სიახლეები
საინტერესო

როგორ შევარჩიოთ დამატებითი მასალები მოსწავლეებისათვის
30-11--0001
-
+



ხშირად მოსწავლეების შესაძლებლობები მეტი ან ნაკლებია იმ წიგნების დონეზე, რაც მათი ასაკისთვისაა გათვლილი. მაგალითად, 11-12 წლის მოსწავლეებთან შესაძლოა უფრო მაღალი ასაკის ბავშვისთვის განკუთვნილი მასალები გამოიყენოთ. თუმცა გაითვალისწინეთ, რომ ყველა აქტივობა მოსწავლისთვის შესაბამისი უნდა გახადოთ.

ნუ მოექცევით ჩარჩოებში!

მაგალითად, როდესაც მოსწავლეებს ფორმალურ წერილს აწერინებთ, შეეცადეთ პრაქტიკულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით დააწერინოთ. წიგნში მოცემულ დავალებაში, შესაძლოა, ეწეროს, რომ საჩივრის წერილი ტურ-ოპერატორზე უნდა დააწერონ, მაგრამ თუ ბავშვს მსგავს კომპანიასთან შეხება არ ჰქონია და სათანადო მაგალითის მოყვანა გაუჭირდება, შეცვალეთ თემა. იქნებ კონცერტზე იყო თქვენი მოსწავლე და წარმოდგენით კმაყოფილი არ დარჩა. ამაზე რატომ არ დააწერინებთ?

რაც უფრო ახლოს იქნება დავალება მოსწავლის გამოცდილებასთან, მით უფრო სწორად შეასრულებენ მას.

კითხვები, რომლებიც მხედველობაში უნდა მიიღოთ დამატებითი მასალებისა და აქტივობების მოფიქრებისას:

  • რა იციან მოსწავლეებმა თემის შესახებ?
  • თემა თუ არ იციან, რა და როგორ შეიძლება გააცნოთ?
  • მოსწავლეები ამ თემით დაინტერესდებიან თუ არა?
  • თუ არ დაინტერესდებიან, როგორ შეიძლება დააინტერესოთ?
  • რა სახის მხარდაჭერა დასჭირდებათ მოსწავლეებს, მოცემულ დავალებებს რომ გაუმკლავდნენ?
მოსწავლეებისთვის თუ გამოიყენებთ მასალებს, რომლებიც მათზე პატარებისთვისაა გათვლილი, ძალიან ფრთხილად იყავით. თინეიჯერები განსაკუთრებით შეურაცხმყოფელად თვლიან, როდესაც მათთვის ბავშვურ დავალებებს აკეთებენ, რადგან სჯერათ, რომ ისინი უფრო რთული დავალებების შესასრულებლადაც არიან მზად.

მაღალი კლასის მოსწავლეები მარტივად აღმოაჩენენ დავალებით უბრალოდ დროის მოკვლას თუ ცდილობთ და რეალური მიზანი თუ არ გაქვთ.

თამაშები და სახალისო აქტივობები თითქმის ერთნაირად ეფექტურია როგორც პატარებთან, ასევე მოზრდილებში. თუ კარგადა ხსნით თამაშის მიზანს, მას მოსწავლეები პოზიტიურად შეხვდებიან.

გაკვეთილის დაგეგმვისას გაითვალისწინეთ:

  • არის თუ არა აქტივობები მოსწავლეების ასაკობრივი ჯგუფის შესაბამისი?
  • თუ არა, როგორ შეამცირებთ სხვაობას და გახდით დავალებებს მათთვის შესაბამისს?
  • რა არის აქტივობის მიზანი?
  • რას ისწავლიან მოსწავლეები?
  • შეძლებთ მოსწავლეებს აუხსნათ რატომ აკეთებინებთ ამა თუ იმ აქტივობას?
ესაუბრეთ მოსწავლეებს და გაიგეთ რას აკეთებენ თავისუფალ დროს და რა აინტერესებთ. ასე მათთვის საინტერესო თემებზე სათანადო მასალების მოძიება გაგიმარტივდებათ.

კომენტარები


ეტალონი

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

„ეტალონის“ შემოდგომის სეზონის საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით დასრულდა

„ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით სრულდება

სიახლეები

დასაქმებულთათვის 2026 წლის 5-6 იანვარი განისაზღვროს უქმე დღეებად, - საქართველოს მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

2008 წლის რუსეთ-საქართველოს ომი ისტორიის საგამოცდო პროგრამაში... - ცვლილებები სრულად

ქართულის საგამოცდო პროგრამა გაიზარდა: „ჰაკი აძბა“, „კოსმოპოლიტიზმი და პატრიოტიზმი“, „გოგჩა“... კიდევ რისი ჩაბარება მოგიწევთ 2026 წლის ეროვნულებზე

2026 წლის ეროვნული გამოცდების პროგრამები საგნების მიხედვით გამოქვეყნდა

სკოლის ნიშნები უმაღლესში სწავლის გასაგრძელებლად და გამოცდები დაწყებით-საბაზო საფეხურებზე - ცნობილია, რა ცვლილებებს ითვალისწინებს 2026 წლის ბიუჯეტი

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს მუხროვანის საჯარო სკოლის დირექტორი სვეტლანა სუხორუკოვა პასუხობს

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს

სკოლები

პროექტის - Digital World in your hands მიზანს წარმოადგენდა მოსწავლეებში მედიაწიგნიერების კომპეტენციის განვითარებაში ხელშეწყობა

 

 

კინოსეანსმა კი დამატებით ემოციური ფონი შექმნა

ინდივიდუალური გამარჯვება მოიპოვა თბილისის N142 საჯარო სკოლის მოსწავლე საბა ჩილინდრიშვილმა

საინტერესო

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

გავრცელებული შეხედულებით ცაციაობა დაკავშრებულია არასტანდარტულ აზროვნებასთან - თქვენც ასე ფიქრობთ?

სიახლეები
საზოგადოება