სიახლეები
სიახლეები

ასობით სტატუსიანი პედაგოგი დანამატს ვერ იღებს, ათასზე მეტ უსტატუსო მასწავლებელს კი სრული საათობრივი დატვირთვა აქვთ - მიზეზები
18-02-2021
-
+


52 058 მასწავლებლიდან 6 915 მასწავლებელს არ აქვს სრული საათობრივი დატვირთვა, რაც იმას ნიშნავს, რომ ეს მასწავლებლები მიუხედავად იმისა, სტატუსი აქვთ თუ არა, ვერ იღებენ შესაბამის დანამატს.

განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის მიერ etaloni.ge-სთვის მოწოდებული ინფორმაციის მიხედვით, ქვეყნას 49 344 სტატუსიანი პედაგოგი ჰყავს, საიდანაც სრული საათობრივი დატვირთვით 42 309 მასწავლებელი მუშაობს. ხოლო 7 035 მასწავლებელს, სტატუსის დანამატი არ ერიცხება. მათ შორის შედიან პედაგოგები, რომლებიც სტატუსის გარეშე მუშაობენ და პრაქტიკოსის სტატუსი აქვთ.  

სრული საათობრივი დატვირთვა აქვს 1 417-ს უსტატუსო მასწავლებელს. საქართველოს სკოლებში დღევანდელი მდგომარეობით ასეთი სულ 2 714 მასწავლებელი რჩება. ესენი არიან პედაგოგები, რომლებმაც სქემაში ჩართვაზე თავიდანვე უარი თქვეს. უსტატუსო პედაგოგების სკოლაში დარჩენის მიზეზებს შორის ერთ-ერთი კვალიფიციური პედაგოგების არ არსებობაა. ამ პედაგოგთა სიაში არიან ასევე ის ადამიანებიც, რომლებსაც არ აქვთ უმაღლესი განათლება, მაგრამ დასაქმებულები არიან სკოლაში. მაგალითად, თუ პირს მუსიკალური ათწლედი აქვთ დამთავრებული, კარგი მუსიკოსია, მაგრამ არ აქვს უმაღლესი განათლების დამადასტურებელი დიპლომი და ვერ აკმაყოფილებს სტანდარტს.

8224 პრაქტიკოსი მასწავლებლიდან, სრული საათობრივი დატვირთვა 6 134-ს აქვს. 

მნიშვნელოვანია იმის აღნიშვნაც, რომ განათლების სფეროს წარმომადგენლებმა, მათ შორის პარლამენტის განათლების, მეცნიერებისა და კულტურის კომიტეტის წევრებმა არაერთხელ მიმართეს საკანონმდებლო ორგანოს ინიციატივით, რომ სტატუსის დანამატი არ ყოფილიყო საათობრივ დატვირთვაზე მიბმული და პედაგოგები, რომლებიც აიმაღლებდნენ სტატუსს სრულად მიეღოთ შესაბამისი დანამატი. სკოლების მრავალფეროვნებიდან გამომდინარე ხშირად მცირეკონტიგენტიანი პედაგოგები იჩაგრებიან, ვინაიდან სკოლაში ფიზიკურად არ არის იმის საშუალება, რომ პედაგოგს სრული საათობრივი დატვირთვა ჰქონდეთ, თუმცა აღნიშნულ ცვლილებას პარლამენტი არც ერთხელ დათანხმებია.

დეტალური სტატისტიკური მონაცემები, თუ რამდენი სტატუსიანი მასწავლებელი გვყავს, როგორ არის სტატუსის მიხედვით პედაგოგთა რაოდენობა გადანაწილებული და რამდენ მათგანს აქვს სრული საათობრივი დატვირთვა იხილეთ ცხრილში: 


ამ მონაცემების გარდა, განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემამ 2021 წელს მიღებული სტატუსების შესახებაც მოგვაწოდა მონაცემები, რომლის მიხედვითაც, 2021 წელს სტატუსი მოემატა 2 მასწავლებლობის მაძიებელსა და 6 უფროსი სტატუსის პედაგოგს, მათგან ყველას აქვს სრული საათობრივი დატვირთვა.

სქემით განსაზღვრული შესაბამისი სტატუსის დანამატის სრული ოდენობა შემდეგნაირადაა გადანაწილებული:

  • უფროსი მასწავლებლისათვის განისაზღვრება 570 ლარით;
  • წამყვანი მასწავლებლისათვის განისაზღვრება 950 ლარით;
  • მენტორის სტატუსის მქონე მასწავლებლისათვის განისაზღვრება 1 250 ლარით.

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

სასწავლო გრანტი 293-მა სტუდენტმა მოიპოვა ან გაიუმჯობესა - იხილეთ კონკურსის შედეგები

 ბაღებში სააღმზრდელო წელი 15 სექტემბრიდან იწყება - ოფიციალური ინფორმაცია

რჩევები სასწავლო წლის დასაწყისს ნაკლებად სტრესულს გახდის მშობლებისთვისაც

იცით რას ნიშნავს პროზელიტიზმი, იმერსია, ასერტულობა, ავერსიული რეაქცია? - ინფორმაცია საბავშო ბაღში დასაქმებულებისთვის

„სამწუხაროდ, ჩემი კოლეგები დუმილს ამჯობინებენ, არადა შეუძლებელია ასე გაგრძელება... კვარტალში ერთხელ, როცა არის საშუალება, რომ პრემია გავცეთ, სამინისტრო გვიბლოკავს“

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები
საინტერესო

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

განვითარებული კოგნიტური შესაძლებლობები, ემოციური არასტაბილურობა - მეცნიერებმა გაარკვიეს, როგორია მკარი დედების გავლენა ბავშვებზე 

სიახლეები
საზოგადოება