სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
პიროვნება

„ცუდი არგუმენტია, თითქოს, იქნება კორუფცია და ამიტომ სკოლის როლი უნდა შევამციროთ, ეს საბოლოოდ დაარტყამს განათლების დონეს“ - ლია თუშური
13-05-2021
-
+


ლია თუშური წლებია ვახტანგ გზირიშვილის სახელობის, თბილისის N173 საჯარო სკოლას ხელმძღვანელობს, მასწავლებელია და საკუთარი პროფესიისთვის არასოდეს უღალატია. ამბობს, რომ სწორედ პედაგოგიური მოღვაწეობის დამსახურებაა მისი წარმატებები არა მხოლოდ სკოლის  დირექტორის პოზიციაზე, არამედ სახელმძღვანელოების წერისასაც. დიახ, ქალბატონი ლია სახელმძღვანელოების ავტორია და ახლაც ელის, როდის იხილავს მისი ავტორობით შედგენილი წიგნი დღის სინათლეს. მანამდე კი Etaloni.ge-სთან არაერთ საინტერესო საკითხზე საუბრობს, მათ შორის, სკოლის როლის გაზრდაზე, სახელმძღვანელოების გრიფირების პროცესში საზოგადოების, ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში კი სოცმუშაკების ჩართულობაზე, ინტერვიუს თბილისის N173 საჯარო სკოლის დირექტორთან, ლია თუშურთან, რომელიც ქართულის მასწავლებელი, სახელმძღვანელოების ავტორი და 4 შვილის დედა გახლავთ, უმნიშვნელოვანესი საკითხით ვიწყებთ - რამდენად მომზადებულები ხვდებიან არდადეგების შემდეგ დაბრუნებულ მოსწავლეებს:

- ასეთ დროს, სკოლები ყოველთვის განსაკუთრებულად ემზადებიან; პანდემიის პერიოდში გაძლიერებულია პასუხისმგებლობა, ამიტომაც სტანდარტით გათვალისწინებულ რეგულაციებს ზედმიწევნით და დიდი სკურპულოზურობით ვასრულებთ; გარდა ამისა, სამუშაო გეგმა ყველა სკოლას აქვს... პანდემიამ გადაგვიყვანა არანორმირებულ რეჟიმში და ამიტომ, განვიხილეთ, სასწავლო წლის ბოლომდე რა ღონისძიებები უნდა გავატაროთ, რათა არსებული ვითარება ნაკლებშესამჩნევი იყოს ბავშვებისთვის.

გვაქვს სიახლეც - ჩვენ სკოლაში, მეშვიდე კლასის ზემოთ, ტარდებოდა გამოცდები, მაგრამ შარშან ტრადიციას ვუღალატეთ; აქვე ვიტყვი, ეს გამოცდები კი არა, საკუთარი ნამუშევრის წარმოჩენაა და წელს გადავწყვიტეთ, მიუხედავად პანდემიისა, კვლავ ჩავატაროთ.

- რადგან გამოცდებს ატარებთ, გამოდის, არ ეთანხმებით საატესტატო გამოცდების გაუქმებას. ასეა, ქალბატონო ლია?

- არ ვემხრობი... ერთი ინტერვიუს ფარგლებში შეუძლებელია, ჩამოაყალიბო, როგორ განხორციელდეს მოსწავლეთა ცოდნის მონიტორინგი, მაგრამ ეს რომ აუცილებლად უნდა მოხდეს, ამაზეა საუბარი.  ჩვენც ვცდილობთ გარკვეული ხერხების გამოყენებას ამ მონიტორინგისთვის.

- მინისტრმა, იდეის დონეზე ისიც გააჟღერა, რომ შესაძლოა, ეროვნული გამოცდების ქულაზე სკოლის ნიშანს და დახასიათებას ჰქონდეს გავლენა, თუმცა მაშინვე გამოუჩნდა მოწინააღმდეგეები.

- სკოლაში კორუფციის დამკვიდრების საფრთხე გაჩნდებაო, - იტყოდნენ... მინისტრს ნამდვილად ვეთანხმები იმაში, რომ სკოლის როლი უნდა გაიზარდოს.

როდესაც სკოლის მიღწევებს არანაირი მნიშვნელობა არ აქვს, ცოტა უპასუხისმგებლოდ ეკიდებიან სასკოლო პროცესებს. უცხოეთში სკოლის დახასიათებას დიდი მნიშვნელობა ენიჭება და მაშინ, როგორ არ შეჭამა კორუფციამ იქაურობა? იცით, არც ერთი მასწავლებელი ტყუილად არ დაწერს ნიშანს, მით უმეტეს, რომ საუბარია ნიშნებისა და შემაჯამებლების გაუქმებაზე. ასე რომ, ძალიან ცუდი არგუმენტია, თითქოს იქნება კორუფცია და ამიტომ სკოლის როლი უნდა შევამციროთ, ეს საბოლოოდ დაარტყამს განათლების დონეს, ამას გრძნობს მინისტრიც და ამიტომაც საუბრობენ სკოლის როლის გაზრდაზე.

