სიახლეები
სკოლები

ახალი ხიბულის N2 საჯარო სკოლაში მრავალფეროვანი აქტივობებით დატვირთული თავისუფალი გაკვეთილები ჩატარდა
06-07-2018
-
+


ახალი ხიბულის N2 საჯარო სკოლის პედაგოგი მარინე გოლავა პროექტში - „თავისუფალი გაკვეთილები“ მონაწილეობდა. 

თავისუფალ გაკვეთილებს 20 საათი დაეთმო, გაწერილი იყო სასწავლო აქტივობები, რომელიც გადანაწილდა სხვადასხვა კატეგორიებში: მეცნიერება, ისტორია, გეოგრაფია, ხელოვნება და სპორტი. 

ხელოვნებას (კინო, თეატრი, მუსიკა, ლიტერატურა, მხატვრობა) 5 საათი დაეთმო. ისტორია, გეოგრაფიასა და სპორტს 6 საათი. მეცნიერებას კი - 4 საათი. კატეგორია „სხვადასხვა“ ყველა სხვა კატეგორიების ერთობლიობას წარმოადგენდა და მას 2 საათი დაეთმო. მოსწავლეებზე ინდივიდუალურ მუშაობას და ინტერნეტ საიტებზე მასალების მოპოვებას და რედაქტირებას კი 1 საათი. 

მარინე გოლავა აღნიშნავს, რომ მთელი წლის განმავლობაში აღნიშნული გაკვეთილები საქმიან ვითრებაში, სახალისო და აზარტულ პირობებში წარიმართა. გამოჩნდა მოსწავლეთა როგორც ინდივიდუალური, ასევე გუნდური მუშაობის უნარ-ჩვევები. მოსწავლეები ეძებდნენ და ახარისხებდნენ მათთვის მნიშვნელოვან ინფორმაციებს და პროექტის ხელმძღვანელთან ერთად მონაწილეობდნენ ინფორმაციების დელეგირებაზე.  სკოლის მოსწავლეები ინტელექტუალურ თამაშებში - „რა? სად? როდის“  და „დარბაზის პირისპირ“ ჩაერთნენ. სატელევიზიო შოუების სასკოლო ვერსია სასწავლო-შემეცნებით ხასიათს ატარებდა. პედაგოგის თქმით,  მოსწავლეები, რომლებიც სტანდარტულ გაკვეთილებზე დიდად არ გამოირჩეოდნენ, ინტელექტუალურ თამაშებში ხალისით ჩაერთვნენ და იაქტიურეს. სულ ჩატარდა 20 გაკვეთილი: 

გთავაზობთ ხელოვნების კატეგორიაში ჩატარებულ გაკვეთილებს. 

კატეგორიაში პოეზია მოსწავლეთა გუნდმა სკოლის ინტელექტუალთა წინააღმდეგ ითამაშა. სასწავლო აქტივობის თემა იყო - „რად უწოდებენ საქართველოს მგოსანთა მხარეს“.

მარინე გოლავას თქმით, გაკვეთილის მიზანი იყო გარკვევა, თუ რამდენად იცნობენ მოსწავლეები ქართულ პოეზიას. თემატიკა შერჩეული იყო ქართველ პოეტთა შემოქმედების მიხედვით. 

„მოსწავლეებს შევთავაზეთ ნაწყვეტები ქართული ლექსებიდან, დავალებული ჰქონდათ ციტატების დასრულება. თამაში თანაბარ პირობებში წარიმართა თუმცა მოთამაშეებმა უკანასკნელ კითხვაზე „ვინ იგულისხმება გალაქტიონის ლექსიდან მოყვანილ ნაწყვეტში (არასდროს ბედი არ ყოფილა ასე ცბიერი, როს ეშაფოტზე აიყვანეს...) რობესპიერი ვერ ამოიცნეს. მარცხის მიუხედავად თამაში აზარტული და სახალისო იყო“,-აღნიშნავს მარინე გოლავა.

შემდეგი გაკვეთილის თემა იყო„პოეზია უპირველეს ყოვლისა“.  მეშვიდე კლასის მოსწავლეებს დავალებული ჰქონდათ ქართველი და უცხოელი ავტორების პოეტური შედევრების მოძიება. მოსწავლებს სკოლის ინტელექტუალებმა ისტორიულ თემატიკაზე შექმნილი ქართული ნაწარმოებები შესთვაზეს, რასაც მოსწავლეებმა დამაჯერებლად გაართვეს თავი. 

გაკვეთილის მიზანი იყო პოეზიის პოპულარიზაცია და მოსწავლეებში ესთეტიკური გრძნობების გაძლიერება.   

კატეგორიაში კინო - მოსწავლეება 10 ქართული ფილმიდან კადრები ნახეს და დარბაზის პირისპირ ინტელექტუალური შესაძლებლობები წარმოაჩინეს. 

