სიახლეები
საინტერესო

როგორ შევარჩიოთ დამატებითი მასალები მოსწავლეებისათვის
30-11--0001
-
+



ხშირად მოსწავლეების შესაძლებლობები მეტი ან ნაკლებია იმ წიგნების დონეზე, რაც მათი ასაკისთვისაა გათვლილი. მაგალითად, 11-12 წლის მოსწავლეებთან შესაძლოა უფრო მაღალი ასაკის ბავშვისთვის განკუთვნილი მასალები გამოიყენოთ. თუმცა გაითვალისწინეთ, რომ ყველა აქტივობა მოსწავლისთვის შესაბამისი უნდა გახადოთ.

ნუ მოექცევით ჩარჩოებში!

მაგალითად, როდესაც მოსწავლეებს ფორმალურ წერილს აწერინებთ, შეეცადეთ პრაქტიკულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით დააწერინოთ. წიგნში მოცემულ დავალებაში, შესაძლოა, ეწეროს, რომ საჩივრის წერილი ტურ-ოპერატორზე უნდა დააწერონ, მაგრამ თუ ბავშვს მსგავს კომპანიასთან შეხება არ ჰქონია და სათანადო მაგალითის მოყვანა გაუჭირდება, შეცვალეთ თემა. იქნებ კონცერტზე იყო თქვენი მოსწავლე და წარმოდგენით კმაყოფილი არ დარჩა. ამაზე რატომ არ დააწერინებთ?

რაც უფრო ახლოს იქნება დავალება მოსწავლის გამოცდილებასთან, მით უფრო სწორად შეასრულებენ მას.

კითხვები, რომლებიც მხედველობაში უნდა მიიღოთ დამატებითი მასალებისა და აქტივობების მოფიქრებისას:

  • რა იციან მოსწავლეებმა თემის შესახებ?
  • თემა თუ არ იციან, რა და როგორ შეიძლება გააცნოთ?
  • მოსწავლეები ამ თემით დაინტერესდებიან თუ არა?
  • თუ არ დაინტერესდებიან, როგორ შეიძლება დააინტერესოთ?
  • რა სახის მხარდაჭერა დასჭირდებათ მოსწავლეებს, მოცემულ დავალებებს რომ გაუმკლავდნენ?
მოსწავლეებისთვის თუ გამოიყენებთ მასალებს, რომლებიც მათზე პატარებისთვისაა გათვლილი, ძალიან ფრთხილად იყავით. თინეიჯერები განსაკუთრებით შეურაცხმყოფელად თვლიან, როდესაც მათთვის ბავშვურ დავალებებს აკეთებენ, რადგან სჯერათ, რომ ისინი უფრო რთული დავალებების შესასრულებლადაც არიან მზად.

მაღალი კლასის მოსწავლეები მარტივად აღმოაჩენენ დავალებით უბრალოდ დროის მოკვლას თუ ცდილობთ და რეალური მიზანი თუ არ გაქვთ.

თამაშები და სახალისო აქტივობები თითქმის ერთნაირად ეფექტურია როგორც პატარებთან, ასევე მოზრდილებში. თუ კარგადა ხსნით თამაშის მიზანს, მას მოსწავლეები პოზიტიურად შეხვდებიან.

გაკვეთილის დაგეგმვისას გაითვალისწინეთ:

  • არის თუ არა აქტივობები მოსწავლეების ასაკობრივი ჯგუფის შესაბამისი?
  • თუ არა, როგორ შეამცირებთ სხვაობას და გახდით დავალებებს მათთვის შესაბამისს?
  • რა არის აქტივობის მიზანი?
  • რას ისწავლიან მოსწავლეები?
  • შეძლებთ მოსწავლეებს აუხსნათ რატომ აკეთებინებთ ამა თუ იმ აქტივობას?
ესაუბრეთ მოსწავლეებს და გაიგეთ რას აკეთებენ თავისუფალ დროს და რა აინტერესებთ. ასე მათთვის საინტერესო თემებზე სათანადო მასალების მოძიება გაგიმარტივდებათ.

კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის

მასწავლებელს მოსწავლის გაკვეთილიდან გაძევების, დირექტორს კი სკოლიდან დათხოვნის უფლება აქვს - დოკუმენტი

მუნიციპალიტეტი, რომლის სკოლებშიც მუნის არც ერთი შემთხვევა არ დაფიქსირებულა

„აბიტურიენტებს შეეზღუდებათ არჩევანი, ვერ აირჩევენ იმ უნივერსიტეტს, რომლის შესახებაც სექტემბერში უკვე ცნობილი იყო...“

3 ცვლილება განათლების მიმართულებით, რომელსაც კომიტეტმა მხარი დაუჭირა

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები
მეორე, მესამე და მეოთხე კლასის მოსწავლეებმა, დიდი სიყვარულით და მონდომებით წარმოადგინეს საინტერესო პროგრამა
 

სასკოლო საზპგადოების წინაშე მათ საქართველოს თითოეული კუთხე, მათი უნიკალური კულტურით, ტრადიციებითა და სამზარეულოთი წარადგინეს

პირველკლასელებმა ანბანის ჯადოსნურ სამყაროში ხალისით შეაბიჯეს

საინტერესო

პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

სიახლეები
საზოგადოება