სიახლეები
სიახლეები

გართულდა თუ არა ისტორიის ტესტები და რას უნდა მიაქციონ ყურადღება აბიტურიენტებმა - ისტორიკოსის რეკომენდაციები
25-05-2024
-
+


ერთიანი ეროვნული გამოცდები ახლოვდება, აბიტურიენტებმა მათთვის სასურველი საგნები უკვე აირჩიეს. ჰუმანიტარულ ფაკულტეტებზე ერთ-ერთი სავალდებულო საგანია ისტორია, რომელსაც მათი დიდი ნაწილი აბარებს. დღეს კი, აბიტურიენტებს გაგიზიარებთ ისტორიკოსის რჩევებს, თუ როგორ გამოიყენოთ დარჩენილი დრო ეფექტურად, როგორ იმუშავოთ ტესტებზე და რას დაუთმოთ ყველაზე დიდი დრო - ლია კოტრიკაძე უკვე წლებია ისტორიას ასწავლის, არის რეპეტიტორი და აქვს დიდი გამოცდილება აბიტურიენტებთან მუშაობის, კარგად იცნობს ერთიანი ეროვნული გამოცდების სპეციფიკას და გამოწვევებს, რომლებსაც აბიტურიენტები თავისი საგნის სწავლებისას აწყდებიან.

„აბიტურიენტებს ვუსურვებ წარმატებას და ვურჩევ, ირწმუნონ თავიანთი შესაძლებლობების. დარჩენილი დროის ეფექტურად გამოყენება მნიშვნელოვანია, ნასწავლი მასალის გამეორება და ტესტებზე მუᲨაობა დაეხმარებათ შეაფასონ ცოდნის ხარისხი, შესაბამისად, გამოავლინონ სუსტი მხარეები და კონკრეტული მიმართულებით გაააქტიურონ მუშაობა“,- აღნიშნავს პედაგოგი. 

აღსანიშნავია, რომ წელს ისტორიის ტესტებში შევიდა ცვლილებები, რამაც საზოგადოებაში აზრთა სხვადსხვაობა გამოიწვია, ჩვენი რესპოდენტი განახლებულ ტესტებზეც საუბრობს და იმასაც აღნიშნავს, რომ შესაძლოა 2024 წლის ვერსია მეტად გართულებული მოეჩვენოთ აბიტორიენტებს:  „წელს ტესტში მოცემული იქნება დავალებები: 35 დახურული ტიპის დავალება; ისტორიული რუკის ანალიზი, რომელიც დახურული ტიპის შეკითხვებით იქნება წარმოდგენილი; ისტორიული მოვლენის ანალიზი და შეფასება; ისტორიული წყაროს ანალიზი - ვფიქრობ, ცვლილებებმა არ უნდა გამოიწვიოს დაბნეულობა, მიღებული ცოდნის შესაბამისად გამოყენება, თავდაჯერებულად და მშვიდად მუᲨაობა აბიტურიენტებს სასურველი შედეგის მიღებაში დაეხმარება. რაც შეეხება გართულდა თუ არა ტესტები? - რთულია ცალსახა პასუხის გაცემა, ალბათ, ცოტა უფრო გართულდა, რათა მოითხოვს საგამოცდო მასალის ღრმა ცოდნას, თუმცა ამაში ცუდს ვერაფერს ვხედავ. საბოლოო ჯამში, მთლიანად ტესტი, რომ შევაფასოთ, ორიენტირებულია, როგორც ფატობრივ ცოდნაზე, ასევე კრიტიკულ აზროვნებაზე, არგუმენტირებულ მსჯელობაზე, მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების დადგენაზე, პრობლემის გააზრებაზე, ანალიზსა და შეფასებაზე“.

ხშირად დგას საკითხი, საიდან სჯობს ტესტებზე მუშაობის დაწყება, პედაგოგები აბიტურიენტებს, ურჩევს, რომ: „თავად გადაწყვიტონ მუᲨაობა წყაროს ანალიზით დაიწყონ, თუ რომელიმე სხვა დავალებით, მე ვფიქრობ პრობლემა არც ისაა თანმიმდევრულად მიყვნენ ტესტებს, მთავარია დროის მენეჯმენტი და მისი ისე გამოყენება, რომ მათთვის რთული დავალებების შესასრულებლად, ფიქრისთვის, საკმარისი დრო დაიტოვონ“. 

პედაგოგი ხშირად დაშვებულ შეცდომებზეც გვესაუბრა: „დახურულ კითხვებზე პასუხს ხშირად ნაჩქარევად აფიქსირებენ, აუცილებელი ოთხივე სავარაუდო პასუხის გააზრება და მხოლოდ მას შემდეგ დასკვის გაკეთება, ვინაიდან, ხᲨირად, მიმსგავსებული პასუხების შემთხვევაში, არასწორ დასკვნას აკეთებენ. ხშირად არ აკვირდებიან ტესტური დავალების შეკითხვა მხოლობით რიცხვშია დასმული თუ მრავლობითში. შესაბამისად, სრულყოფილ პასუხს ვერ სცემენ დასმულ შეკითხვებს - ასეთი და მსგავსი უზუსტობების თავიდან ასაცილებლად შეკითხვები ყურადღებით უნდა წაიკითხონ და კარგად გავიაზრონ“. 

შეგახსენებთ, რომ 2024 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების ისტორიის ტესტის მაქსიმალური ქულაა 60, საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა კი - 2 საათი და 40 წუთი.

კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

ინფორმაცია საჯარო სკოლის ადმინისტრაციის საყურადღებოდ

ცნობილია, რამდენ აპლიკანტს დაემატება დრო გამოცდებზე - შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი

ჩვენ შეგვეძლო არც არაფერი შეგვეცვალა, ბიუჯეტი 200 მილიონს დაზოგავდა წელიწადში და დაგვეტოვებინა ეს სისტემა

დღეიდან უკვე შეგიძლიათ დაემატოთ Etaloni.ge-ს ოფიციალურ არხს 

პიროვნება

მასწავლებლისთვის ყველაზე დიდი წარმატება მისი მოსწალეების წარმატებაა

ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი
სკოლები

აღსანიშნავია, რომ მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობას ზრდის 

საინტერესო
ხელოვნური ინტელექტი მხოლოდ დამხმარე როლს შეასრულებს თუ პედაგოგების ადგილს დაიკავებს - ესაა საკითხი, რომლის გარშემოც აზრთა სხვადასხვაობაა

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

მათ შესახებ ინფორმაცია მოვიძიეთ და მსოფლიოში უძველეს 8 სკოლაზე გიამბობთ

სიახლეები
საზოგადოება