მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ტორონტოს უნივერსიტეტის მეცნიერები ჩინელ, ამერიკელ და სინგაპურელ კოლეგებთან ერთად მივიდნენ დასკვნამდე, რომ ტყუილი ბავშვების კოგნიტურ უნარებზე დადებით გავლენას ახდენს. ამის შესახებ Medical Xpress წერს.
დოქტორ კანგ ლის და მისი თანაავტორების კვლევა ამტკიცებს, რომ ბავშვები, რომლებიც იტყუებიან, გულწრფელ თანატოლებს, გონებრივი განვითარებით უსწრებენ.
კვლევაში 3,5 ასაკის 42 ჩინელი ბავშვი მონაწილეობდა. ბავშვები ორ ჯგუფად გაყვეს, თითოეულ ჯგუფში გოგონებისა და ბიჭების თანაბარი რაოდენობა იყო.
ბავშვები ერთ ხელში ტკბილეულს მალავდნენ, ზრდასრულები კი ცდილობდნენ გამოეცნოთ, სად იყო სასუსნავი.
საკონტროლო ჯგუფი პატიოსნად თამაშობდა, მეორეს კი თაღლითობა ასწავლეს, რომ ყოველთვის გაემარჯვათ.
ამ თამაშის შემდეგ ჩატარებულმა ფისქოლოგიურმა ტეტსტებმა აჩვენა, რომ „თაღლითებმა“ ადამიანების ზრახვების უკეთ გარჩევა ისწავლეს. ასევე მეცნიერები ამტკიცებენ, რომ ტყუილი - ეს ზრდის აუცილებელი ნაწილია და რაც უფრო ადრე ისწავლის ბავშვი მოტყუებას, მით უკეთესია.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საპენსიო სქემიდან გასვლის წესი დამტკიცდა - დოკუმენტი სკოლისა და ბაღის მასწავლებლებსაც ეხება
„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე
„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა
ის განსაკუთრებით ცნობილია განათლების შესახებ თავისი მოსაზრებებითა და თავისი რადიკალური მიდგომით დისციპლინის, ტრადიციული სწავლისა და აკადემიური სტანდარტების მიმართ
ისინი, ერთი შეხედვით, ნორმისგან განსხვავდება, თუმცა ყოველთვის გასათვალისწინებელია, რომ თითოეულ ქვეყანას თავისი კულტურა და ისტორია აქვს