მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დისტანციური სასწავლო წლის დასრულების შემდეგ, კიდევ უფრო გააქტიურდა კითხვა - როგორ დავბრუნდებოდით სკოლებში შემოდგომით. მიუხედავად იმისა, რომ ეს მარტივად გადასაწყვეტი საკითხი არ გახლავთ და ძირითადად, ყველაფერი დამოკიდებულია იმ დროისთვის არსებულ ეპიდსიტუაციაზე, სკოლებს გარკვეული რეკომენდაციების შესრულება მაინც მოუწევთ უსაფრთხოებისთვის.
ესაა სოციალური დისტანცირებისა და ჰიგიენური ნორმების ზედმიწევნით დაცვა, თუმცა ისიც ფაქტია, რომ მრავალრიცხოვანი კლასების შემთხვევაში, ორმეტრიანი დისტანციის უზრუნველყოფა საკმაოდ გაჭირდება. სწორედ ამ ნიუანსების გათვალისწინებით, საგანმანათლებლო რესურცენტრებმა, განათლების სამინისტროს მითითებით, სკოლებს დოკუმენტი გადაუგზავნეს, რომელშიც „ახალი კორონავირუსის“ მომდევნო ტალღის გავრცელების რისკების გათვალისწინებით, კონკრეტული რეკომენდაციებია გაწერილი და რომლის მიხედვითაც, კლასების დამრიგებლებმა ინფორმაციები უნდა მოაგროვონ მოსწავლეთა საჭიროებების შესახებ, თუმცა დოკუმენტში ხაზგასმითაა აღნიშნული, რომ I-II კლასები დისტანციურად არ ისწავლიან, თუ გამოუვალი სიტუაცია არ შეიქმნება.
საქმე ის გახლავთ, etaloni.ge უკვე წერდა, რომ:
1.სექტემბრიდან სკოლებს ჰიგიენის ნორმებისა და მოსწავლეებს შორის სოციალური დისტანციის დაცვა მოუწევდათ;
2.აქედან გამომდინარე, რამდენიმე ცვლაზე გადაწყობა გახდებოდა საჭირო;
3.ახალი სასწავლო წლიდან, სოციალური დისტანცირების დაცვისთვის, მოსწავლეები გრაფიკით ივლიდნენ;
4.პედაგოგების გარკვეული ნაწილი, ვინც განსაკუთრებული რისკის ქვეშაა, სახლიდან იმუშავებდა, დისტანციურად;
და მიუხედავად იმისა, იმ პერიოდში ოფიციალური სტრუქტურისგან ასევე ოფიციალურ პასუხებს ვერ ვეღირსეთ, ახლა დადასტურდა ჩვენ მიერ გავრცელებული ინფორმაციის სიზუსტე.
„მოახდინეთ მოსწავლეთა იდენტიფიცირება საჭიროებებზე (ინტერნეტი, კომპიუტერული ტექნიკა), მოიძიეთ გამოვლენილი პრობლემების გადაჭრის გზები და ამის საფუძველზე მოგვაწოდეთ გეგმა-ხედვა“, - ასეთია მითითება დირექტორებისთვის.
გარდა ამისა, წერილში განხილულია მოსწავლეთა შეფასების მეთოდები, და ამ შემთხვევაშიც სკოლას ეძლევა არჩევანის საშუალება, ხოლო რაც შეეხება სოციალური დისტანცირების უზრუნველყოფას, განიხილება მოსწავლეთა გრაფიკით სიარულიც, სწავლების ონლაინ და ტრადიციული - ანუ შერეული მოდელიც, თუმცა ამ საკითხსაც სკოლა გადაწყვეტს, საკუთარი შესაძლებლობების გათვალისწინებით, რა გზებით უზრუნველყოფს მოსწავლე-მასწავლებლების უსაფრთხოებას.
ერთი სიტყვით, სექტემბრამდე სკოლებსაც, საგანმანათლებლო რესურსენტრებსაც და თავად განათლების სამინისტროსაც, არცთუ მარტივი სამუშაო აქვთ ჩასატარებელი, მთავარი ისაა, რამდენად უსაფრთხო იქნება გარემო, სადაც ჩვენი შვილები ახალ სასწავლო წელს მივლენ.
იხილეთ დოკუმენტი
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
„საქართველოს მოსახლეობის უდიდესი ნაწილი არ არის ორიენტირებული იმაზე, მათმა შვილებმა სწავლა გააგრძელონ ევროპულ უნივერსიტეტებში საბაკალავრო დონეზე“...
შემოდგომის დღესასწაულები სასკოლო გარემოს ჯადოსნურ ელფერს სძენს და მოსწავლეებიც დიდი ენთუზიაზმით იქცევიან ხოლმე ამ დღე-სასწაულების შემოქმედებად
თუ ვინმეს უნდა მე-12 წლის დახურვა, შესაძლებელია საზღვარგარეთ დახურონ ან შევქმნათ სპეციალიზირებული სკოლები... - ირაკლი კობახიძე დამატებით განმარტებებს აკეთებს
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
შემოდგომის დღესასწაულები სასკოლო გარემოს ჯადოსნურ ელფერს სძენს და მოსწავლეებიც დიდი ენთუზიაზმით იქცევიან ხოლმე ამ დღე-სასწაულების შემოქმედებად
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“