| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

ჩინელი მეცნიერების კვლევამ აჩვენა, რომ მოკლე ვიდეოების სისტემატური ყურება თავის ტვინის მუშაობაზე ნეგატიურად აისახება. კვლევა ჟურნალ NeuroImage-ში გამოქვეყნდა.
კვლევისთვის 17-დან 30 წლამდე ასაკის 111 სტუდენტი შეირჩა. არცერთ მონაწილეს ანამნეზში არ ჰქონდა ნევროლოგიური ან ფსიქიატრიული აშლილობა. ორი თვე, 95 წუთის განმავლობაში სტუდენტებს აჩვენებდნენ მოკლე ვიდეოებს სოციალური ქსელებიდან. ამის შემდეგ კი მეცნიერებმა მაგნიტურ-რეზონანსული ტომოგრაფიის დახმარებით გამოიკვლიეს, როგორ აისახა კვლევის პროცესი მათ ჯანმრთელობაზე.
კვლევის ბევრ მონაწილეს აღმოაჩნდა ჯანმრთელობის სხვადასხვა პრობლემა. სტუდენტების 30%-ს გაუუარესდა ძილი, 50% კი უძილობამ შეაწუხა. კვლევის მონაწილეებს ასევე დაუქვეითდათ კონცენტრაცია: მათ მხოლოდ 47 წამის განმავლობაში შეძლეს კონცენტრირება, მოსალოდნელი 2,5 წუთის ნაცვლად.
ექსპერიმენტის გამო, სტუდენტებს თავის ტვინის ორბიტოფრონტალურ ქერქში 2,3%-ით შეუმცირდათ რუხი ნივთიერების მოცულობა. როგორც მეცნიერები განმარტავენ, თავის ტვინის ეს ნაწილი გადაწყვეტილებების მიღებაზეა პასუხისმგებელი.
კვლევის ავტორები ხაზგასმით აღნიშნავენ, რომ მოკლე ვიდეოების რეგულარულად ყურება იწვევს დამოკიდებულებას და მსგავსი კონტენტის შემცვლელი პლატფორმების უკონტროლო გამოყენებამდე მივყავართ.
ასევე დაგაინტერესებთ - ჩინეთში მათემატიკის გაგება-გააზრების სირთულეებს სპეციალურ კლინიკაში აღმოფხვრიან
შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან
„მასწავლებელთა პრემიები სამინისტროდან არ მოდის... მიმართეთ რესურსცენტრს“ - ოფიციალური განმარტება ფულად ჯილდოსთან დაკავშირებით
„ელჟურნალის სტატისტიკის მონაცემებში დაფიქსირებულია ტექნიკური ხარვეზი“ - როდიდან განახლდება სტატისტიკა
მინისტრის გადაწყვეტილება ყველა საჯარო სკოლას ეხება - სამეურვეო საბჭოს შემდეგ, ინიციატივას პირდაპირ სამინისტრო განიხილავს
etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს მუხროვანის საჯარო სკოლის დირექტორი სვეტლანა სუხორუკოვა პასუხობს
ღონისძიების ერთ-ერთი ყველაზე ემოციური მომენტი თოვლის ბაბუის გამოჩენა გახდა
მოსწავლეებმა წელიწადის ოთხი დრო - გაზაფხული, ზაფხული, შემოდგომა და ზამთარი - სპექტაკლის სახით წარმოადგინეს
მთავარია, წერილების გახსნის პროცესი იყოს ემოციურად დადებითი და ინსპირაციული, რაც ბავშვებს უკეთ გაახსენებს საკუთარი მიზნების მნიშვნელობას
შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან