მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ჩინელი მეცნიერების კვლევამ აჩვენა, რომ მოკლე ვიდეოების სისტემატური ყურება თავის ტვინის მუშაობაზე ნეგატიურად აისახება. კვლევა ჟურნალ NeuroImage-ში გამოქვეყნდა.
კვლევისთვის 17-დან 30 წლამდე ასაკის 111 სტუდენტი შეირჩა. არცერთ მონაწილეს ანამნეზში არ ჰქონდა ნევროლოგიური ან ფსიქიატრიული აშლილობა. ორი თვე, 95 წუთის განმავლობაში სტუდენტებს აჩვენებდნენ მოკლე ვიდეოებს სოციალური ქსელებიდან. ამის შემდეგ კი მეცნიერებმა მაგნიტურ-რეზონანსული ტომოგრაფიის დახმარებით გამოიკვლიეს, როგორ აისახა კვლევის პროცესი მათ ჯანმრთელობაზე.
კვლევის ბევრ მონაწილეს აღმოაჩნდა ჯანმრთელობის სხვადასხვა პრობლემა. სტუდენტების 30%-ს გაუუარესდა ძილი, 50% კი უძილობამ შეაწუხა. კვლევის მონაწილეებს ასევე დაუქვეითდათ კონცენტრაცია: მათ მხოლოდ 47 წამის განმავლობაში შეძლეს კონცენტრირება, მოსალოდნელი 2,5 წუთის ნაცვლად.
ექსპერიმენტის გამო, სტუდენტებს თავის ტვინის ორბიტოფრონტალურ ქერქში 2,3%-ით შეუმცირდათ რუხი ნივთიერების მოცულობა. როგორც მეცნიერები განმარტავენ, თავის ტვინის ეს ნაწილი გადაწყვეტილებების მიღებაზეა პასუხისმგებელი.
კვლევის ავტორები ხაზგასმით აღნიშნავენ, რომ მოკლე ვიდეოების რეგულარულად ყურება იწვევს დამოკიდებულებას და მსგავსი კონტენტის შემცვლელი პლატფორმების უკონტროლო გამოყენებამდე მივყავართ.
ასევე დაგაინტერესებთ - ჩინეთში მათემატიკის გაგება-გააზრების სირთულეებს სპეციალურ კლინიკაში აღმოფხვრიან
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
13 საგნობრივი ჯგუფის პედაგოგებმა საქმიანობის პრეზენტაციები წარადგინეს
სახელმძღვანელოების გრიფირების წესში ცვლილებები შევიდა - რა უფლებები ენიჭებათ ენიჭება სკოლებსა და სამინისტროს
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
სკოლის კარი მოსწავლეებმა დიდი სიხარულითა და შემართებით შეაღეს
სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი