მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ჩინელი მეცნიერების კვლევამ აჩვენა, რომ მოკლე ვიდეოების სისტემატური ყურება თავის ტვინის მუშაობაზე ნეგატიურად აისახება. კვლევა ჟურნალ NeuroImage-ში გამოქვეყნდა.
კვლევისთვის 17-დან 30 წლამდე ასაკის 111 სტუდენტი შეირჩა. არცერთ მონაწილეს ანამნეზში არ ჰქონდა ნევროლოგიური ან ფსიქიატრიული აშლილობა. ორი თვე, 95 წუთის განმავლობაში სტუდენტებს აჩვენებდნენ მოკლე ვიდეოებს სოციალური ქსელებიდან. ამის შემდეგ კი მეცნიერებმა მაგნიტურ-რეზონანსული ტომოგრაფიის დახმარებით გამოიკვლიეს, როგორ აისახა კვლევის პროცესი მათ ჯანმრთელობაზე.
კვლევის ბევრ მონაწილეს აღმოაჩნდა ჯანმრთელობის სხვადასხვა პრობლემა. სტუდენტების 30%-ს გაუუარესდა ძილი, 50% კი უძილობამ შეაწუხა. კვლევის მონაწილეებს ასევე დაუქვეითდათ კონცენტრაცია: მათ მხოლოდ 47 წამის განმავლობაში შეძლეს კონცენტრირება, მოსალოდნელი 2,5 წუთის ნაცვლად.
ექსპერიმენტის გამო, სტუდენტებს თავის ტვინის ორბიტოფრონტალურ ქერქში 2,3%-ით შეუმცირდათ რუხი ნივთიერების მოცულობა. როგორც მეცნიერები განმარტავენ, თავის ტვინის ეს ნაწილი გადაწყვეტილებების მიღებაზეა პასუხისმგებელი.
კვლევის ავტორები ხაზგასმით აღნიშნავენ, რომ მოკლე ვიდეოების რეგულარულად ყურება იწვევს დამოკიდებულებას და მსგავსი კონტენტის შემცვლელი პლატფორმების უკონტროლო გამოყენებამდე მივყავართ.
ასევე დაგაინტერესებთ - ჩინეთში მათემატიკის გაგება-გააზრების სირთულეებს სპეციალურ კლინიკაში აღმოფხვრიან
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
სასკოლო თემთან მომუშავე ფსიქოლოგების შერჩევა დაიწყო - კვალიფიკაცია, ანაზღაურება და განაცხადის ვადები ცნობილია
2024 წლის პროფესიული განათლების მასწავლებლის ვინაობა ცნობილია - პროფესიული განათლების ეროვნული ჯილდოს გამარჯვებულები გამოვლინდნენ
„მოსწავლეების ნათქვამი - „თქვენთან გავიგე მათემატიკა“ ეს ყველაფერს ნიშნავს ჩემთვის“
etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს ურავლის საჯარო სკოლას დირექტორი სოფიო გელაშვილი პასუხობს
etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს ნოღის საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების პედაგოგი თეთრიკო პაპავა პასუხობს
„STEM პროექტები მოზარდს ასწავლის ტექნოლოგიებს, შესძენს კრიტიკული აზროვნების უნარებს“
სკოლაში სხვადასხვა მნიშვნელოვან საკითხზე მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლებას მნიშვნელოვანი ყურადღება ექცევა