- მანამდე კი, ვიდრე სკოლის როლი გაიზრდება, საგანმანათლებლო დაწესებულებებს, გარკევული პასუხისმგებლობები ეკისრებათ, სამედიცინო კაბინეტის შექმნით დაწყებული, სოცმუშაკების სასკოლო ცხოვრებაში ინტეგრირებით დასრულებული. თქვენი აზრით, რამდენად მოგვცემს ქართული რეალობა ამ ყველაფრის საშუალებას?

- სამედიცინო კაბინეტი აუცილებელია, განსაკუთრებით დიდ სკოლებში; სამედიცინო კაბინეტი რომ არ იყოს, მარტო თბილისში, სასწრაფოები სკოლებში სირბილს მოუნდებოდნენ... რაც შეეხება გაცდენების 45-დღიან პერიოდს, ვემხრობი, რომ შემცირდა - არ შეიძლება, ბავშვმა ამდენ ხანს გააცდინოს სკოლა; სოცმუშაკების მიმართ კი, უნდა ვაღიაროთ, ნდობის დაბალი ფაქტორია. წარმოიდგინეთ, მასწავლებელი, რომელიც ყოველდღე ხვდება ბავშვს, მაინც ვერ ახერხებს სკოლაში მის ინტეგრირებას და ამას მოახერხებს სოცმუშაკი, რომელიც ორ კვირაში ერთხელ შეხვდება? - ესაა მოვალეობის მოხდის მიზნით სამსახურის ჩართვა. ასეთი ბავშვების ნდობის მოპოვება ძალიან რთულია და პირადად, იშვითად მივმართავ სოცმუშაკებს:

კოლოსალური შრომა, ენერგია, ძალა და დროა საჭირო, რათა ბავშვი გენდოს, გითხრას - რა უჭირს, შენ კი სხვას უამბობ მის შესახებ, ფაქტობრივად, მის საიდუმლოს სხვას ანდობ და უკვე აღარც შენ გენდობა, აღარც - სხვას.

- ქალბატონო ლია, როგორც ვიცი, მასწავლებელი ხართ და თანამდებობის მიუხედავად, პროფესიის ერთგული რჩებით...

- ბევრი წლის განმავლობაში ვიყავი მასწავლებელი და სწორედ მასწავლებლობის წლებს ვუმადლი წარმატებებს. პარალელურად, ვმუშაობდი განათლების სამინისტროში, მეთოდისტად; მაშინ გადაწყდა ალტერნატიული სახელმძღვანელოების მომზადება, ჯგუფს ხელმძღვანელობდა ვახტანგ როდონაია და მან „გაზარდა“ ავტორთა მთელი პლეადა. მეც მოვხვდი ამ საავტორო ჯგუფში, სადაც ბევრი რამ შევიძინე, როგორც წიგნის ავტორმა... ახლაც ვმონაწილეობ სახელმძღვანელოების კონკურსში, პირველი ეტაპი წარმატებითაა გადალახული, დანარჩენი - ვნახოთ... მთავარია, სახელმძღვანელოები იყოს ძალიან კარგი. ჩემი საქმიანობაც ამ მიმართულებით ვითარდება - ძალიან დიდი სკოლის ხელმძღვანელობა, სახელმძღვანელოების ავტორობა და ამასთან, მყავს 4 შვილი...

- როგორ ასწრებთ ამ ყველაფერს, ქალბატონო ლია?

- უფრო უკეთ ვასწრებ, ვიდრე მოვასწრებდი, მხოლოდ ერთი საქმე რომ მქონოდა... ბევრ საქმეს ერთი კარგი რამ ახასიათებს - დროის განაწილებას გასწავლის.

- სახელმძღვანელოები ახსენეთ და შეუძლებელია, გრიფირებაზე არ გკითხოთ - საზოგადოების მეტი ჩართულობა აუცილებელია?

