სიახლეები
საინტერესო

ნიშანი: დასჯა თუ წახალისება? - მასწავლებლები ერთმანეთს დაუპირისპირდნენ
20-05-2020
-
+


გავრცელებულმა ინფორმაციამ, რომ სკოლებში განმსაზღვრელი შეფასება უნდა გაუქმდეს და მოსწავლეები მხოლოდ განმავითარებელი კომენტარებით შეფასდნენ, მასწავლებლებს შორის დაპირისპირება გამოიწვია. პედაგოგების ნაწილი ემხრობა ნიშნების გაუქმებას, ნაწილი კი კატეგორიული წინააღმდეგია. ორივე მხარე საკუთარ პოზიციას არგუმენტირებულად ხსნის.

ის მასწავლებლები, რომლებიც ნიშნების გაუქმებას მიესალმებიან, აღნიშნავენ, რომ განმსაზღვრელი შეფასების გაუქმება მოსწავლეებზე დადებით გავლენას მოახდენს, რადგან ისინი მოტივაციით ისწავლიან და არა ნიშნის ხათრით. მათი განმარტებით, მოსწავლეები აღარ იგრძნობენ თავს დასჯილად და უხერხულად, თუ არ დაიწერება დაბალი ქულები.

პედაგოგების თქმით, მაღალი ქულების დიდი ნაწილი სუბიექტურად იწერება, შეფასება არ არის 100% სრულყოფილი და რეალურად არ ფასდება მოსწავლეების ცოდნა.

მასწავლებლები, რომლებიც ნიშნების გაუქმებას ემხრობიან, ასევე აღნიშნავენ, რომ მთავარია, მოსწავლემ სკოლაში ცხოვრებისთვის საჭირო უნარ-ჩვევები შეიძინონ, რადგან სკოლის დამთავრების შემდეგ ხშირად ხდება, რომ „ფრიადოსანი“ მოსწავლეები გზას ვერ იკვალავენ, ისინი კი, ვისაც დაბალი ქულები ეწერათ, მაგრამ საჭირო უნარები გააჩნდათ, ბევრად წარმატებულები ხდებიან. ამიტომ პედაგოგები ფიქრობენ, რომ მაღალი ნიშანი არ განსაზღვრავს მოსწავლის წარმატებას.





ნიშნის გაუქმების წინააღმდეგ გამოდის მასწავლებელთა ნაწილი. ისინი მიიჩნევენ, რომ მაღალი ნიშანი ერთგვარი მოტივაციაა და მოსწავლეებს უხარიათ, როდესაც კარგად ჩაბარებული გაკვეთილის შემდეგ მაღალ ქულას იმსახურებენ. პედაგოგები მიიჩნევენ, რომ მოსწავლეთა პასუხისმგებლობის განსავითარებლად განმსაზღვრელი შეფასება აუცილებელია. გარდა ამისა, მასწავლებელთა ეს ნაწილი ფიქრობს რომ ნიშანი წამახალისებელი საშუალებაა და არა დასჯა. მათი განმარტებით, უნდა არსებობდეს საშუალება, რითაც ბეჯითი და ზარმაცი მოსწავლე გაირჩევა, ეს კი მხოლოდ განმსაზღვრელ შეფასებას შეუძლია. მასწავლებლები აღნიშნავენ, რომ კლასში, სადაც 25-30 მოსწავლე სწავლობს, აუცილებელია ისეთი შეფასება, რომელიც მოსწავლეთა ცოდნას განსხვავებულად შეაფასებს. ისინი ამბობენ, რომ ქულები იმისთვისაცაა აუცილებელი, რომ წარჩინებულმა მოსწავლეებმა მედლები და ლეპტოპები დაიმსახურონ.











განმსაზღვრელი შეფასებისს გაუქმების საკითხი დისტანციურმა სწავლებამ დღის წესრიგში დააყენა და მოსწავლეების განმავითარებელი შეფასებით ანუ მასწავლებელთა კომენტარების მიხედვით შეფასებაზე საუბარი აქტუალური გახდა. რაც ნიშნავს, რომ გაუქმდება მოსწავლეთა შეფასება ქულებით. კლასიდან კლასში კი ისინი ყოველი წლის ბოლოს ჩატარებული შემაჯამებელი ტესტებით ან გამოცდების შედეგების მიხედვით გადავლენ.

ნიშნები უარყოფითად შეაფასა მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელმა ბერიკა შუკაკიძემაც დირექტორებისთვის ჩატარებული ვებინარის მიმდინარეობისას. „ნიშანი არის დასჯის საშუალება, ნიშნით კი არ ვაჯილდოებთ ბავშვს, ვსჯით“- განაცხადა შუკაკიძემ.


კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

სამინისტრო სკოლებთან დაკავშირებით ცვლილებას გეგმავს

სკოლის ავტორიზაციის ექსპერტისთვის საქმიანობის შეჩერების მიზეზები ცნობილია

ბაღის აღმზრდელი, დირექტორი, პროფესორი... - პრემიერმა სააღმზრდელო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭოს შემადგენლობა დაამტკიცა

უქმდება პროფესიული უნარების სააგენტოც - სამინისტრო ქვეუწყებების ლიკვიდაციის შესახებ

გაკვეთილებს სერტიფიცირებული პედაგოგები ჩაატარებენ, რომლებიც მასწავლებლის სახლმა გადაამზადა

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები
მოსწავლეებმა მხატვრულად წარმოთქვეს მასწავლებლებისადმი მიძღვნილი სიტყვები, ლექსები
 
 
 

სკოლაში კონკურსის მიმდინარეობას პედაგოგი მარეხი სუდაძე ხელმძღვანელობდა

წელს ალათუმანის საჯარო სკოლიდან კიდევ ერთი წარმატებული მოსწავლე გახდა სტუდენტი

საინტერესო

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

სიახლეები
საზოგადოება