მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მიუხედავად იმისა, რომ მუდმივად გვესმის რამდენად პრიორიტეტულია განათლება ხელისუფლებისთვის, სისტემის ირგვლივ მაინც უამრავი კითხვის ნიშანი რჩება და არც სხვადსხვა კვლევა იძლევა დამაიმედებელ შედეგებს.
ერთ-ერთი კვლევა GALT&TAGGART-მა გამოაქვეყნა, რომელიც განათლების სფეროში არსებული საკითხების მოკლე და დასაბუთებულ მიმოხილვას მოიცავს და მიუხედავად იმისა, რომ განათლების შემოსავალმა 2019 წელს 2 მლრდ ლარი შეადგინა, პროფესიული კადრების კუთხით არცთუ სახარბიელო მდგომარეობა გვაქვს და ამას რამდენიმე ახსნა მოეძებნება:
პირველ ყოვლისა, კვლევის მიხედვით, საქართველოში მასწავლებლების რაოდენობა საკმაოდ მაღალია იმის მიუხედავად, რომ ეს რიცხვი 2009-2019 წლებში 20%-ით შემცირდა - ერთ მასწავლებელზე მოდის 9 მოსწავლე მაშინ, როცა ევროკავშირში ეს მაჩვენებელი 12-ია.
კვლევაში ასევე ნათქვამია, რომ მასწავლებლები საქართველოში უფრო ნაკლებ საათს მუშაობენ (კვირაში 25.3 საათი), ვიდრე სხვა ქვეყნებში (38.8 - OECD), თუმცა „ხარისხი რჩება მთავარ პრობლემად, რადგან როგორც კერძო, ასევე საჯარო საგანმანათლებლო დაწესებულებებს უჭირთ კვალიფიციური პერსონალის დაქირავება“.
რა არის მიზეზი, რომ საქართველოს არ ჰყავს საჭირო რაოდენობის კვალიფიციური მასწავლებელია? - კვლევის მიხედვით, ამ საკითხს განაპირობებს დაბალი ანაზღაურება:
„მასწავლებელთა სიჭარბიდან გამომდინარე იგი ერთ-ერთი ყველაზე დაბალანაზღაურებადი პროფესიაა საქართველოში - 2020 წლის პირველ კვარტალში განათლების სექტორში საშუალო ხელფასმა 726 ლარი შეადგინა, რაც 40%-ით ნაკლებია ქვეყნის საშუალო ხელფასზე“.
აქედან გამომდინარე, ახალგაზრდები ნაკლებად ინტერესდებიან ამ პროფესიით და შესაბამისად, საქართველოში ასაკოვანი მასწავლებლები ჭარბობენ - „50 წელზე მეტი ასაკის მასწავლებლების წილი საქართველოში გაიზარდა 11.5 პროცენტული პუნქტით და ჯამური რაოდენობის 48.5%-ს მიაღწია 2011-18 წლებში მასწავლებელთა ასაკის გაახალგაზრდავების მიზნით, მთავრობამ პედაგოგთა საპენსიო სქემა დანერგა. პროგრამის მიხედვით პენსიაზე გასული მასწავლებელი მიიღებს 2 წლის ხელფასს. 2019 წლის დეკემბრის მდგომარეობით, 6,500-მა პედაგოგმა დატოვა სამსახური პროგრამის ფარგლებში.
გარდა ამისა, 2019 წელს 1,900 ახალგაზრდა პრაქტიკოსი შეუერთდა განათლების სისტემას, რამაც დადებითად იმოქმედა ასაკობრივ სტრუქტურაზე. გარდა ამისა, საქართველოს მთავრობა გეგმავს ეტაპობრივად გაზარდოს მასწავლებელთა ანაზღაურება 1,800 ლარამდე 2023 წლისთვის, ეფექტურობის ზრდისა (სამუშაო საათები/საგნები ერთ მასწავლებელზე) და პროფესიული განვითარების საფუძველზე“.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
მინისტრის ბრძანება 300-ზე მეტ საჯარო სკოლას ეხება - წესდებაში ცვლილება შევიდა
საპროტესტო აქციების ფონზე, რომელსაც 19 ადამიანი ემსხვერპლა, ნეპალის პრემიერ-მინისტრი გადადგა.
დაფინანსების მოპოვების უფლება აქვს აკრედიტებულ საგანმანათლებლო პროგრამაზე 2025 წლის საერთო სამაგისტრო გამოცდების შედეგად ჩარიცხულ უცხო ქვეყნის მოქალაქეს
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
ადმინისტრაციის წევრებისა და პედაგოგების ერთობლივი ჩართულობით, სკოლის ეზო დასუფთავდა
რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში
სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი