სიახლეები
სიახლეები

რა კრიტერიუმებს უნდა აკმაყოფილებდეს სპეციალური მასწავლებელი?
08-09-2017
-
+


ინკლუზიური განათლება გულისხმობს ყველა ტიპის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროებების მქონე მოსწავლეების ჩართვას ზოგადსაგანმანათლებლო სასწავლო პროცესში თანატოლებთან ერთად. ინკლუზიური  განათლება ასევე გულისხმობს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების (სსსმ) ინდივიდუალური და/ან მოდიფიცირებული სასწავლო გეგმებით სწავლებას.

2013 წლის 26 დეკემბერს საქართველომ მოახდინა გაერთიანებული ერების ორგანიზაციის შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა უფლებათა დაცვის კონვენციის რატიფიცირება, რითაც სახელმწიფოს პასუხისმგებლობა და ვალდებულება შშმ პირების მიმართ ორმაგად გაიზარდა. საქართველოს მთავრობისათვის შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირების საჭიროებაზე მორგებული განათლება ერთ-ერთი პრიორიტეტია.

სკოლაში ინკლუზიური განათლების ხელშეწყობისთვის მნიშვნელოვან როლს ასრულებს სპეციალური პედაგოგი, რომელიც ფლობს სწავლების მიდგომების, მეთოდოლოგიისა და სტრატეგიების საჭირო კომპეტენციას,  რაც უზრუნველყოფს ყველა მოსწავლის და, მათ შორის, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის ჩართულობას და თანამონაწილეობას საგანმანათლებლო სივრცეში.

რა კრიტერიუმებს უნდა აკმაყოფილებდეს ადამიანი, რომ სკოლაში სპეციალურ მასწავლებლად დაიწყოს მუშაობა, - ამ კითხვით Etaloni.ge-მ განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ინკლუზიური განათლების განვითარების სამმართველოს უფროსს ეკატერინე დგებუაძეს მიმართა.

''ადამიანი სპეციალური მასწავლებელი რომ გახდეს, მთავარი კრიტერიუმია, რომ მას ჰქონდეს მინიმუმ დაწყებითი მასწავლებლის კვალიფიკაცია, ერთწლიანი გამოცდილება და უნდა გაიაროს სპეციალური მასწავლებლის გადამზადების კურსი. ამის შემდეგ შეუძლია სკოლაში სპეციალურ მასწავლებლად მუშაობის დაწყება. მაგრამ არის ისეთი შემთხვევა, ვთქვათ გასაუბრების საფუძველზე, გამოცდილების მიხედვით, როდესაც ვარჩევთ მასწავლებელს, თუმცა მერე უნდა გაიაროს გადამზადება. ყველა გასაუბრებას ესწრება მულტიდისციპლინური გუნდის წევრი, რომელიც კურირებს და ამასთანავე ჩართულია გასაუბრებაში და აფასებს იმ კადრს, რომელიც უნდა შეირჩეს,'' - აღნიშნა ეკატერინე დგებუაძემ.

სპეციალური მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტი

სპეციალური მასწავლებლის დასაქმების სფეროები, როლი და პასუხისმგებლობები


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
უფროსი სპეცმასწავლებლების საგამოცდო ტესტის შეფასების სქემა და ზოგადი კრიტერიუმები
მასწავლებელთა საგამოცდი ტესტის შეფასების კრიტერიუმები ცნობილია
შეუძლიათ თუ არა კანდიდატებს გასაუბრების ეტაპის ვიდეო ან აუდიო ჩაწერა - ინფორმაცია საგანმანათლებლო რესურსცენტრის უფროსის ვაკანსიით დაინტერესებულთათვის
პიროვნება
მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი
სკოლები
აქტივობებს სკოლის მოსწავლეები, პედაგოგები და მშობლები ესწრებოდნენ
მათ ლამაზი სიმღერა შეასრულეს, სიტყვა წარმოთქვეს, ლექსები წაიკითხეს, დრო ნაყოფიერად გაატარეს და შესაძლებლობები კარგად წარმოაჩინეს
წლევანდელ გამოფენას განსაკუთრებული ხიბლი პედაგოგ ლალი ქშუტაშვილის კალიგრაფიულმა ნიმუშებმა შესძინა
აღსანიშნავია, რომ დედაენის დღისადმი მიძღვნილი კვირეული მასწავლებელ მარიამი გიორგაძის სადამრიგებლო IV კლასში დიდი წარმატებით დასრულდა
სკოლაში პატრიოტული ღონისძიება გაიმართა, მოსწავლეებმა კიდევ ერთხელ გაიხსენეს, 9 აპრილის უმძიმესი ტრაგედია, რომელიც საფუძვლად დაედო საქართველოს დამოუკიდებლობის აღდგენას
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ხობის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 23 გუნდი ეჯიბრება
სიახლეები
საზოგადოება