მარინე გოლავას თქმით, გაკვეთილი შეჯიბრებითობის პრინციპს ემყარებოდა. ინტელექტუალებმა ასევე „ზარი ახლობელთან“ და „დარბაზის დახმარება“გამოიყენეს. 

სასწავლო აქტივობის მიზანი იყო მოსწავლეებში ქართული კინოს პოპულარიზაცია. გამოვლინდა გამარჯვებული მოსწავლე. 

„სინემა“  წინა გაკვეთილებთან შედარებით უფრო მოცულობითი იყო. გაკვეთილზე წარმოადგენილი იყო მასალები ხელოვნებიდან, კინოდან და თეატრიდან. მოსწავლეებს ევალებოდათ შეთვაზებული კადრებიდან კინოსა და თეატრის ცნობილი სახეების დასახელება. დასმული კითხვები იყო საინფორმაციო, ლოგიკური და შემეცნებითი.

გაკვეთილის მიზანს ინტელექტუალური კოეფიციენტის განსაზღვრა და გუნდური მუშაობის მნიშვნელობის წარმოჩენა წარმოადგენდა. 

გაკვეთილზე -„მე და ჩემი სიმღერა“ მოსწავლეებს პედაგოგმა 10 ქართული და 10 უცხოური ფილმის გაცნობა დაავალა. სკოლის აღსაზრდელებს უნდა ამოეცნოთ ფილმის ეპიზოდი, დაესახელებინათ რეჟისორი, მსახიობი, კომპოზიტორი და მუსიკის ტექსტის ავტორი. სასწავლო აქტივობის მთავარი მიზანი იყო კინომუსიკის მელოდიის ამოცნობა, უცნობი შემსრულებლის და მომღერლის დასახელება. 

გაკვეთილზე „ხელოვნებაა თავად უკვდავება“ მოსწავლეები ინტერნეტით მოძიებული კინოფილმებიდან  ახალ ინფორმაციას გაეცნენ. განივითარეს მხედველობითი და სმენითი მეხსიერება და პოპულარიზაცია გაუწიეს მუსიკას, კინოს და ზოგადად ხელოვნებას.

სასწავლო აქტივობაზე - „მუსიკის ჰანგები“ კი მერვეკლასელმა მუსიკის მოყვარულმა  განსწავლულობა და აქტიური მუსიკალური მეხსიერება გამოავლინეს. 

„პირველივე ტურში იყო საგულისხმო პასუხები ლოგიკური აზროვნების ელემენტებით. თამაში ძირითადად პერსონალიებზე და ლიდერებზე იყო ორიენტირებული“, - აღნიშნავს სკოლის პედაგოგი. 

მხატვრობას, კერძოდ მარინისტების შემოქმედებას მიეძღვნა სასწავლო აქტივობა - „ზღვა რვა ბალი“.

მარინე გოლავას თქმით, მოსწავლეებმა აქცენტი აივაზოვსკის სურათებზე გააკეთეს და ხელოვნების ამ დარგში საკუთარი განსწავლულობა გამოავლინეს. გაკვეთილის მიზანი იყო წარმოსახვითი მეხსიერების განვითარება. 

მოსწავლეთა გუნდმა ინტელექტუალურ თამაშში - „სამყარო მშვენიერია“ დარბაზს აზარტულობითა და მიზანდასახულობით დაამახსოვრა თავი.

„თამაში დაძაბულად წარიმართა. მოთამაშეებმა ისაუბრეს ქართველ და მსოფლიო კინო ხელოვანებზე, გამოჩენილ მხატვრებზე“,-აღნიშნავს სკოლის პედაგოგი. 

იხილეთ ფოტოები


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები
მოსწავლეთა გაკვეთილზე დასწრების აღრიცხვის საგამონაკლისო წესი შემუშავდა - დეტალური ინფორმაცია

ინფორმაცია მასწავლებლის, ეროვნული სამაგისტრო და სტუდენტთა საგრანტო კონკურსზე გამსვლელებისთვის - საგამოცდო ცენტრებში მისასვლელი მარშუტები ცნობილია

საგამოცდო ბარათების ამობეჭდვა დაიწყო - 5 მნიშვნელოვანი რჩევა, რომლებიც უნდა გაითვალისწინოთ

სკოლების სია, რომელთა შესახებაც სპეციალური საბჭო 23 ივნისს იმსჯელებს

izrune.ge-ს დღე-სასწაული პატარა იზრუნელებისთვის - ღონისძიება 22 ივნისს თბილისში ჩატარდება

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

ღონისძიებამ ხელი შეუწყო სკოლის მასწავლებელთა გამოცდილების გაზიარებას

დირექტორმა და პედაგოგებმა მე-12 კლასელები სკოლიდან დიდი სიყვარულით გააცილეს

მე-12 კლასელებმა სიმბოლურად პირველკლასელებს სასკოლო ცხოვრების პირველი პირველი ნაბიჯები დაულოცეს

მოსწავლეებმა მოისმინეს საინტერესო ისტორიები გადარჩენის, მეგობრობისა და ადამიანის სიმამაცის შესახებ

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება