სიახლეები
სიახლეები

გართულდა თუ არა ისტორიის ტესტები და რას უნდა მიაქციონ ყურადღება აბიტურიენტებმა - ისტორიკოსის რეკომენდაციები
25-05-2024
-
+


ერთიანი ეროვნული გამოცდები ახლოვდება, აბიტურიენტებმა მათთვის სასურველი საგნები უკვე აირჩიეს. ჰუმანიტარულ ფაკულტეტებზე ერთ-ერთი სავალდებულო საგანია ისტორია, რომელსაც მათი დიდი ნაწილი აბარებს. დღეს კი, აბიტურიენტებს გაგიზიარებთ ისტორიკოსის რჩევებს, თუ როგორ გამოიყენოთ დარჩენილი დრო ეფექტურად, როგორ იმუშავოთ ტესტებზე და რას დაუთმოთ ყველაზე დიდი დრო - ლია კოტრიკაძე უკვე წლებია ისტორიას ასწავლის, არის რეპეტიტორი და აქვს დიდი გამოცდილება აბიტურიენტებთან მუშაობის, კარგად იცნობს ერთიანი ეროვნული გამოცდების სპეციფიკას და გამოწვევებს, რომლებსაც აბიტურიენტები თავისი საგნის სწავლებისას აწყდებიან.

„აბიტურიენტებს ვუსურვებ წარმატებას და ვურჩევ, ირწმუნონ თავიანთი შესაძლებლობების. დარჩენილი დროის ეფექტურად გამოყენება მნიშვნელოვანია, ნასწავლი მასალის გამეორება და ტესტებზე მუᲨაობა დაეხმარებათ შეაფასონ ცოდნის ხარისხი, შესაბამისად, გამოავლინონ სუსტი მხარეები და კონკრეტული მიმართულებით გაააქტიურონ მუშაობა“,- აღნიშნავს პედაგოგი. 

აღსანიშნავია, რომ წელს ისტორიის ტესტებში შევიდა ცვლილებები, რამაც საზოგადოებაში აზრთა სხვადსხვაობა გამოიწვია, ჩვენი რესპოდენტი განახლებულ ტესტებზეც საუბრობს და იმასაც აღნიშნავს, რომ შესაძლოა 2024 წლის ვერსია მეტად გართულებული მოეჩვენოთ აბიტორიენტებს:  „წელს ტესტში მოცემული იქნება დავალებები: 35 დახურული ტიპის დავალება; ისტორიული რუკის ანალიზი, რომელიც დახურული ტიპის შეკითხვებით იქნება წარმოდგენილი; ისტორიული მოვლენის ანალიზი და შეფასება; ისტორიული წყაროს ანალიზი - ვფიქრობ, ცვლილებებმა არ უნდა გამოიწვიოს დაბნეულობა, მიღებული ცოდნის შესაბამისად გამოყენება, თავდაჯერებულად და მშვიდად მუᲨაობა აბიტურიენტებს სასურველი შედეგის მიღებაში დაეხმარება. რაც შეეხება გართულდა თუ არა ტესტები? - რთულია ცალსახა პასუხის გაცემა, ალბათ, ცოტა უფრო გართულდა, რათა მოითხოვს საგამოცდო მასალის ღრმა ცოდნას, თუმცა ამაში ცუდს ვერაფერს ვხედავ. საბოლოო ჯამში, მთლიანად ტესტი, რომ შევაფასოთ, ორიენტირებულია, როგორც ფატობრივ ცოდნაზე, ასევე კრიტიკულ აზროვნებაზე, არგუმენტირებულ მსჯელობაზე, მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების დადგენაზე, პრობლემის გააზრებაზე, ანალიზსა და შეფასებაზე“.

ხშირად დგას საკითხი, საიდან სჯობს ტესტებზე მუშაობის დაწყება, პედაგოგები აბიტურიენტებს, ურჩევს, რომ: „თავად გადაწყვიტონ მუᲨაობა წყაროს ანალიზით დაიწყონ, თუ რომელიმე სხვა დავალებით, მე ვფიქრობ პრობლემა არც ისაა თანმიმდევრულად მიყვნენ ტესტებს, მთავარია დროის მენეჯმენტი და მისი ისე გამოყენება, რომ მათთვის რთული დავალებების შესასრულებლად, ფიქრისთვის, საკმარისი დრო დაიტოვონ“. 

პედაგოგი ხშირად დაშვებულ შეცდომებზეც გვესაუბრა: „დახურულ კითხვებზე პასუხს ხშირად ნაჩქარევად აფიქსირებენ, აუცილებელი ოთხივე სავარაუდო პასუხის გააზრება და მხოლოდ მას შემდეგ დასკვის გაკეთება, ვინაიდან, ხᲨირად, მიმსგავსებული პასუხების შემთხვევაში, არასწორ დასკვნას აკეთებენ. ხშირად არ აკვირდებიან ტესტური დავალების შეკითხვა მხოლობით რიცხვშია დასმული თუ მრავლობითში. შესაბამისად, სრულყოფილ პასუხს ვერ სცემენ დასმულ შეკითხვებს - ასეთი და მსგავსი უზუსტობების თავიდან ასაცილებლად შეკითხვები ყურადღებით უნდა წაიკითხონ და კარგად გავიაზრონ“. 

შეგახსენებთ, რომ 2024 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების ისტორიის ტესტის მაქსიმალური ქულაა 60, საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა კი - 2 საათი და 40 წუთი.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ავტორიზაციის საბჭოს მორიგი შეხვედრა 26 მარტს აგიმართება - რა საკითხებს განიხილავენ შეხვედრაზე 

როდიდან გამოიდარებს საქართველოში - ტემპერატურა 24 გრადუსამდე მოიმატებს

ცნობილია, ტესტები და სწორი პასუხები საგნებისა და კლასების მიხედვით - ინფორმაცია მოსწავლეებისა და მასწავლებლებისთვის

საკვალიფიკაციო მოთხოვნები და ვაკანტური ადგილების რაოდენობა ცნობილია - აკრედიტაციის საბჭოს წევრთა შერჩევა დაიწყო

აღმზრდელთა პერმანენტული პროფესიული გადამზადება და ბაღების მატერიალურ-ტექნიკური ბაზის განახლება... - კიდევ რა დეტალებია გაწერილი დადგენილებაში

პიროვნება
სკოლები

ფანაგის საჯარო სკოლის პედაგოგების, ინიციატივით მრავალფეროვანი აქტივობებით აღინიშნა დაუნის სინდრომის დღე 

ღების საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა შექმნეს პოსტერი და დაუნის სინდრომის შესახებ ისაუბრეს 

„შთამომავლობამ შეიყვარა „მე და ღამის“, „მთაწმინდის მთვარის“, „ლურჯა ცხენების“, „იისფერი თოვლისა“ და კიდევ სხვა მრავალი პოეტური შედევრის შემქმნელი „მეფე მგოსანი“

უჩმანის საჯარო სკოლაში პოეზიის მსოფლიო დღე აღინიშნა

საინფორმაციო კამპანიას ხელოვნების პედაგოგები ხელმძღვანელობდნენ

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება