სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

როგორ შეუძლია მასწავლებელს სწავლის განსხვავებული მიდგომების ერთ გავკეთილზე გამოყენება?
14-10-2024
-
+


იმისთვის, რომ მოსწავლეები დააინტერესონ, გააქტიურონ ან თუნცად, ყურადღების მოკრებაში დაეხმარონ, მასწავლებლები სხვადასხვა მეთოდსა თუ მიდგომას იყენებენ.

ბევრი მათგანისთვის გაკვეთილის ჩატარება მხოლოდ საკითხის ახსნასა და დავალების გამოკითხვას არ ნიშნავს. პედაგოგები ბევრს შრომობენ იმისთვის, რომ მათი გაკვეთილები მონოტონური არ იყოს, მოსწავლეებს დასწრება სიამოვნებდეთ და თუნდაც, წლების შემდეგაც ახსოვდეთ.

თანამედროვე სამყაროში, სულ უფრო რთული ხდება, ადამიანის ყურადღება რამით მიიპყრო და გააოცო. სკოლაშიც, სადაც უახლესმა ტექნოლოგიებმა და ხელოვნურმა ინტლექტმა ფეხი მოიკიდა, თითქოს მოსწავლეთა მოთხოვნები და ინტერესებიც გაიზრადა. ამ დროს, აუცილებელი ხდება, რომ პედაგოგმა მათ ფეხი აუწყოს და როგორც თვითონ ამბობენ ხოლმე, პულსზე ხელი ეჭიროთ.

შესაძლოა, მასწავლებლების ნაწილი გაკვეთილებს, წლების განმავლობაში, ერთი და იმავე მეთოდით ატარებდეს და არაფერი შეცვალოს. ეს იმას არ ნიშნავს, მოსწავლეებს არაეფექტურად ასწავლის. პირიქით, შესაძლოა, მისი მეთოდები ბავშვებთან ჭრის და მიდგომას წლები ამიტომაც არ ცვლის. ამის საპიროსპიროდ კი, არიან პედაგოგები, რომლებიც, ფაქტობრივად, ყოველ დღე ცდილობენ, რომ რაღაც ახალი დანერგონ და შეისწავლონ.

ამჯერად, სწორედ მსგავს შემთხვევებზე ვისაუბრებთ. საინტერესოა, თუ როგორ შეიძლება მასწავლებელმა სხვადასხვა მიდგომა ერთი გაკვეთილის განმავლობაში გამოიყენოს. ამასთან დაკავშირებით, ინფორმაცია მოვიძიეთ და პასუხი, შეიძლება ითქვას, რომ მარტივია - ყველა მოსწავლე ხომ განსხვავებულია. მათ პედაგოგები ინდივიდუალურად უდგებიან და ბავშვების საჭიროების მიხედვით მოქმედებენ. შესაბამისად, თუ ერთ მოსწავლესთან მეგობრული დამოკიდებულებაა საჭირო, ხოლო რომელიმე მეორესთან მხოლოდ აკადემიური საუბარი - ამას მასწავლებლები აბალანსებენ.

აქვე, ისინი სწავლების სხვადასხვა მეთოდსაც იყენებენ. მაგალითად, გაკვეთილი შეიძლება ახალი მასალის ახსნით დაიწყოს, თუმცა შემდეგ მასწავლებელმა საინტერესო პრეზენტაცია გამართოს და ისეთ საკითხებს შეეხოს, რაც წიგნში არ წერია. ამით მოსწავლეები მეტად ინტერესდებიან. ასევე, იმავე გაკვეთილზე შესაძლოა დებატებიც გაიმართოს. ამ დროს, პედაგოგმა მოსწავლეები ჯგუფებად უნდა დაყოს, შემდეგ მათ ლოტოტრონის პრინციპით უნდა გაუნაწილოს როლები და უთხრას, კონკრეტული საკითხის მომხრეებად პოზიციონირებდნენ თუ მოწინააღმედეგეებად. ასე გამოვა, რომ გაკევთილში არაფორმალური აქტივობების ადგილიც ჭარბად იქნება.

მოსწავლეებს სხვადასხვა ნამუშევრის მომზადებაც ძალიან მოსწონთ, ამიტომაც გაკვეთილზევე სთხოვეთ, რომ მაგალითად, 10 წუთში კონკრეტულ საგაკვეთილო თემას ნახატი მიუძღვნან. ასევე, შეგიძლიათ, რომ ადგილი მათი თავისუფალი აზრისთვისაც გამოყოთ, ამ შემთხვევაში, წერილობითი კომუნიკაცია იგულისხმება. კარგი იქნება, თუ ფანტაზიას გასაქანს მისცემენ და დაწერენ იმას, რასაც ფიქრობენ.

მსგავს აქტივობებს გაკვეთილზე არაერთი მასწავლებელი იყენებს. მნიშვნელოვანი საკითხი ისაა, რომ მოსწავლეები ძალიანაც არ გადაიტვირთონ. ამას კი პედაგოგები თავად აბალანსებენ.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

როდის არის კანონით აკრძალული მოსწავლისთვის სკოლის შეცვლა - დეტალური ინფორმაცია

განათლების მინისტრი საგანმანათლებლო დაწესებულებების დირექტორთა საბჭოს შეხვდა 

თბილისის მერიამ სტუდენტთა დასაფინანსებლად განაცხადების მიღება დაიწყო - ყველა დეტალი ცნობილია

 

შეგროვდება მონაცემებისაბავშვო ბაღების თანამშრომლებზე, აღსაზრდელებსა და მათ მშობლებზე - დეტალები კანონითაა განსაზღვრული

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები
საინტერესო

რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

როგორ უნდა მიხვდეთ, რომ თქვენი შვილი ბაღისთვის მზად არ არის?

სიახლეები
საზოგადოება