| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

გორის მუნიციპალიტეტის სოფელ ზემო ნიქოზის საჯარო სკოლაში მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებაზე ორიენტირებული სასწავლო გარემოა შექმნილი, სადაც ბავშვების ინტერესები და წარმატებულ მომავალზე ზრუნვა პრიორიტეტულია. ამიტომ მოსწავლეები თანამედროვე სტანდარტებს მორგებულ სასკოლო განათლებას იღებენ, ეცნობიან სიახლეებს და ტექნოლოგიურ პროგრესს. ამ მხრივ ნაყოფიერი იყო 2023-2024 სასწავლო წელი.
სასწავლო წლის შთამბეჭდავი ღონისძიებებიდან კი აღსანიშნავია სპექტაკლი თემაზე - „ხელოვნური ინტელექტი და ადამიანის შესაძლებლობა“, რომლის სცენარის ავტორი, ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი თამარ მჭედლიძე გახლავთ.
მოსწავლეთა კლასის დამრიგებელი კი თამარ კუპრაშვილია.
სკოლაში ღონისძიების მნიშვნელობაზე გვესაუბრებიან და მოსწავლეთა შემოქმედებითობა ახარებთ.
„ეჭვგარეშეა, რომ ხელოვნური ინტელექტის სისტემები გარკვეულწილად „გონიერი“ ჩანს. თუმცა, გახდებიან თუ არა ოდესმე ისინი ისეთივე გონიერები, როგორც ადამიანები?
არსებობს ამის ტერმინი: ხელოვნური ზოგადი ინტელექტი (AGI). მიუხედავად იმისა, რომ ეს ფართო კონცეფციაა, სიმარტივისთვის, AGI შეგიძლიათ წარმოიდგინოთ წერტილად, რომელშიც ხელოვნური ინტელექტი (AI) ადამიანის მსგავს განზოგადებულ კოგნიტურ შესაძლებლობებს შეიძენს. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ეს გახლავთ წერტილი, სადაც ხელოვნურ ინტელექტს შეუძლია გაუმკლავდეს ნებისმიერი იმ ინტელექტუალური ამოცანას, რასაც ადამიანი.
თუმცა, AGI ჯერ არ არსებობს; ხელოვნური ინტელექტის ამჟამინდელ მოდელებს ხელს უშლის ადამიანების გარკვეული თვისებების ნაკლებობა, მაგალითად, ნამდვილი კრეატიულობის და ემოციური ცნობიერების.
გამოცემა The Conversation-მა ხუთ ექსპერტს ჰკითხა, ფიქრობენ თუ არა, რომ ხელოვნური ინტელექტი ოდესმე AGI გახდება. ხუთივე მათგანი ამბობს, რომ დიახ.
კითხვას ისინი ოდნავ სხვადასხვაგვარად მიუდგნენ. მათი პასუხებიდან კიდევ უფრო მეტი კითხვა გაჩნდა. როდის შეიძლება მივაღწიოთ AGI-ს? აჯობებ თუ არა ის ადამიანებს? და რას ნიშნავს ზოგადად „ინტელექტი“? სწორედ ამ ურთულესი დილემისათვის, გარკვეულწილად პასუხის გაცემას შეეცადნენ სკოლის მეხუთე კლასის მოსწავლეები.
წარმოგვიდგინეს სპექტაკლი თემაზე - „ხელოვნური ინტელექტი და ადამიანის შესაძლებლობა“ ისაუბრეს რობოტებზე და თანამედროვე ტექნოლოგიების დადებითსა და უარყოფით მხარეებზე“,- გვიყვებიან სკოლაში.
მოსწავლეებმა ასევე წაიკითხეს ლექსები დიდი გრძნობითა და ემოციით და აღნიშნეს რომ ეს დიდებული ადამიანური შეგრძნებები, ადამიანური სული და თავგანწირვა ყოვლად მიუწვდომელია ხელოვნური ინტელექტისათვის, თუმცა განვითარებას თუ სწორად გამოვიყენებთ, გავიმარტივებთ ცხოვრებას.
იხილეთ ფოტოები:
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
მასწავლებელს მოსწავლის გაკვეთილიდან გაძევების, დირექტორს კი სკოლიდან დათხოვნის უფლება აქვს - დოკუმენტი
„აბიტურიენტებს შეეზღუდებათ არჩევანი, ვერ აირჩევენ იმ უნივერსიტეტს, რომლის შესახებაც სექტემბერში უკვე ცნობილი იყო...“
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
სასკოლო საზპგადოების წინაშე მათ საქართველოს თითოეული კუთხე, მათი უნიკალური კულტურით, ტრადიციებითა და სამზარეულოთი წარადგინეს
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“