაჟი და ა.შ.

როგორ უნდა შევქმნათ კომპლექსური დავალების პირობა და რა უნდა იცოდეს მოსწავლემ იქამდე, სანამ დავალებას შეასრულებს?

სანამ მოსწავლეს დავალებას მისცემთ, მკაფიოდ აუხსენით, რა შემოქმედებითი პროდუქტი უნდა შეიქმნას. რომელი საკითხების შესახებ გამოავლინოს თავისი ცოდნა (მაგალითად, რა გაგახსენა ამ ამბავმა? რომელი ორი თვისებით გამოარჩევდი პერსონაჟს? და ა.შ.). მიეცით მსჯელობის და საკუთარი ცოდნის წარმოჩენის საშუალება, მიუთითეთ, რომ მან თეორიული მასალა ცხოვრებისეულ მოვლენებს დაუკავშიროს.

კომპლექსური დავალების ყველაზე მნიშვნელოვანი ნაწილი ნამუშევრის წარდგენაა, სადაც მოსწავლე საუბრობს იმაზე, რა სტრატეგიები გამოიყენა, აღწერს, რა გააკეთა, რატომ გააკეთა ასე და არა სხვაგვარად ან რას შეცვლიდა, ახლა რომ იწყებდეს დავალების შესრულებას. ამ დროს მასწავლებლის მიერ დასმული კითხვები და საკითხში ჩაღრმავება მნიშვნელოვანია.

აუცილებელია შეფასების კრიტერიუმების წინასწარ განსაზღვრა. იმისთვის, რომ მოსწავლემ სრულყოფილი პროდუქტი შექმნას, მან აუცილებლად წინასწარ უნდა იცოდეს რის მიხედვით შემოწმდება მისი ნამუშევარი.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

რა კვალიფიკაცია მოეთხოვებათ დასაქმების მსურველებს - ბაღების ავტორიზაციის  საბჭოს წევრობის კანდიდატთა შესარჩევად ვაკანსია გამოცხადდა

ეროვნული სასწავლო გეგმის მისიაა მოსწავლის ჰოლისტური განვითარება

ვალდებულება, რომელიც თითოეულ შერჩეულ მასწავლებელს ექნება - შეხსნება პედაგოგებს 

განაცხადები მიიღება 3 სექტემბრიდან 3 ოქტომბრის 18:00 საათამდე მხოლოდ ელექტრონულად სპეციალური პროგრამის გამოყენებით

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები

„ტრადიციად, პირველკლასელებს სკოლის დაწყების წინა დღეს მშობლებთან ერთად ვხვდებით, ვათვალიერებინებთ სკოლას“

საინტერესო

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

განვითარებული კოგნიტური შესაძლებლობები, ემოციური არასტაბილურობა - მეცნიერებმა გაარკვიეს, როგორია მკარი დედების გავლენა ბავშვებზე 

სიახლეები
საზოგადოება