- მიმაჩნია, რომ საზოგადოების მეტი ჩართულობა ნამდვილად უნდა იყოს, რადგან სხვა თუ არაფერი, ავტორმა გაიგოს საზოგადეობის დაკვეთა; მეორე მხრივ კი, სამწუხაროდ, ჩვენთან ყველაფრის უტრირება და პოლიტიზირება სჩვევიათ... განათლებაში ხშირია აწეული თემებიც, რასაც საზოგადოება ყვება და აქედან გამომდინარე, საზოგადოების ჩართულობა ხელშემშლელიცაა. ხშირად, საკუთრ აზრს, საზოგადოებისად ასაღებენ, თუმცა ეს არ ნიშნავს, რომ აღარ განვიხილოთ, უბრალოდ, მიმაჩნია, უნდა შეიქმნას მექანიზმი, რითაც განვასხვავებთ აწეულ თემებსა და რეალობას. ჟურნალისტებიც ბევრს სცოდავენ - საკუთრი ინტერპრეტაციით სთავაზობენ ფაქტებს, რაც არაფრით შეიძლება.

- კრიტიკული აზრიც არაა მარტივი მოსასმენი, დამეთანხმეთ, ქალბატონო ლია...

- რა თქმა უნდა, ასეა, თუმცა მეორე უბედურებაც გვჭირს - საქმის ობიექტური შეფასება არ ხდება და აგრესიაც დაგვიგროვდა.

-  ფიქრობთ, სკოლის ხელმძღვანელი სწორედ მასწავლებლობიდან უნდა მოდიოდეს?

- ერთი წუთით არ შემიწყვეტია პედაგოგიური მოღვაწეობა - ჩემი საყვარელი საქმიანობაა; შემოქმედებითად თავს ვგრძნობ კლასში და დიახ, ვფიქრობ, დირექტორი მასწავლებლობიდან უნდა მოდიოდეს - ეს გამოცდილება მეხმარება ურთიერთობების დალაგებაში, კოლექტივის მართვაში.

- მასწავლებელს სჭირდება კომპეტენციის დადასტურება - სქემაზე რას მეტყვით?

- დედამიწის ზურგზე არ დაიდება არც ერთი სქემა, რომელიც ყველას მოეწონება; კარიერული წინსვლის სქემასაც უამრავი ნაკლი აქვს, მაგრამ გაცილებით ცუდი იყო, როდესაც ეს სქემა არ არსებობდა.

გავიხსენოთ პირველი მანქანა - სასაცილო, ბევრი ხარვეზით, მაგრამ ფეხით სიარულს ნამდვილად სჯობდა. ასეა - კარიერული წინსვლის სქემამ აამოძრავა მასწავლებლები... არც ერთ ადამიანს არ მოსწონს გამოცდა, მაგრამ სქემამ გამოაფხიზლა და სკოლაშიც ბევრი სიახლე შეიტანა. არც ერთ კრიტიკოსს არ ჩამოვუვარდები ხარვეზების ჩამოთვლაში, მაგრამ ის, რომ კარიერული წინსვლის სქემა სჭირდებათ პედაგოგებს, მარტივი ჭეშმარიტებაა.


კომენტარები


სკოლები
„სისუფთავისა და ჰიგიენის წესების დაცვა იყო ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორი, რის გამოც ინფექციის შიდა გავრცელების ფაქტები თითქმის არ ყოფილა“
თბილისის N60 საჯარო სკოლა, ისევე, როგორც ყოველთვის, წელსაც მოწოდების სიმაღლეზე აღმოჩნდა
„ვულოცავთ ნინის და მის პედაგოგს, ხათუნა ჭურღულიას ამ წარმატებას“
სიახლეები
თითოეული მასწავლებლისთვის ტრენინგი დღეში ორი საათი გაგრძელდება
„უფრო მარტივად რომ ვთქვათ, უქმდება სამკომპონენტიანობა
ეროვნული გამოცდებისთვის სასწავლო გრანტის სახით 12 მილიონ ექვსასი ათასი ლარი გამოიყო - პრემიერ-მინისტრის ბრძანება ძალაშია
მივიღეთ ჯანდაცვის სამინისტროს განახლებული რეგულაციები და პირბადის ტარებასთან დაკავშირებით არის ცვლილება
საინტერესო
გოგონები იმ 19 ადამიანს შორის არიან, რომლებიც ტრაგიკულად ემსხვერპლნენ სტიქიას
ამ უმაღლეს სასწავლებელში სწავლა თითქმის ყველა სტუდენტის ოცნებაა
ბავშვებს უნდა მისცეთ აკადემიური ცოდნა, სხვა დანარჩენი მეორეხარისხოვანია
პიროვნება
ეტალონი
კონკურსის II ეტაპი 21 ივნისს 11:00 საათიდან 15:00 საათამდე კვლავ დისტანციურ რეჟიმში გაიმართება
კონკურსის II ეტაპი 18 ივნისს 11:00 საათიდან 15:00 საათამდე კვლავ დისტანციურ რეჟიმში გაიმართება.
ტიტული იფარის საჯარო სკოლის X კლასის მოსწავლე საბა ავალიანმა მოიპოვა
სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საზოგადოება