სიახლეები
საინტერესო

„ათიანს არ ვწერ; ისე იქცევი, როგორც ...“ - რა არ უნდა უთხრას მასწავლებელმა მოსწავლეებს?
30-10-2020
-
+


წლების პრაქტიკულ გამოცდილებასთან ერთად გამოჩნდა, რომ ფრაზები, როგორცაა „მოკეტე“, „რა სულელური შეკითხვაა“ მოსწავლეებზე ძალიან უარყოფითად მოქმედებს და მათ მოტივაციას კლავს.

დღესაც ხშირად გაიგონებთ ფრაზებს, რომლებიც ერთი შეხედვით გამანადგურებლად არ ჟღერს, თუმცა სწავლების პროცესზე ნამდვილად უარყოფითად მოქმედებს და კარგი შედეგებიც არ აქვს. 

„ეტალონი“ გეტყვით, მოსწავლეებს რა არ უნდა უთხრათ: 

„შენი ასაკის შესაბამისად მოიქეცი“

ასევე ძალიან ცუდია, როდესაც ეუბნებით „ისე იქცევი, როგორც ...“ (შედარება).

ალტერნატივა

ამის ნაცვლად ჯობია უთხრათ - „ვხედავ, გაურკვევლობაში ხარ. როდესაც მზად იქნები, შეგვიძლია ვისაუბროთ“.

„ძალიან ჭკვიანი ხარ“

ეს ფრაზა მოსწავლეების მოტივაციას აქვეითებს, რადგან ჰგონიათ რომ სასურველს შედეგს მიაღწიეს. ამიტომ სწორად გათვალეთ, როდის უთხრათ და როდის არა.

ალტერნატივა

„ვხედავ, პრობლემების გადასაჭრელად როგორ შრომობ“.

„პირველად რომ ვთქვი არ მოგისმენია?“

ალტერნატივა

გახსოვდეთ, რომ თქვენი მოსწავლეების სამყაროს ცენტრი არ ხართ და მეტი ყურადღებისთვის მნიშვნელოვანი დეტალები დაფაზე წერეთ.

„მათემატიკა შენი საქმე არ არის“

მოსწავლეებს მათემატიკოსებად და არამათემატიკოსებად ნუ დაჰყოფთ.

ალტერნატივა

„მოდით ვნახოთ, რა გაგიჭირდათ და პრობლემაც გადავჭრათ“

„ვფიქრობდი ამის გაკეთებას შეძლებდი“, „მეგონა, ეს შენთვის მარტივი იქნებოდა“

მსგავსი ფრაზები მოსწავლეების მოტივაციას ნამდვილად ვნებს, ამიტომ მათი წარმოთქმისგან ნებისმიერ სიტუაციაში თავი შეიკავეთ.

ალტერნატივა

„ვფიქრობ, სჯობს ამ ამოცანას სხვა მხრიდან შეხედო, ახალი გზებით მიუდგე“.

„ათიანს არ ვწერ“

შედეგი, რომ ათიანს მაინც ვერ მიიღებს, ბევრ მოსწავლეს აზარმაცებს.

ალტერნატივა

ცხადი მოლოდინები ისაა, რაც მოსწავლეებთან კომუნიკაციაში დაგეხმარებათ.თქვენი ქულებისადმი გადაჭრითი დამოკიდებულებით მოსწავლეებს სწავლის ინტერესს გაუქრობთ. ამიტომ აჩვენეთ, რომ თუ ისწავლიან, შრომას დაუფასებთ.

„დავალების შესასრულებლად დათოს მიერ შერჩეული გზა საუკეთესო იყო“

მსგავსი ფრაზები მოსწავლეებს აფიქრებინებს, რომ არასწორად ფიქრობენ და აზროვნებენ, რაც მათ დათრგუნავს.

ალტერნატივა

„აქ მაქვს მაგალითი, ეს დავალება მარტივად და კარგად როგორ უნდა შეასრულოთ. ეს ჩემი ძველი მოსწავლის დავალებაა. მოდით ვნახოთ, მან რა გააკეთა“.

კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ლენტეხს ესტუმრა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ლენტეხს სტუმრობს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ცაგერს სტუმრობს
14 მაისს „ეტალონის“ გუნდურ ჩემპიონატს ონის მუნიციპალიტეტმა უმასპინძლა.
სიახლეები
პირველკლასელთა საყოველთაო რეგისტრაცია 20 მაისს დაიწყება - რჩევები მშობლებს
მეთორმეტე კლასის მოსწავლეების წლიური შეფასება - საბოლოო ვადები და ინსტრუქცია პედაგოგებისთვის
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ლენტეხს ესტუმრა
საბაზო საფეხურის ხანგრძლივობა იზრდება და სავალდებულო განათლების მიღება 10 წლიანი ხდება - დეტალური ინფორმაცია
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ლენტეხს სტუმრობს
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
წელს სკოლის დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებმა იმუშავეს როგორც ინდივიდუალურად, ასევე ჯგუფურად
მოსწავლეები გარემოს დაცვასა და მნიშვნელობას ნათლად აცნობიერებენ
 
სკოლაში მოსწავლეთა არაფორმალური განათლების პროექტებში ჩართულობა წახალისებულია
 
თამაშში მონაწილეობდნენ lll, lV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI კლასების მოსწავლეები, რომლებიც ერთმანეთს ცოდნაში შეეჯიბრნენ
საინტერესო
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
სიახლეები
საზოგადოება