| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

მკვლევარებმა მოსწავლეებსა და სასწავლო პროცესზე ChatGPT-ის გავლენა შეისწავლეს და მივიდნენ დასკვნამდე, რომ ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებამ, შესაძლოა, ცოდნის შეძენაზე უარყოფითად იმოქმედოს. ამის შესახებ Popular Science წერს.
პენსილვანიის უნივერსიტეტის მეცნიერებმა თურქეთში, საშუალო სკოლის ათასამდე მოსწავლის მონაწილეობით ექსპერიმენტი ჩაატარეს. მონაწილეები სამ ჯგუფად გაანაწილეს: პირველმა ჯგუფმა დავალებები დამოუკიდებლად შეასრულა, მეორემ დახმარებისთვის ChatGPT გამოიყენა, ხოლო მესამემ მიმართა ChatGPT-ის სპეციალურ ვერსის, რომელიც დავალებების გადასაჭრელად მინიშნებებს იძლეოდა.
მოსწავლეები ასრულებდნენ ერთნაირ მათემატიკურ დავალებებს ოთხი საგაკვეთილო ციკლის განმავლობაში, რომელთაგან თითოეული 90 წუთი გრძელდებოდა. შედეგების ანალიზის შემდეგ, აღმოჩნდა, რომ იმ ჯგუფის მოსწავლეებმა, რომლებმაც ChatGPT გამოიყენეს, ამოხსნეს 48%-ით მეტი დავალება, ვიდრე მათ ვინც დამოუკიდებლად მუშაობდა. ხოლო ჯგუფს, რომელსაც ChatGPT-ის „რეპეტიტორული“ ვერსია დაეხმარა, 127%-ით მეტი სწორი პასუხი ჰქონდა.
თუმცა, დამატებითი ტესტირების დროს, რომელიც ხელოვნური ინტელექტის დახმარების გარეშე ჩატარდა, მოსწავლეებმა, რომელთაც წინა შემთხვევაში ChatGPT გამოიყენეს, უარესი შედეგები აჩვენეს ვიდრე მათ, ვისაც წინა ჯერზეც არ მიუმართავს ტექნოლოგიებისთვის.
ეს კი მიუთითებს, რომ ხელოვნურ ინტელექტზე დამოკიდებულებამ შესაძლოა შეასუსტოს მოსწავლეები უნარი, დამოუკიდებლად გადაჭრან პრობლემები.
მკვლევარების თქმით, ხელოვნური ინტელექტის იმედზე მყოფი მოსწავლეები არ ცდილობენ მასალის გაგებას, ისინი უბრალოდ ეძებენ მზა პასუხებს. რაც იწვევს, იმას რომ მოსწავლეებს პრობლემის გადაჭრის უნარები არ უვითარდებათ, მათგან განსხვავებით, ვინც დამოუკიდებლად მუშაობს.
გარდა ამისა, ChatGPT-ის დაშვებულმა შეცდომებმაც იმოქმედა შედეგებზე. შემთხვევათა 8%-ში ბოტმა არასწორი გამოთვლები გააკეთა, ხოლო 42%-ში პრობლემების გადასაჭრელად მცდარი ნაბიჯები გადადგა. მიუხედავად იმისა, რომ ხელოვნური ინტელექტის „რეპეტიტორული“ ვერსია შეცდომების დაშვების ნაკლები ალბათობით გამოირჩეოდა, ამან საერთო სურათი არ შეცვალა: მოსწავლეებს ხშირად ჰქონდათ საკუთარი ცოდნის შესახებ გაზვიადებული წარმოდგენა, რაც იწვევდა საკუთარი შედეგების გადაჭარბებულ შეფასებას.
ინგლისური ენის ოლიმპიადა 2-3 დეკემბერს გაიმართა
დამამთავრებელ კლასში ორი სახის ატესტატი იქნება - რეფორმის დეტალები
რას ნიშნავს პოზიტიური სასწავლო გარემო და რა უნარებს ავითარებს მოსწავლეებში - ინფორმაცია პედაგოგებისთვის
etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს
პროექტი საინტერესოდ წარიმართა და მოსწავლეებს მართლაც ზღაპრული მოგზაურობა შესთავაზა
რა გავლენას ახდენს ChatGPT მოსწავლეებსა და სწავლაზე? - საინტერესო კვლევა