სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საინტერესო

ნიშანი: დასჯა თუ წახალისება? - მასწავლებლები ერთმანეთს დაუპირისპირდნენ
20-05-2020
-
+


გავრცელებულმა ინფორმაციამ, რომ სკოლებში განმსაზღვრელი შეფასება უნდა გაუქმდეს და მოსწავლეები მხოლოდ განმავითარებელი კომენტარებით შეფასდნენ, მასწავლებლებს შორის დაპირისპირება გამოიწვია. პედაგოგების ნაწილი ემხრობა ნიშნების გაუქმებას, ნაწილი კი კატეგორიული წინააღმდეგია. ორივე მხარე საკუთარ პოზიციას არგუმენტირებულად ხსნის.

ის მასწავლებლები, რომლებიც ნიშნების გაუქმებას მიესალმებიან, აღნიშნავენ, რომ განმსაზღვრელი შეფასების გაუქმება მოსწავლეებზე დადებით გავლენას მოახდენს, რადგან ისინი მოტივაციით ისწავლიან და არა ნიშნის ხათრით. მათი განმარტებით, მოსწავლეები აღარ იგრძნობენ თავს დასჯილად და უხერხულად, თუ არ დაიწერება დაბალი ქულები.

პედაგოგების თქმით, მაღალი ქულების დიდი ნაწილი სუბიექტურად იწერება, შეფასება არ არის 100% სრულყოფილი და რეალურად არ ფასდება მოსწავლეების ცოდნა.

მასწავლებლები, რომლებიც ნიშნების გაუქმებას ემხრობიან, ასევე აღნიშნავენ, რომ მთავარია, მოსწავლემ სკოლაში ცხოვრებისთვის საჭირო უნარ-ჩვევები შეიძინონ, რადგან სკოლის დამთავრების შემდეგ ხშირად ხდება, რომ „ფრიადოსანი“ მოსწავლეები გზას ვერ იკვალავენ, ისინი კი, ვისაც დაბალი ქულები ეწერათ, მაგრამ საჭირო უნარები გააჩნდათ, ბევრად წარმატებულები ხდებიან. ამიტომ პედაგოგები ფიქრობენ, რომ მაღალი ნიშანი არ განსაზღვრავს მოსწავლის წარმატებას.





ნიშნის გაუქმების წინააღმდეგ გამოდის მასწავლებელთა ნაწილი. ისინი მიიჩნევენ, რომ მაღალი ნიშანი ერთგვარი მოტივაციაა და მოსწავლეებს უხარიათ, როდესაც კარგად ჩაბარებული გაკვეთილის შემდეგ მაღალ ქულას იმსახურებენ. პედაგოგები მიიჩნევენ, რომ მოსწავლეთა პასუხისმგებლობის განსავითარებლად განმსაზღვრელი შეფასება აუცილებელია. გარდა ამისა, მასწავლებელთა ეს ნაწილი ფიქრობს რომ ნიშანი წამახალისებელი საშუალებაა და არა დასჯა. მათი განმარტებით, უნდა არსებობდეს საშუალება, რითაც ბეჯითი და ზარმაცი მოსწავლე გაირჩევა, ეს კი მხოლოდ განმსაზღვრელ შეფასებას შეუძლია. მასწავლებლები აღნიშნავენ, რომ კლასში, სადაც 25-30 მოსწავლე სწავლობს, აუცილებელია ისეთი შეფასება, რომელიც მოსწავლეთა ცოდნას განსხვავებულად შეაფასებს. ისინი ამბობენ, რომ ქულები იმისთვისაცაა აუცილებელი, რომ წარჩინებულმა მოსწავლეებმა მედლები და ლეპტოპები დაიმსახურონ.











განმსაზღვრელი შეფასებისს გაუქმების საკითხი დისტანციურმა სწავლებამ დღის წესრიგში დააყენა და მოსწავლეების განმავითარებელი შეფასებით ანუ მასწავლებელთა კომენტარების მიხედვით შეფასებაზე საუბარი აქტუალური გახდა. რაც ნიშნავს, რომ გაუქმდება მოსწავლეთა შეფასება ქულებით. კლასიდან კლასში კი ისინი ყოველი წლის ბოლოს ჩატარებული შემაჯამებელი ტესტებით ან გამოცდების შედეგების მიხედვით გადავლენ.

ნიშნები უარყოფითად შეაფასა მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელმა ბერიკა შუკაკიძემაც დირექტორებისთვის ჩატარებული ვებინარის მიმდინარეობისას. „ნიშანი არის დასჯის საშუალება, ნიშნით კი არ ვაჯილდოებთ ბავშვს, ვსჯით“- განაცხადა შუკაკიძემ.


კომენტარები


სკოლები
სიახლეები
„განათლების სამინისტრო მზადაა, თითოეულ მოსწავლეს საგანმანათლებლო დაწესებულების კარი გაუღოს“.
განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს მიზეზებს განმარტავს
აქტიური კომუნიკაცია გვაქვს განათლების სამინისტროსთან
საინტერესო
მოსწავლეთა უმეტესობა ცხოვრების ჩვეული რიტმიდან ამოვარდნას ასწრებს და სასწავლო პროცესში დაბრუნების შემდეგაც, სადღესასწაულო ეიფორიაშია
წამალს კორონავირუსით იფიცირებულ 10 000 ადამიანზე ცდიან
ყველა სკოლა და კოლეჯი სამშაბათიდან თებერვლის არდადეგებამდე დისტანციურ სწავლაზე გადადის
მუტირებული კორონავირუსი „VUI - 202012/01“ ვრცელდება მარტივად, ვიდრე მისი წინამორბედები
ელექტრონული ჟურნალი მასწავლებლებისთვის დისტანციური სწავლებით განპირობებული კიდევ ერთი გამოწვევაა
პიროვნება
„მშობლებმაც დიდი ტვირთი აიღეს, რომელიც უნდა გაწიონ და ასწიონ ჩვენთან ერთად“
„ვუფრთხილდებით ერთმანეთს, ბავშვებს და სკოლაშიც არ ცდება გაკვეთილები“
„სიკეთისა და ბედნიერების მომტანი ყოფილიყოს. ჯერ ვირუსი დაგვემარცხებინოს და მალე ჩვენი ქვეყანაც გვენახოს გამთლიანებული“
„ყველა მასწავლებელს თავის მეთოდი აქვს; მე კი მიყვარს ურთიერთობა ბავშვებთან და წლების განმავლობაში არ დამჭირვებია ხმამაღალი სიტყვის წარმოთქმა“
„მინდა, მომავალმა თაობებმა უკეთ ითამაშონ და უფრო მეტი შეძლონ“
ეტალონი
„გისურვებთ წარმატებებს და საკლასო ოთახებში აღდგენილ სასწავლო პროცესს“
„დიდი გულით მივულოცავ მთელს საქართველოს ახალ წელს“ – 2021 წლის სურვილებს რესურსცენტრის ხელმძღვანელები, დირექტორები და მოსწავლეები გვიზიარებენ
30 ათასზე მეტი სტატია, 15 მილიონი მკითხველი, 1700-ზე მეტი საჯარო და ათეულობით კერძო თანამოაზრე სკოლა
24 დეკემბერს ქუთაისის „ეტალონი მოსწავლე“ დისტანციურ ფორმატში გამოვლინდა
„ეტალონის“ დისტანციური ფორმატის მორიგი კონკურსი 24 დეკემბერს ქუთაისელი მოსწავლეებისთვის ჩატარდა
სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საზოგადოება